Foto

Oligarha Stepanova sieva iegādājusies miljonu vērto Aston Martin

Gunta Kursiša,21.09.2012

Jaunākais izdevums

Latvijās reģistrēto miljonu latu vērto automašīnu Aston Martin One-77 iegādājusies un uz sava vārda reģistrējusi Ventspils uzņēmēja, par oligarhu dēvētā Oļega Stepanova dzīvesbiedre Viktorija Stepanova, vēsta portāls pietiek.com.

Visā pasaulē kopumā ir 77 Aston Martin One-77 automašīnas. Visi 77 automobiļi, neņemot vērā to iespaidīgo cenu, jau ir pārdoti, un vairāki ir nonākuši tālākpārdošanā. Aston Martin One-77 ir šī britu zīmola jaudīgākais un ātrākais modelis. Tam ir 7,3 litru V12 dzinējs, kas var attīstīt 760 zirgspēku jaudu, paātrinājums līdz 100 kilometriem stundā ir sasniedzams 3,7 sekunžu laikā, bet maksimālais ātrums ir 354 kilometri stundā.

Viktorija Stepanova vairākus gadus ir figurējusi ne tikai Latvijas miljonāru sarakstā, bet arī iespaidīgāko nekustamā īpašuma darījumu veicēju vidū. Arī pašlaik uz viņas vārda reģistrēts gan ekskluzīvs dzīvoklis Rīgas klusajā centrā, gan vēl seši citi galvaspilsētas īpašumi, raksta pietiek.com. Tāpat pērn V. Stepanova bija iekļauta Baltic Screen veidotajā Latvijas simts bagātāko sieviešu sarakstā: tajā bija pieminēts viņas 2010. gadā veikts darījums, par 808 tūkstošiem latu 2239 kvadrātmetrus lielu Jūrmalas zemesgabalu ar dzīvojamo māju un slēgtu baseinu pārdodot ārvalstu pilsonim Aleksejam Meļņikovam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Aston Martin savai simtgadei par godu laidusi klajā konceptautomašīnu CC100 Speedster Concept. Transportlīdzekli iedvesmojis aizvadītā gadsimta piecdesmitajos gados ražotais sacīkšu auto DBR1.

Aston Martin DBR1 sacīkšu auto debitēja 1956. gadā un trīs gadus pēc kārtas uzvarēja izturības autosacīkstēs 24 Hours Nürburgring.

«Mēs vēlējāmies radīt kaut ko tādu, kas ļauj mums, atzīmējot simtgadi, raudzīties arī mūsu nākotnē. Iedvesmojoties no DBR1 mēs esam radījuši konceptu, kas piedāvā jaunu skatu,» prezentējot automašīnu, klāstīja Aston Martin dizaina direktors Mareks Reikmans (Marek Reichman).

CC100 aprīkots ar Aston Martin V12 sešu litru dzinēju un spēj sasniegt 100 kilometru lielu ātrumu četrās sekundēs. Konceptautomašīnas salona un virsbūves izgatavošanā izmantoti oglekļa kompozītmateriāli. Britu autobūves kompānija nav atklājusi jaunās konceptautomašīnas motora jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aston Martin nāk klajā ar iepriecinājumu ātru automašīnu cienītājiem

Jānis Rancāns,30.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Aston Martin nākusi klajā ar jaunu papildinājumu Vantage modeļu sērijā. Jaunais Aston Martin V12 Vantage S ir ātrākā kompānijas automašīna, neskaitot ierobežotā daudzumā saražoto One-77 modeli.

Automašīna aprīkota ar sešu litru V12 benzīna dzinēju, kas var attīstīt gandrīz 330 kilometru stundā lielu ātrumu. Aston Martin V12 Vantage S aprīkots ar jauna vieda pārnesumkārbu, tāpat, salīdzinot ar V12 Vantage modeli, mainīts automašīnas dizains un plaši pielietoti kompozītmateriāli.

