Drošas Braukšanas Skola (DBS) uzskata, ka ceļu satiksmē motobraucēji piedalās pārlieku pārgalvīgi. Ievērojot pareizu, situācijai adekvātu, braukšanas ātrumu, lietojot pilnu ekipējumu un laicīgi izvairoties no bīstamām situācijām, motobraucēji var no traumām pasargāt gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.
«Prognozējam, ka šovasar cilvēki aktīvāk izmantos motociklus un motorollerus, tādēļ ne tikai satiksmes dalībniekiem uz diviem riteņiem, bet arī autovadītājiem ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Mūsu novērojumi liecina, ka sezonas sākumā situācija uz ceļiem ir ļoti saspringta un bieži rodas bīstamas situācijas. Mazāk pieredzējuši motobraucēji diemžēl izdara arī liktenīgas kļūdas, tādēļ šogad īpašu uzmanību veltīsim motobraucēju apmācībai. Lai uzlabotu situāciju uz Latvijas ceļiem šogad drošas motobraukšanas kursam piedāvāsim trīs reizes zemāku cenu,» iemācīties braukt droši aicina DBS apmācību direktors Andris Pļavenieks.
Motociklista apģērbs – braucot ar motociklu ļoti svarīgs ir motociklista apģērbs, kombinezons vai dalītais apģērbs ar visiem nepieciešamiem aizsargiem, it īpaši aizsargķivere un cimdi, bez kuriem pārvietošanās nav pieļaujama, pretējā gadījumā, pat pie vismazākā kritiena var gūt nopietnus kaitējumus veselībai, uzsver Pļavenieks.
Pareizs braukšanas ātrums – vadot motociklu pilsētā, kā arī ārpus tās, jāizvēlas situācijai un ceļa segumam atbilstošs ātrums. Pilsētā liela uzmanība jāpievērš visām izbrauktuvēm no pagalmiem, degvielas uzpildes stacijām, stāvvietām u.c., jo katra šāda izbrauktuve motociklistam jāuzskata par «krustojumu». Jāatceras, ka autovadītājs nevar motociklistu pamanīt, ja gar ielas malām ir novietotas citas automašīnas, tāpēc ātrumu nepieciešams samazināt laikus. Motociklistam vienmēr jāatceras, ka strauji palielinot un samazinot ātrumu, jāpārliecinās, vai autovadītājs un citi satiksmes dalībnieki to redz.
Bremzēšana - bremzējot jāatceras vairāki pamatprincipi: Pirmkārt, gan bremzējot, gan braucot pagriezienā motociklistam jāņem vērā ceļa segums (kontrolaku vāki, baltie ceļa apzīmējumi, izbirušās smiltis, bedres, iebrauktās riepu pēdas asfaltā, eļļas plankumi utt.). Bremzēšanu var veikt, kad motocikls ir vertikālā stāvoklī un brauc taisni, lai izvairītos no riteņu izslīdēšanas, tāpēc tuvojoties vietai, kur būs nepieciešams bremzēt, jārīkojas savlaicīgi un pārliecināti. Uzsākot bremzēšanu, rokām jābūt taisnām un motocikla smaguma centru pakāpeniski jāpārnes uz priekšējo riteni, lai priekšējais amortizators būtu nospiests līdz galam. Bremzēšanas sviru šajā laikā spiež pakāpeniski un notur izspiestu līdz bremzēšanas beigām. Nav pieļaujama vairākkārtēja un strauja bremzēšanas sviras nospiešana, jo var sekot priekšējā riteņa nobloķēšana, izslīdēšana un ... kritiens. Svarīgi ir samazināt ātrumu pirms izvairīšanas no šķēršļa, apbraucot šķērsli bremzēt ir bīstami.
Visbiežāk motociklu satiksmes negadījumi notiek pieredzes trūkuma dēļ, pārāk liels ātrums, nepareiza situācijas novērtēšana. Motociklu nepamana vai nepaspēj pamanīt. Ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts motocikls bieži saistīti ar izrādīšanos, kas nepieredzējušam motociklistam liek rīkoties muļķīgi. Motocikli ir atšķirīgi, tāpēc pirms braukšanas nepieciešams iepazīties ar motociklu ar kuru grasāties braukt. Motociklistam vienmēr jābūt gatavam laikus atpazīt bīstamas situācijas un reaģēt tajās, jābūt gatavam piekāpties un dot ceļu. Ievērojiet distanci un intervālu, brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz plūsmas ātrumu. Samaziniet braukšanas ātrumu, ja samazinās redzamība vai saķere ar ceļa virsmu, izvēlieties pareizu braukšanas trajektoriju un rīcības kārtību. Patrenējiet savas motovadīšanas iemaņas un pareizu braukšanas tehniku. Jābrauc ir savaldīgi un piesardzīgi, tas ir vienīgais veids kā neapdraudēt sevi un citus.