Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.
Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Pure Chocolate valdes priekšēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate - šokolādes trifeļu ražotājs - ir latviešu ģimenei piederošs uzņēmums.
- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?
Man patīk pārtikas nozare un man patīk radīt jaunus produktus, tā ir mana kaislība. Ja vēl produkti, ko radi, patīk un garšo citiem cilvēkiem, tad tas vispār ir super!
- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?
Latvijas pārtikas uzņēmumi ir ļoti liela vērtība Latvijas ekonomikai, jo jau pirmās Latvijas laikā pārtika bija eksportspējīga. Arī pašlaik Latvijā ir ļoti labi pārtikas uzņēmumi, kas veiksmīgi sevi pierāda pasaules tirgos.
Apbēdina, ka joprojām nevaram vienoties kopīgā dziesmā, taču pašlaik liela cerība uz Didzi Šmitu un Ekonomikas un Zemkopības ministrijām, ka Latvijas Eksportētāju apvienība īstenos savas ieceres un viss izdosies - ar Latvijas valsts atbalstu spēsim ar lielisku Latvijas tēlu nostiprināt Latvijas pārtikas zīmolu kopumā.
- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?
Mani visvairāk iepriecina cilvēki, kas strādā mūsu uzņēmumā. Prieks par to, ka viņi - tāpat kā es - ir pārņemti un aizrauti ar ideju veidot kvalitatīvu un garšīgu produktu, meklēt un domāt jaunus risinājumus, sekot līdzi pasaules tendencēm.
- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?
Mūsdienās atrašanās sociālajos tīklos ir apliecinājums tam, vai esi.
Uzņēmumam ir savi profili sociālajos tīklos. Es pats piereģistrējos Twitter un Facebook tikai tāpēc, ka gribēju redzēt, kā mans uzņēmums komunicē ar cilvēkiem. Tur mums pašlaik ir jābūt, jo bez tā vairs nevar. Cilvēki ceļas ar telefonu rokā un iet gulēt ar to, tāpēc mums jābūt un jāiet ar viņiem kopsolī.
- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?
Mums ir patīkami, kad ievietojam jaunu vakanci - atsaucība ir milzīga. Tas nozīmē, ka pie mums vēlas cilvēki strādāt.
- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?
Būs daudz un ļoti daudz jāstrādā, būs iespēja sasniegt personiskās ambīcijas un ceļot pa visu pasauli, būs interesanti.
- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?
Nostabilizēties esošajos eksporta tirgos un tad spert tālākos soļus, jo globuss mums ir apaļš un liels, un, kā mēs zinām, tad visā pasaulē cilvēkiem patīk sevi palutināt. Kāpēc lai tās nebūtu Pure Chocolate trifeles?
- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?
Mans pirmais darbs bija zemeņu kauslapiņu noņemšana no zemenēm vēl skolas laikā, vasaras brīvlaikos. Nākošajā sezonā mazgāju gurķus, tas viss notika pie tēta uzņēmumā Pūres Cehs. Tad arī sapratu, cik svarīga ir izglītība, jo visu mūžu šo darbu nevēlējos veikt. Šokolāde - tas ir liktenis.
- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?
Uzņēmuma nosaukums radies līdz ar ideju par šokolādes biznesa uzsākšanu, apvienojot divas būtiskākās lietas. To, no kurienes mēs nākam – apdzīvota vieta Pūre, un to, kas ir pamats mūsu ražotajiem produktiem – šokolāde, abas būtiskās lietas apvienojas nosaukumā Pure Chocolate. Mēs sajūtam zināmu lepnumu par šo vietu, no kurienes nākam, un šķiet būtiski pastāstīt par to pasaulei. Logotipā ir apvienotas pamatvērtības - mūsu galvenais produkts ir šokolādes trifeles, kas atspoguļojas logo apaļajā formā, attīstība – riņķa līniju vijumā ap to, vārdā Pure izmantojam simbolisku bumbiņu- stilizētu garumzīmi, lai iezīmētu vietu, no kuras nākam, jo angliski šim vārdam ir cita nozīme.
- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.
Kārbiņa pie kārbiņas, ikdienas gaitās nemaz nevar sajust, bet pagājušā gada laikā mēs esam realizējuši 240 000 000 šokolādes trifeļu.
- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?
Labprāt vēlētos redzēt lielāku atbalstu un saskaņotu redzējumu likumdošanā mazo un vidējo uzņēmumu grupas attīstības veicināšanai. Nereti veidojas situācijas, kas prasa lielu līdzekļu un resursu ieguldījumu likumdošanā noteikto normatīvu ievērošanai, kam ir formāls raksturs. Mēs varētu daudz laika un naudas resursu ietaupīt, sākot vētīt un izvērtēt sen pieņemtu lemumu aktualitāti esošajā ekonomiskajā situācijā.
- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?
Patīkamu pārsteigumu ir sagādājis Veselības ministrs. Novērtēju, ar kādu dedzību un racionālu pieeju viņš ir uzsācis ministrijas un nozares vadību, cilvēki viņam tic un ieklausās, tas rada labu sajūtu un cerību par pozitīvām un kostruktīvām izmaiņām.
Nepatīkamus brīžus pēdējā laikā jo īpaši sagādā žurnālisti, kas aktīvi koncentrējas uz negatīvo ziņu un informācijas tveršanu, cenšas visur saskatīt negatīvo un virzīt šo informāciju sabiedrībā. Mums apkārt un mūsu valstī notiek tik daudz labu un pozitīvu lietu, kas bieži saasinātā negatīvā meklējumos paliek nenovērtētas vai arī nonāk ziņu slejās aktualitāšu pēdējās rindās.
- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?
Man ļoti garšo labi paēst, patīk apmeklēt restorānus un ēdiens ir viena no manām baudām. Garšo jūras produkti ar labu vīnu, īpaši izbaudu arī labi pagatavotu gaļu.
- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?
Stīvs Džobss bija labs, traks čalis, prasīgs, bet ar kaisli uz darbu un rezultātu.
- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?
Man patīk spēlēt tenisu un to cenšos izdarīt 2 reizes nedēļā. Tā ir lieliska iespēja, kā sakārtot domas, atbrīvoties no dienas laikā uzkrātajām spriedzēm. Tenisa spēle ir ļoti labs veids, kā trenēt koncentrēšanās spējas.
- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?
Visvērtīgākais ieguldījums būtu iegūto summu izmantot ceļojumam - ar ģimeni aizbrauktu uz, manuprāt, vienu no skaistākajām vietām - Jaunzēlandi.
- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.
Interesants atgadījums reiz notika ar mūsu šokolādes trifelēm. Dubaijā, kur nosūtīto kravu aizturēja uz robežas ar atzinumu par nepareizu muitas kodu, jo tās esot trifeles, kas ir sēnes, kuras bieži tiek sūtītas bagātākajiem arābu valstu iedzīvotājiem. Tikai pēc dažām nedēļām un pamatīgas izskaidrošanās muitnieki saprata, ka ir arī tādas šokolādes trifeles un ļoti garšīgas trifeles.
- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.
Neatsakieties no saviem mērķiem, ja kaut kas neizdodas ar pirmo reizi, ar neatlaidību, aktīvu un sistemātisku darbu var izdarīt visu. To arī novēlu!
#2/8
SWEETS & SNACKS EXPO 2013 Čikāgā, pēc apbalvojuma «Most Innovative New Product Award»
#5/8
Ražotnes Viktorija atklāšana 2013.gadā. Aivars Žimants, Valsts prezidents Andris Bērziņš un Pēteris Žimants
#6/8
ISM izstāde Ķelnē 2014.gadā. Kopā ar Vācijas šefpavāru Alfonsu Šūbeku (Alfons Schuhbeck) kopprojekta atklāšanā.