«Jaunais V12 Vantage S ir pilnībā «tīrs» Aston Martin. Pēc savas dabas tas ir ekstremāls, bet pēc dizaina – mūžīgs. Es esmu lepns, ka mūsu simtgadē mēs varam nākt klajā ar šādu automašīnu,» sacīja kompānijas Aston Martin izpilddirektors Ulrihs Bezs. Paredzēts, ka pirmās V12 Vantage S automašīnas varēs iegādāties šā gada otrajā pusē, kad būs zināma arī to cena. Izskanējušas prognozes, ka automašīnas cena var pārsniegt 200 tūkstošus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Itāļi mēģinās «ievilkt» Aston Martin

Jānis Rancāns,07.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārais Lielbritānijas autoražotājs Aston Martin pārdos 37,5% savu akciju, lai tādējādi uzlabotu savu finansiālo stāvokli.

Akcijas par 150 miljoniem mārciņu iegādāsies Itālijas privātā kapitāla fonds Investindustrial. Autoražotāja akciju vairākums pieder Kuveitas kompānijai Investment Dar.

Noslēgtais darījums Aston Martin palīdzēs aizstāvēt savu tirgus vietu pret tādiem konkurentiem kā Volkswagen, Bentley un Ferarri, kā arī veikt jaunas investīcijas savā attīstībā. Jaunie investori cer paplašināt Lielbritānijas autoražotāja darbību un saražoto modeļu skaitu, vēsta Bloomberg.

Aizvadītajā gadā britu autoražotāja peļņa samazinājās par 18% un veidoja tikai 76,2 miljonus mārciņu. Šogad samazinājušies Aston Martin tirdzniecības apjomi. Šā gada pirmajos deviņos mēnešos autoražotājs pārdevis 2,5 tūkstošus automašīnu, kas ir par 20% mazāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņiem vai ASV viesiem turpmāk būs iespēja vismaz uz neilgu laiku tikt pie Aston Martin, Bentley, Ferrari vai citu zīmolu luksusa automašīnām - automašīnu nomas uzņēmums Hertz Corporation paziņojis par programmas Hertz Dream Cars uzsākšanu. Tās ietvaros nomai tiks piedāvātas premium klases automašīnas.

«Hertz Dreams Cars sniegs patērētājiem iespēju izbaudīt luksusa klases ceļošanu,» norāda Hertz vadītājs Marks Frisora (Mark Frissora), solot, ka nomai būs pieejami «labākie braucamie, kas uzbūvēti uz planētas».

Hertz piedāvās tādu luksusa automobiļu nomu kā Aston Martin V8 Vantage, Audi R8, Bentley Continental GT, Cadillac CTS-V, Ferrari (California, F430), Lamborghini Gallardo, Land Rover Range Rover Sport, Mercedes-Benz AMG (SLS, C63, E63), Mercedes-Benz SL550, S550 un G550, Porsche (911, Cayenne, Boxster, Panamera), SRT Viper un Tesla Model S, raksta prnewswire.com.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autoražotājs Aston Martin, kurš šogad atzīmē 100 gadu jubileju, Apvienotās Karalistes galvaspilsētā Londonā sarīkojis automobiļu parādi, sniedzot ieskatu kompānijas vēsturē.

Londonas Kensingtonas dārzos aplūkot vienkopus aptuveni 550 automašīnas, kas pārstāvēja visus Aston Martin vēstures posmus, bija ieradušies vairāki tūkstoši interesentu. Pasākumā izrādīto automašīnu kopējā vērtība aplēsta 1,54 miljardu ASV dolāru vērtībā. Pasākums kļuvis arī par lielāko Aston Martin automašīnu demonstrāciju pasaulē.

Aston Martin dibināta 1913. gada 15. janvārī un šogad atzīmē savu simtgadi. Jubilejas ietvaros visā Eiropā paredzēti dažādi pasākumi – automašīnu parādes un sacensības. Visas savas pastāvēšanas laikā kompānija Aston Martin saražojusi tikai 65 tūkstošus automašīnu, un Londonā bija iespējams apskatīt arī retus un ekskluzīvus modeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aston Martin atjaunojusi četru durvju kupeju Rapide, piedāvājot jaunāku modeli Rapide S. Trešdien kompānija laidusi atklātībā jaunā Rapide S dizainu.

