Lielākajai daļai iedzīvotāju jeb 58 % ir labs kredītreitings, un arī pandēmija nav būtiski ietekmējusi to spēju savlaicīgi veikt maksājumus, savukārt 34 % aizdevums bankā šobrīd nebūtu pieejams, jo viņu kredītreitings ir zems, liecina Kredītinformācijas Biroja (KIB) statistika par iedzīvotāju kredītreitingu šī gada decembrī.
Pandēmijas laikā nepieaug kavēto maksājumu īpatsvars – gluži pretēji – visās kredītreitinga grupās kavēto maksājumu šogad ir mazāk nekā pērn, liecina KIB statistika, vērtējot privātpersonu vairāk nekā 60 dienas kavēto maksājumu tendences kopš pagājušā gada jūlija.
Piemēram, šī gada augustā maksājumus kavēja 13 % iedzīvotāju ar zemāko kredītreitingu un nepilns procents ar augstāko kredītreitingu, savukārt pērnā gada augustā apmēram divreiz vairāk - attiecīgi 29 % un ap 2 %.
Skalā no A līdz E, kur A ir augstākais un E zemākais kredītreitings, A kredītreitinga vērtējums šobrīd ir 31 % iedzīvotāju, B – 27 %, C - 9 %, D - 10 % un E – 24 % iedzīvotāju.
"Ir būtiski, lai iedzīvotāji izprastu kredītreitinga veidošanas principus, kā arī iespējas to uzlabot, jo tas ļaus viņiem izvēlēties piemērotāko aizdevēju un saņemt visizdevīgākos nosacījumus. Kā redzam, visbiežāk maksājumus kavē iedzīvotāji ar viszemāko kredītreitingu, savukārt papildus aizdevums, ja ir problemātiski veikt jau esošos maksājumus, nav risinājums. Labs kredītreitings nozīmē, ka, vēršoties bankā pēc aizdevuma, cilvēks saņems arī zemākas procentu likmes piedāvājumu. Ļoti laba kredītreitinga gadījumā, piemēram, "Citadelē" patēriņa kredītu var saņemt ar procenta likmi no 9,9 %, bet auto kredītam – 7,9 %," saka "Citadele" valdes loceklis Vladislavs Mironovs.