72% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir saskārušies ar situāciju, ka darba intervijā piedāvātais neatbilst realitātei pēc stāšanās darbā, liecina darba portāla CV Market veiktā aptauja. Visvairāk palielinājies to gadījumu skaits, kuros alga neatbilst apsolītajam.
Salīdzinot 2018. gada un 2017. gada aptaujas datus, par 4% ir palielinājies tādu gadījumu skaits, kad pēc stāšanās amatā alga neatbilst intervijā solītajam. Pagājušajā gadā uz šo problēmu norādīja 23% respondentu. Tikmēr par 6% ir samazinājies situāciju skaits, kad reālajā darba vidē pienākumi ir plašāki vai citādāki, nekā solīts sākumā. Pērn par šo problēmu sūdzējās 34% aptaujas dalībnieku.
Tāpat, salīdzinot ar aptaujas rezultātiem pirms gada, par 2% ir palielinājies situāciju biežums, kad darba intervijā tiek solīti dažādi labumi, kas pēc stāšanās amatā netiek saņemti. Par 1% pieaudzis gadījumu skaits, kad darba grafiks realitātē atšķirtas no solītā.
Kopumā, salīdzinot ar situāciju pērn, par 1% ir samazinājies atbilžu skaits, kurās respondenti norāda, ka intervijas laikā sniegtā informācija pilnībā atbilda reālajai situācijai. 2017. gadā šim atbilžu variantam piekrita 29% aptaujāto.
«Biežākais šādu situāciju cēlonis ir neizrunāti jautājumi darba intervijās,» komentē Kristaps Kolosovs, CV Market personāla atlases vadītājs.
K. Kolosovs skaidro, ka darba devējs intervijā vienmēr centīsies savu pārstāvēto uzņēmumu prezentēt no labākā skatpunkta, kā arī uzsvērt konkrētā amata ieguvumus un augstākos iespējamos sasniegumus, lai ieinteresētu potenciālo darbinieku. Tieši tādēļ potenciālajam darbiniekam ir jābūt gatavam arī pašam uzdot detalizētus jautājumus, ja darba devējs nav sniedzis pilnvērtīgu informāciju.
«Darba devēja pienākums ir nodrošināt darbinieku ar pilnvērtīgu informāciju par konkrētā amata pienākumiem, atalgojumu, virsstundu darbu un citām niansēm,» uzsver K.Kolosovs.
Aptaujā iezīmējas tendence, ka iepriekš kāroto darba algu biežāk nesaņem apkalpošanas, rūpniecības, ražošanas un transporta, loģistikas nozarēs strādājošie. Savukārt gaidītais atbilst realitātei lielai daļai pārdošanas, asistēšanas, administrēšanas un informācijas tehnoloģiju jomās strādājošajiem.