Paredzēts, ka Aston Martin Rapide S cena būs ap 200 tūkstošiem ASV dolāru. Pats autoražotājs jauno modeli nodēvējis par «visjaudīgāko un ar vislielāko luksusa devu apveltīto četru durvju Aston Martin, kāds jebkad radīts».

Aston Martin Rapide S ir 5,9 litru V12 benzīna atmosfēriskais dzinējs, kurš atrodas par 1,9 centimetru zemāk nekā iepriekšējā modelī. Tādējādi zemāk atrodas arī spēkrata smaguma centrs. Dzinēja jauda ir 558 zirgspēki – par 81 zirgspēku vairāk nekā priekštecim.

Jaunā luksusa klases automašīna var attīstīt ātrumu 309 kilometri stundā – par sešiem kilometriem stundā vairāk nekā līdzšinējais modelis Rapide. Ātrumu simts kilometri stundā auto spēj sasniegt 4,9 sekundēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien "Aston Martin" ražotni pameta pirmie autoražotāja izgatavotie SUV modeļi, raksta "Reuters".

Līdz šim uzņēmums "Aston Martin" pārvarā bijis pazīstams saistībā ar Džeimsa Bonda auto, taču pēdējos gados kompānijas finanšu rādītāji ir pasliktinājušies, un uzņēmums mainījis gan vadību, gan samazinājis darbinieku skaitus, gan cenšas ieiet jaunos auto segmentos.

DBX ir pirmais kompānijas mēģinājums ieiet SUV tirgū, sekojot daudziem konkurentiem, kas pēdējā laikā prezentējuši savus SUV modeļus.

"DBX ir kļuvis par auto, kas ievedīs "Aston Martin" jaunā, spilgtā ērā," sacījis "Aston" galvenais radošais direktors Mareks Reihmans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas luksusa automašīnu ražošanas kompānija Aston Martin apsver iespēju kotēt akcijas Londonas fondu biržā, otrdien vēstīja ziņu aģentūra Bloomberg.

Bloomberg norāda, ka Aston Martin apsver iespēju īstenot akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kas uzņēmumu novērtētu līdz pat piecu miljardu sterliņu mārciņu (5,7 miljardu eiro) apmērā.

Investoru interesi pārdot akcijas varētu veicināt kompānijas plāni izstrādāt tās pirmo vieglo apvidus automobili, vēsta ziņu aģentūra.

Aston Martin kontrolē Itālijas privāto investīciju fonds Investindustrial un Kuveitas investori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas luksusa automašīnu ražošanas uzņēmums "Aston Martin" elektriskos automobiļus no 2025.gada ražos Lielbritānijā, teikts kompānijas publiskotajā paziņojumā.

Autoražotājs norāda, ka elektriskās vieglās apvidus automašīnas un sporta automobiļi tiks ražoti rūpnīcās Anglijā un Velsā.

20% "Aston Martin" akciju pieder Vācijas autobūves kompānijai "Mercedes-Benz", un iepriekš izskanēja minējumi, ka ražošana varētu norisināties Vācijā.

Vienlaikus "Aston Martin" šogad plāno tirgū laist savu automobiļu hibrīda versijas pirms pilnībā elektrisku modeļu izlaišanas.

Lielbritānijas valdība nolēmusi no 2030.gada valstī aizliegt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirgošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas luksusa automašīnu ražošanas kompānija «Aston Martin» trešdien debitēja Londonas fondu biržā, īstenojot akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kurā uzņēmums novērtēts 4,3 miljardu sterliņu mārciņu (4,9 miljardu eiro) apmērā.

«Aston Martin» norāda, ka akcijas cena IPO noteikta 19 mārciņu apmērā. Uzņēmums IPO piedāvā ceturtdaļu akciju jeb 57 miljonus akciju.

