Šī gada otrajā ceturksnī Rīgas naktsmītnēs apmetušies vairāk nekā 229 tūkastoši ārvalstu viesu. Tas ir par aptuveni 41 tūkstošiem jeb 10% vairāk nekā līdz šim Rīgas tūrismam veiksmīgākajā otrajā ceturksnī 2008. gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotā informācija.
«Līdz šim 2008. gada sekmīgie tūrisma nozares rādītāji ir bijuši atsauces punkts un mērķis, uz ko tiekties. Patlaban latiņa ir pacelta augstāk, lai šī izaugsme turpinātos,» norādīja Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes locekle Vita Jermoloviča, piebilstot, ka «Rīgas tūrisma attīstībai ir ielikti labi pamati, līdz ar to svarīgākais tagad pašiem tos nesašķobīt».
Īpaši strauji palielinājies viesu skaits no Krievijas, Zviedrijas, Igaunijas, Lietuvas un Norvēģijas.
Šī gada otrajā ceturksnī viesnīcās un citās tūristu mītnēs Rīgā apkalpoti par 31,3% vairāk ārvalstu viesi nekā šajā periodā pērn. Lielākais viesu skaita pieaugums reģistrēts no Krievijas – viesu skaits no austrumu kaimiņvalsts palielinājies par 96%, Zviedrijas – gandrīz par 43%, Igaunijas – par 37%, Lietuvas un Somijas – par gandrīz 32%. Turpinājies viesu skaita pieaugums no Norvēģijas – tas bieaudzis par 23% un Vācijas – par 17%, Polijas un Itālijas – par 37%, ASV – par 25% un Lielbritānijas – par 16%.
Laikā no aprīļa līdz jūnijam viesnīcās visvairāk tūristu bijis no Vācijas – 12%, Somijas – 12%, Krievijas – 11%, Norvēģijas – 8% un Zviedrijas – 7%. No Igaunijas un Lietuvas ieradās attiecīgi 6% un 5% Rīgas viesu.
Kampaņas LIVE RĪGA laikā galvaspilsētas reklāmas tika izvietotas 21 žurnālā, katrā trīs reizes. Vides reklāma tika izvietota Helsinkos, Oslo, Sanktpēterburgā, Berlīnē, Hamburgā, Frankfurtē, Minhenē un Disleldorfā. Radio konkursi tika īstenoti Maskavā un Gruzijā, savukārt reklāma 20 interneta portālos tika papildināta ar Google un Yandex iespēju izmantošanu. Sadarbībā ar Tallink tika īstenota vides reklāmas kampaņa 33 pilsētās Zviedrijā.
Db.lv jau vēstīja, ka šī gada rudens/ziemas, kā arī nākamā pavasara/vasaras reklāmas kampaņu par 19,9 tūktošiem latu bez PVN izstrādās reklāmas aģentūra !Mooz, kuras 95% pieder Ērikam Stendzeniekam.