Patlaban AirDog klientiem nosūtījis jau vairāk nekā 1000 produktu, Dienas Bizness rīkotajā Baltijas M&A un privātā kapitāla forumā sacīja kompānijas līdzdibinātājs Agris Ķipurs.
Kopējais produktu skaits, kas ir pasūtīts, pārsniedz 2000, tādējādi pirmspārdošanas posmā piesaistot vairāk nekā 2,5 miljonus dolāru.
«Biznesa sākumā bijām grupa ar jauniem uzņēmējiem,» viņš stāsta par biznesa uzsākšanu. Sākotnēji bija grūti atrast kādu riska kapitāla naudu, tādēļ bija jāmeklē citi veidi, kā piesaistīt naudu, taču iesaistījāmies crowdfunding kampaņā Kickstarter, kas piesaistīja 1,3 miljonu eiro. Kampaņā prezentējām konceptu, tad izveidojām prototipu un izsūtījām pirmos modeļus. 2015.gada martā piesaistījām 2,5 miljonu dolāru investīcijas,» par uzņēmuma attīstību stāstīja A. Ķipurs.
2015.gada oktobrī kompānija nosūtījusi pirmos produktus klientiem, pēc testēšanas saņēmusi tūkstošiem atsauksmju, kā rezultātā produkts uzlabots, līdz produkta radītāji uzskatīja, ka to var tirgot mazumtirdzniecībā. Jūnijā uzņēmums uzsācis mazumtirdzniecību deviņās pasaules valstīs un pārdošanas apjomi pārspēj ražošanas kapacitāti, uzsver uzņēmuma pārstāvis.
AirDog mērķauditorija ir ekstrēmo sporta veidu cienītāji, jo šis ir lidaparāts, kurš būvēts ar domu filmēt sevi. Tie īpaši pielāgoti sportistiem, lai droni fiziski spētu lidot apstākļos, kas ir dažādos sporta veidos – vindsērfingā, kaitbordā utt., kur nav iespēju paņemt līdzi kādas citas ierīces, lai nofilmētu procesu. Maksimālais AirDog lidojuma laiks ir aptuveni 18 minūtes, taču jo ātrāks sporta veids, lielāks vēja ātrums utt., jo īsāks drona lidojuma laiks.
FlyCap valdes loceklis Jānis Skutelis, skaidrojot, kādēļ kompānija izvēlējusies AirDog investīcijām, sacīja, ka riska kapitālisti ikdienā redz daudzus startup uzņēmumus, kas sāk darbu, taču AirDog nosaukums šķitis labs un piemērots mārketinga. Otrs faktors bija panākumi Kickstarter, un bija skaidrs pieprasījums no cilvēkiem, kas pieprasa šo produktu. Bija skaidra kompānijas niša un tā priekšrocības, uzsver eksperts.