«Aston Martin» kontrolē Itālijas privāto investīciju fonds «Investindustrial» un Kuveitas investori.

Tikmēr Vācijas autoražotājs «Daimler» saglabās sev piederošos gandrīz 5% uzņēmuma akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvo automašīnu ražotājs Aston Martin prezentējis savu pirmo SUV modeli - DBX.

Tādējādi Aston Martin pievienojies vēl vairākiem autoražotājiem, kuru kolekcijā SUV iepriekš nebija iedomājams, taču tagad tas tiek piedāvāts tirgum, tostarp, Lamborghini, Bentley, Rolls-Royce un citiem.

ASV jaunā DBX modeļa cena būs, sākot no 190 tūkstošiem dolāru, kas ir par aptuveni 40 tūkstošiem dolāru dārgāk nekā autoražotāja lētākais piedāvātais automašīnas modelis - Vantage.

DBX būs arī pirmais luksusa auto ražotāja modelis, kurā ir piecas pieaugušo sēdvietas. Lielākajai daļai citu Aston Martin modeļu aizmugurē ir divas nelielas sēdvietas, kas drīzāk piemērotas bērniem vai īsti nav piemērotas sēdēšanai aizmugurē.

Automašīnai ir 4 litru V8 dzinējs, kas izgatavots Mercedes AMG ražotnē Vācijā. Tā jauda ir līdz 542 ZS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī uzlabotais Ford Focus ir brauktgribošs un brauktprotošs auto, turklāt, uzvelkot degungalā Aston Martin dekoratīvo resti, izskatīsies dārgāks, nekā patiesībā ir , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ford Focus ir slavens un visā pasaulē pieprasīts modelis, attiecīgi pieder pie autoindustrijas lielākajiem veiksminiekiem. Kā gan citādi varētu raksturot pasaulē populārāko modeli, kurš aiz muguras ir atstājis Toyota Corolla, VW Golf un citus planētas Zeme motorizētos dižpārdokļus. Tomēr tik salda un bezrūpīga dzīve Ford Focus nemaz nav, jo īpaši Eiropā, kur bez VW Golf, Opel Astra, Renault Megane uzglūn milzīga konkurentu armija.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Tāpat kā iepriekš Focus patiks tiem, kas augsti vērtē labas braukšanas īpašības. Viegla, rotaļīga gaita un izveicība dažādas sarežģītības līkumu sasaistēs un pats galvenais – braukšanas prieks, ko brauciena laikā garantē Ford Focus. Tomēr jāpatur prātā arī Focus ēnas puses. Ko tur slēpt, Focus nav ergonomijas pirmrindnieks ne tikai starp savas klases modeļiem, jo pat atsevišķi mazās klases modeļi ir krietni saimnieciskāki par Focus. Salons ir šaurs, otrajā krēslu rindā trijiem pasažieriem nav ko darīt, ja nu vienīgi nav citas iespējas, lai, aizmirstot par komfortu, nokļūtu vēlamajā galapunktā. Tas pats attiecas uz bagāžas telpu, proti, 277 litru lielā hečbeka astes gala ietilpība vai arī universāla 476 litri mūsdienu autobūvē ir skaitļi, ar ko parasti nelepojas. Salīdzinājumam var minēt, ka jaunākās paaudzes Škoda Fabia Combi bagāžas telpa ar nenolaistiem otrās rindas beņķiem sasniedz 530 litru (!). Lai vai kā, Focus ir pieskaitāms pie kompaktklases labākajiem eksemplāriem, kura vērtību papildina jaunākās paaudzes Eco Boost turbomotoru paaudze. Uzlabotā Ford Focus piecdurvju hečbeka bāzes modeļa cena, sākot no 13 260 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aston Martin atsauc 17 590 automašīnas

LETA--AFP,06.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Aston Martin trešdien paziņoja, ka atsauc 17 590 automašīnas saistībā ar iespējamiem akseleratora pedāļa defektiem.

