Demisija neesot Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas (V) dienaskārtības jautājums, aģentūrai LETA teica Straujumas preses sekretāre Aiva Rozenberga.
«Es frakcijā teicu, ka varu demisionēt, ja tas kaut ko mainītu,» vēlāk žurnālistiem skaidroja Straujuma. Tomēr tālāk nekāda diskusija neesot notikusi, jo tagad neesot īstais brīdis, kad demisionēt.
«Notiek nepārtraukts darbs. Tas būtu neprāts demisionēt, kad ir budžets un daži citi pasākumi. Ir daudz lietu, kas ir darāmas,» uzsvēra premjerministre.
Jau ziņots, ka Straujuma šodien Vienotības frakcijas sēdē esot apliecinājusi, ka ir gatava demisionēt saistībā ar valdības lēmumu par airBaltic investora piesaisti, tomēr partija neuzskata demisiju par iespējumu valsts budžeta pieņemšanas laikā.
Taujāta par iespējamu rīcību, ja neizdoties pārliecināt deputātus un Vienotību par nepieciešamo 80 miljonu aizdevumu, Vienotības līdere Solvita Āboltiņa žurnālistiem atbildēja, ka valdības vadītāja šodien frakcijas sēdē apliecināja, ka ir gatava demisionēt, bet neviens frakcijā neuzskatīja par iespējamu demisionēt budžeta pieņemšanas laikā.
«Ir kaut kādi vēsturiski brīži, kuros tas parasti nenotiek,» piebilda politiķe. Viņa uzsvēra, ka frakcija pašlaik uzskata par prioritāti budžeta pieņemšanu.
Vaicāta par to, kas būs izšķirošais tam, vai Straujuma varēs vadīt valdību arī pēc budžeta pieņemšanas, Āboltiņa teica, ka valdībai ir jāpierāda rīcībspēja. Viņa turpināja, ka lēmums par airBaltic bija koleģiāls. Par to atbild ministrs, kurš virzīja šo jautājumu, un arī «komandas vadītājs».
Taujāta, vai valdības rīcībspēja pašlaik ir apšaubāma un situācija ar investora piesaisti to apliecina, Vienotības līdere atbildēja apstiprinoši. Proti, valdība spēj lemt pat darba kārtības jautājumiem, bet pašlaik tā nespējot skaidrot sabiedrībai dažādus jautājumus, uzskata politiķe.
Kā ziņots, Straujuma vakar pieprasīja satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) demisiju. Iemesls demisijas pieprasīšanai esot ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamo rīcību valsts nacionālās aviokompānijas airBaltic attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.
Valdība otrdien atbalstīja Prudentia atrasto nacionālās aviokompānijas airBaltic finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% airBaltic akciju, savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro. Iepriekš gan Matīss bija paudis viedokli, ka nacionālās drošības apsvērumu dēļ nebūtu vēlams izvēlēties šo konsultanta Prudentia atrasto airBaltic investoru.