Valsts aģentūra Maksātnespējas administrācija izstrādājusi Metodiskos norādījumus maksātnespējīgo uzņēmumu darbinieku prasījumu pieteikumu veidlapu aizpildīšanai, kas kalpos kā rokasgrāmata maksātnespējas procesa administratoriem, secīgi skaidrojot, kā pareizi aizpildāmas darbinieku prasījumu veidlapas, tādējādi uzlabojot administratoru darba kvalitāti un būtiski paātrinot darbinieku prasījumu apmierināšanas laiku, Db.lv informēja Maksātnespējas administrācijas sabiedrisko attiecību speciālists Oskars Lakšēvics.
Darbinieku prasījumu pieteikumu veidlapas ir iesniedzams Maksātnespējas administrācijā, lai varētu saņemt līdzekļus no darbinieku prasījumu garantiju fonda to darbinieku prasījumu segšanai, kuri, izriet no darba tiesiskajām attiecībām, bet tos nav iespējams apmierināt darba devēja maksātnespējas dēļ.
Šobrīd radusies situācija, ka bieži darbinieku prasījumu pieteikumi tiek sagatavoti kļūdaini, un tādēļ ir jāpagarina darbinieku prasījumu izskatīšanas termiņš. Turklāt administratori spiesti veikt dubultu darbu, atkārtoti aizpildot pieteikumu veidlapas. Tas nozīmē, ka ieilgst laiks, kurā maksātnespējīgo uzņēmumu darbiniekiem tiek izmaksāti līdzekļi no darbinieku prasījumu garantiju fonda. Lai novērstu radušos situāciju, Maksātnespējas administrācija ir sagatavojusi Metodiskos norādījumus, kas, paredzams, btiski paātrinās maksātnespējīgo uzņēmumu darbinieku prasījumu apmierināšanas laiku no darbinieku prasījumu garantijas fonda.
Metodiskie norādījumi iekļauj informāciju par to, kas jāievēro un kā jāaizpilda prasījumu pieteikumu veidlapas par darbiniekiem, par kuriem pieprasīta darba samaksa par trim mēnešiem, atlīdzība par ikgadējo apmaksāto atvaļinājumu, atlīdzība par cita veida apmaksātu prombūtni pēdējos trijos darba tiesisko attiecību mēnešos, atlīdzība par cita veida apmaksātu prombūtni pēdējos trijos darba tiesisko attiecību mēnešos un par kuriem pieprasīta kaitējuma atlīdzība sakarā ar nelaimes gadījumu darbā vai arodslimību.
"Metodiskie norādījumi ir pieejami jebkuram interesentam mūsu iestādes mājas lapā sadaļā Darbinieku prasījumi. Taču jāatzīmē, ka Metodisko norādījumu izstrāde ir tikai viens no plānotajiem pasākumiem darbinieku prasījumu segšanas kārtības uzlabošanai, un Maksātnespējas administrācija arī turpmāk strādās pie minētā jautājuma. Mūsu mērķis ir nodrošināt darbinieku interešu aizsardzību un darbinieku tiesības saprātīgā termiņā saņemt atlīdzību par faktiski padarītu darbu darba devēja maksātnespējas gadījumā," norāda Maksātnespējas administrācijas direktora vietniece finanšu jautājumos Linda Sniega-Svilāne.
Maksātnespējas administrācija ir valsts pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku maksātnespējas jomā, nodrošinot tiesiskumu maksātnespējas procesā un veicinot personu maksātspējas atjaunošanu un darbinieku interešu aizsardzību, tādējādi mazinot maksātnespējas radītās sociālās un ekonomiskās sekas.