Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air jūnijā atklās savu Rīgas bāzi, kurā sākotnēji būs viens jauns Airbus A320 gaisa kuģis, informē kompānijas parstāvji.
Šobrīd ir tikai viena lidmašīna, taču Wizz Air pārstāvji cer, ka gaisa flote lidostā Rīga sastāvēs no vairākām lidmašīnām. Piemērs ir Viļņa, kur kompānija sāka darbību ar vienu lidmašīnu, bet tagad tajā ir trīs. Ar šiem lidaparātiem tiek pārvadāti aptuveni miljons pasažieru, un kompānija cer arī šādu attīstību sasniegt Rīgas tirgū.
Vienlaikus ar gaisakuģa piegādi aviosabiedrība sāks lidojumus četros jaunos maršrutos no Rīgas uz Barselonu, Donkasteru Šefīldu, Dortmundi un Parīzi, kā arī palielinās lidojumu biežumu uz Londonu – no 7 uz 8, un Oslo – no 2 līdz 3. Jaunie reisi tiks atklāti laika posmā no 19.-22.jūnijam.
Tādējādi kopumā kompānija piedāvās 25 lidojumus nedēļā astoņos maršrutos, kas veido 85% pieaugumu gadā. Katrā maršrutā notiks vidēji divi lidojumi nedēļā, un cenas par tiem būs sākot no 19,99 eiro. Biļetes uz jaunajiem maršrutiem jau iespējams iegādāties.
Ieguldījumi Latvijā tiks veikti saistībā ar to, lai veicinātu pieprasījumu, un paplašinātu piedāvājumu. Kompānija uzskata, ka tās darbība ir veiksmīga Latvijā, tādēļ nolemts izvietot arī bāzi. Kompānija vietu bāzei nomās no lidostas, nevis būvēs jaunu, norāda uzņēmuma pārstāvji.
Kompānija ir pārliecināta, ka tās paplašināšanās Rīgā labvēlīgi ietekmēs arī vietējo tirgu aviācijas un tūrisma nozarē. Kā norāda Wizz Air vadītājs Jožefs Vāradi, jaunā Rīgas bāze ne vien dos ievērojamus kapitālieguldījumus, bet arī radīs vairāk vietējo darba vietu. Kā liecina kompānijas aplēses, vidēji 1 miljons pasažieru rada 1000 darbavietu, tādējādi ar vienu lidaparātu pārvadāto pasažieru skaits radīs 300-350 darbavietu. Aptuveni 40 apkalpes darbinieki tiks noalgoti Latvijā, un citas darbavietas, piemēram, ēdināšana, viesnīcas.
Latvija ir desmitā valsts, kur Wizz Air izveido savu bāzi.
J. Vāradi norāda, ka bāzes izvietošana ir kā solījums šai vietai stabilu sadarbību.
Uzņēmums darbību Rīgā sāka pirms četriem gadiem. Līdz ar ienākšanu tirgū, kompānija lūkosies, kāds ir pieprasījums, un var teikt, ka šis ir tikai pirmais solis, ko tā sper Rīgā.
Sadarbība ar Wizz Air pārstāvjiem iepriekšējo gadu laikā bijusi korekta, norāda Starptautiskās lidosta Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka tā atbilst klasiskas, nevis zemo izmaksu kompānijas darbībai.
Viņš saka, ka ppirms vairākiem gadiem tika pārmests par citas zemo cenu kompānijas aiziešanu, taču kompānijai bija vairāki uzstādījumi, lai tiktu investēti līdzekļi, un tad tikai kompānija izvietos bāzi, bet ar Wizz Air darījums ir abpusēji izdevīgs.
Pērn kompānija pārvadāja 13,5 miljonus pasažieru, bet Rīgā – 200 tūkstošus pasažieru.
Kompānijas flote kopumā sastāv no 46 lidaparātiem un šajā vasarā to plānots palielināt līdz 54. Uzņēmumam ir vairāk nekā 300 maršruti 35 valstīs. 1700 darbinieku strādā kompānijā.
Šā gada divos mēnešos uzņēmuma pārvadāto pasažieru skaits pasaulē pieaudzis par 20%.
Db.lv jau ziņoja, ka šā gada februārī J. Vāradi izteicies par ievērojamiem viņa vadītās kompānijas attīstības plāniem, proti, ka Wizz Air katru gadu savai flotei varētu pievienot 8 līdz 10 gaisa kuģus. Tāpat kompānija nākotnē grasoties aizstāt savus Airbus A320 ar lielākiem gaisa kuģiem, piemēram, 200-vietīgajiem A321 modeļiem.
Tiesa, vēl šogad Wizz Air saņems deviņas jaunas A320 lidmašīnas, palielinot savu floti līdz 54 gaisa kuģiem. Savu pirmo A321 kompānija grasās saņemt 2016. gadā, bet līdz 2024. gadam Wizz Air cer visus A320 aizstāt ar lielākām lidmašīnām.
J. Vāradi izteicies, ka līdz 2019. gadam Wizz Air flote varētu sasniegt 100 lidmašīnas.