Šāds ziņojums izplatīts pēc tam, kad Ķīnas apakšpiegādātājs ticis apsūdzēts par nekvalitatīvu plastmasas materiālu izmantošanu akseleratora pedāļu ražošanā.

Aston Martin norāda, ka ziņas par negadījumiem saistībā ar šo defektu nav saņemtas.

Defekts konstatēts automašīnās ar stūri kreisajā pusē, kuras ražotas no 2007.gada novembra līdz 2013.gada decembrim, un automobiļos ar stūri labajā pusē, kuri ražoti no 2012.gada maija līdz 2013.gada decembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Desmit 2012. gadā Latvijā visbiežāk reģistrēto automašīnu tops

Gunta Kursiša,09.01.2013

Populārākās jaunās pasažieru automašīnas. 10. vietā ierindojies Volkswagen Tiguan. Latvijā 2012. gadā reģistrētas 226 jaunas VW Tiguan automašīnas.

Foto: AP/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar datiem par 2012. gadā visbiežāk reģistrētajām jaunajām automašīnām, Db.lv piedāvā aplūkot galeriju, kurā redzams, kuri automašīnu modeļi (svars līdz 3,5 tonnām) pērn reģistrēti visbiežāk kā vieglie pasažieru auto, bet kuri vairāk iecienīti kā vieglais komerctransports.

Vairāk uzziniet, skatoties galeriju!

Kopumā pagājušajā gadā reģistrēts aptuveni tikpat daudz jaunu automašīnu, cik iepriekšējā, 2011., gadā, tomēr, tuvojoties gada nogalei, iezīmējās tendencei jaunu automobiļu reģistrācijām samazināties. Pērn, līdzīgi kā 2011. gadā, Latvijā visbiežāk reģistrētas jaunas Volkswagen, Toyota un Peugeot zīmola automašīnas, tāpat Latvijā reģistrētas arī jaunas Ferrari, Cadillac, Infiniti, Rolls-Royce un Aston Martin zīmola automašīnas, kā arī vairāki jauni Bentley, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) apkopotie dati par vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta reģistrācijām Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

2012. gadā Latvijā reģistrēto dārgāko premium klases automobiļu tops

Gunta Kursiša,10.01.2013

20. vieta. Lexus LS. Cena no 67,63 tūkst. līdz 75,48 tūkst. ASV dolāru. Latvijā pērn reģistrēta viena automašīna.

Foto: AP/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pagājušajā gadā jaunu automašīnu reģistrāciju skaita ziņā līderpozīcijas saglabājuši tādi zīmoli kā Volkswagen, Toyota un Peugeot, Latvijā reģistrēts arī ievērojams skaits premium klases automašīnu, un vislielākos panākumus premium klasē 2012. gadā guva Bentley zīmols.

Pagājušajā gadā Latvijā kopumā reģistrētas 20 jaunas Bentley zīmola automašīnas, tostarp 18 jaunas Bentley Continental GT/GTC automašīnas. Tādējādi Bentley kupeju, kabrioletu un rodsteru premium klasē Latvijā aizņem 32,7% tirgus daļas. Otru lielāko tirgus daļu (16,4%) šajā klasē aizņem BMW Coupe/Convertible, trešo un ceturto vietu ar tirgus daļu 9,1% apmēā aizņem Mercedes-Benz E Coupe/Cabriolet un Porsche 911, savukārt piektajā vietā pēc tirgus daļas apjoma (5,5%) ierindojas BMW 1 Coupe/Convertible modeļi.

Ņemot vērā Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) datus par 2012. gadā Latvijā reģistrētiem jauniem automobiļiem, Db.lv piedāvā aplūkot pagājušajā gadā Latvijā reģistrēto dārgāko automašīnu topu. Saraksts veidots, izmantojot ražotāja ieteikto mazumtirdzniecības cenu 2012. gada auto modelim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas policijai izdevies notvert krāpnieku grupējumu, kuri izmantoja internetu, lai pārdotu parastas automašīnas, kas bija pārveidotas tā, lai līdzinātos luksusa modeļiem, ziņo AFP. Policija Valensijā arestējusi vairākus cilvēkus un konfiscējusi automašīnas - viltotus Ferrari un Aston Martin.

