Omniva paplašina pakomātu tīklu, izstrādā jaunus e-risinājumus, audzē peļņu, noskata jaunu loģistikas centru.
To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Igaunijas pasta meitas uzņēmuma SIA Omniva valdes locekle un Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare. Omniva grupai šis ir izrāviena gads, jo Latvijas un Lietuvas uzņēmumiem ir fantastisks pieaugums gan ienākumu, gan sūtījumu skaita, gan peļņas ziņā. Pērno gadu Lietuvas uzņēmums noslēdzis «pa nullēm», bet šogad astoņos mēnešos tā peļņa jau ir virs 100 tūkst. eiro. Savukārt Latvijas Omnivas sūtījumu bizness pērn gada laikā nopelnījis 185 tūkst. eiro, bet šogad pirmajos astoņos mēnešos – jau 460 tūkst. eiro. Kaut arī sūtījumu skaits Lietuvā ir lielāks nekā Latvijā, Omnivas peļņa tur ir zemāka. Tam pamatā ir lielāka konkurence, jo gan DPD, gan Lietuvas pastam ir savi sūtījumu termināļi, kā rezultātā «ir liels spiediens uz cenu».
Latvijas un Lietuvas uzņēmumi cer ar savu pozitīvo piemēru iedvesmot arī Igaunijas kolēģus, kam pērnais gads nav bijis tas labākais. Proti, igauņi pērn atvēruši jaunu loģistikas centru Tallinā ar piecus milj. eiro vērtu šķirošanas līniju. Gada beigas gan nav bijis labākais laiks jauninājumu ieviešanai. Tā kā Ziemassvētku dāvanu iegāde visā Baltijā sākusies jau oktobra beigās, nevis novembra vidū, kā bijis plānots, Igaunijā pārcelšanās uz jaunām telpām un iekārtu palaišana negatīvi ietekmējusi pakalpojumu kvalitāti. Tagad Omniva grupas sūtījumu biznesam ir jauns vadītājs Andre Veskimeisters (Andre Veskimeister), kurš iepriekš vadījis portālus Delfi Baltijā. Viņš iniciējis vairākas pārmaiņas gan organizācijas struktūrā, gan procesos, lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti. Tai pašā laikā «ir jāmainās arī attieksmei pret klientu,» uzsver B. Krauze-Čebotare. Proti, vēsturiski Omnivas procesi tikuši būvēti uz valsts pasta bāzes, kur spēkā ir starptautiskais regulējums, piemēram, par to, cik ilgā laika periodā jāizskata klientu iesniegumi. «Latvijā to esam krasi mainījuši, lai pirmā atbilde klientam kādā problēmsituācijā, piemēram, ja sūtījums ir aizkavējies, tiktu sniegta 24 stundu laikā.» Pasta regulas nosaka, ka var izmeklēt mēnesi, bet Omniva Latvijā sev noteikusi septiņas dienas, lai sniegtu klientam gala atbildi. «Aicinām arī igauņu kolēģus pārstrukturēt savu domāšanu, lai kļūtu par uz klientu orientētu kompāniju, nevis būtu valsts uzņēmums, kas sniedz obligātu pakalpojumu.» Cilvēku domāšanu gan ir grūtāk mainīt nekā sistēmas un procesus. Lietuvā orientācija uz klientu ir tikpat spēcīga kā Latvijā, arī viņu apmierinātības rādītāji ir līdzīgi, bet igauņu kolēģiem līdz tiem vēl jāaug.
Visu rakstu lasiet 19. septembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!