Luminor Tērbatas ielā atvērusi jauna koncepta klientu apkalpošanās centru, kura papildus finanšu konsultācijām tiks piedāvātas telpas individuālam darbam, biznesa tikšanām un publiskiem pasākumiem.
Šogad banka investējusi jaunās IT sistēmās, pārveidojusi klientu apkalpošanas centrus un darba vietas, reaģējot uz klientu paradumiem un tendencēm, atklājot centru, stāstīja Luminor vadītāja Kerli Gabriloviča.
Luminor veiktā aptauja liecina, ka 85% klientu Baltijas valstīs bankas pakalpojumus izvēlas saņemt e-vidē.
«Pērn atvērām pirmo Luminor pašapkalpošanās punktu Cēsīs, bet šodien ejam tālāk, atverot durvis jauna koncepta apkalpošanas centram Tērbata, kas būs tikšanās vieta gan vietējiem uzņēmējiem, gan aktīviem un uzņēmīgiem cilvēkiem. Šobrīd klientiem arvien svarīgākas kļūst tikšanās vietas – ne tikai ar bankas speciālistiem, bet arī ar saviem biznesa partneriem, un to varēs darīt jaunajā Luminor klientu apkalpošanas centrā,» saka Luminor pārdošanas vadītājs Normunds Rudzītis.
Jaunajā centrā ir divi stāvi – augšējā stāvā būs datori internetbankas izmantošanai un klientu apkalpošanas speciālisti, savukārt apakšējā ir telpas, kur banku klienti varēs tikties ar saviem sadarbības partneriem un tiks rīkoti arī dažādi pasākumi, piemēram, makroekonomikas apskata prezentācijas, semināri u.c. Precīzas investīcijas, cik daudz ieguldīts jaunā centra izveidē, banka neatklāj.
«Aizvien vairāk klienti izmanto digitālos kanālus, un, lai cik gribētu teikt, ka klātesamība ir būtiska, tas parasti ir tādos gadījumos, kad klienti pieņem būtiskus lēmumus, piemēram, par hipotekāro kredītu. Smart-ID ieviešana ir būtiski mainījusi iedzīvotāju digitalizācijas paradumus, un arī nākotnē noteikti šī tendence turpināsies,» piebilst N. Rudzītis.
«Ņemot vērā šo situāciju, banka ir pārskatījusi savu stratēģiju, ieviešot iespēju klientiem nākt un tikties ar klientiem. Veidojot šo klientu apkalpošanas centru, apzināti sev jautājām: kāpēc nevaram darīt citādāk?» saka N. Rudzītis.
Jauno konceptu banka lēnām iedzīvina arī reģionos un pirmais šāds centrs atvērts Cēsīs. «Esam novērojuši, ka uzņēmēji izmanto telpas, lai satiktos un runātu ar partneriem. Bankas klients telpās var tikt iekšā pat tad, kad banka nestrādā. Šobrīd par šo telpu izmantošanu norit arī sarunas ar nekustamā īpašuma kompānijām, kuru pārstāvji arī tiekas ar saviem klientiem,» viņš stāsta.
Banka attīsta arī video savienojamību reģionos, kad klients var sazināties ar bankas pārstāvi sev vēlamā laikā, tādējādi nebūt atkarīgam no laika un telpas.
«Ir skaidrs, ka darbinieks ir viens no dārgākajiem resursiem uzņēmumam, bet tajā pašā laikā vajadzīgs. Tehnoloģijas, protams, palīdz, taču tās palīdz veidot jaunu pieredzi,» raksturo eksperts. Tāpat banka turpinās veidot klientu apkalpošanas centrus reģionu tirdzniecības centros. «Aptaujājot klientus, viņi kā būtisku priekšrocību min arī stāvvietu. Protams, finanšu pakalpojums nav pirmās nepieciešamības prece vai spontāns pirkums, un klienti nāk uz to mērķtiecīgi. Nav noslēpums, ka ne visiem vīriešiem patīk staigāt pa lielveikaliem, tādēļ, gaidot, kamēr sieva iepērkas, būs iespēja atnākt uz bankas filiāli, padzert kafiju un pastrādāt savā datorā,» norāda N. Rudzītis.
«Mēs redzam, ka klienti novērtē to, ka ir nevis daudz mazas filiāles, bet tiek veidoti lielāki centri, kur apvienotas plašākas kompetences. Tas ir liels izaicinājums jebkuram pakalpojumu sniedzējam – ja veido mazu tirdzniecības vietu ar 2-3 darbiniekiem, tad plašas kompetences nav iespējams piedāvāt. Tāpēc transformējot fiziskās apkalpošanas tīklu, vairāk koncentrējamies uz šādu lielāku centru izveidi, apvienojot plašākas kompetences un piedāvājot plašākas telpas. Mazāku pilsētu klienti tāpat dodas uz reģionu centriem, kur finanšu lietas kārto. » skaidro N. Rudzītis.
Ārpus Rīgas bankas klientu apkalpošanas centri būs Daugavpilī, Ventspilī, Valmierā, Rēzeknē un Liepājā.