Krāpnieki, izmantojot stikla šķiedru, pārveidojuši automašīnas, kuras pēc tam pārdevuši tiešsaistē par krietni zemāku cenu, nekā citām atbilstošo zīmolu automašīnām tirgū.

Policija pārmeklējusi divas garžās, kur notikušas automašīnu pārvērtības. Tā arestējusi astoņus cilvēkus, kuri tiek turēti aizdomās par spēkratu pārveidošanu un pārdošanu, kā arī konfiscējusi 19 automašīnas - 17 viltotus Ferrari un 2 Aston Martin imitācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas luksusa automašīnu ražošanas kompānija «Aston Martin» trešdien paziņoja par plāniem ceturtdaļu savu akciju kotēt Londonas fondu biržā.

Detalizēta informācija par akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) tiks publiskota 20.septembrī.

Tikmēr mediji vēsta, ka ieplānotais IPO varētu novērtēt uzņēmumu līdz piecu miljardu sterliņu mārciņu (5,5 miljardu eiro) apmērā.

«Aston Martin» kontrolē Itālijas privāto investīciju fonds «Investindustrial» un Kuveitas investori.

Tikmēr Vācijas autoražotājs «Daimler» saglabās sev piederošo gandrīz 5% uzņēmuma akciju daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no desmit Aston Martin DB10, kura tika speciāli izgatavota Džeimsa Bonda 24.filmas Spektrs uzņemšanai, izsoļu namā Christie’s pārdota par 3,42 miljoniem ASV dolāru, liecina izsoļu nama informācija.

Automašīna izgatavota uz modeļa V8 Vantage bāzes. Transportlīdzeklis aprīkots ar 4,7 litru motoru un 436 zirgspēkiem.

Iepriekš filmas autori varēja lepoties ar rekordlielu sadauzīto superautomašīnu skaitu. Romā pakaļdzīšanās ainu filmēšanas laikā tika sadauzītas 7 no 10 Aston Martin. Kopējās šo automašīnu izmaksas sasniedza aptuveni 37 miljonus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu pirmo laivu luksusa automobiļu ražotājs Aston Martin prezentēja pērn septembrī un tagad tā nonākusi pirmā īpašnieka rokās, vēsta Business Insider.

Jahta AM37 tapusi sadarbojoties ar Quintessence Yachts kompāniju. Piedāvājumā ir divi modeļi – atkarībā no jaudas, tie maksā 1,64 miljonus ASV dolāru vai 2,1 miljonu dolāru.

Pie laivas koncepta uzņēmums sāka strādāt jau kopš 2014.gada. Plānots, ka tirdzniecībā ik gadu nonāks 8 līdz 12 Aston Martin jahtas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Aston Martin plāno atvērt jaunu rūpnīcu Velsā, kurās tiks nodarbināti līdz pat 750 cilvēkiem, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Rūpnīcas būvniecību paredzēts sākt nākamgad, bet ražošana tajā iecerēta no 2020.gada.

Lielbritānijas valdība norāda, ka jaunā rūpnīca radīs 750 tiešās darba vietas un atbalstīs vēl 1000 darba vietu piegādes tīklā.

Jaunajā rūpnīcā paredzēts koncentrēties uz Aston Martin DBX modeļa ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas automašīnu ražotājs Aston Martin nācis klajā ar 297,9 tūkstošus eiro vērtu kabrioletu Vanquish Volante, kas ir superauto Vanquish versija, raksta Relaxnews.

Vanquish Volante aprīkots ar sešlitru V12 dzinēju, un spēj sasniegt ātrumu līdz simts kilometriem stundā 4,1 sekundē. Automašīnas maksimālais ātrums ir 295 kilometri stundā. Kabrioleta dzinējs spēj attīstīt 573 zirgspēku jaudu. Automašīnas bagāžas nodalījuma tilpums ir 279 litri, kas ir divreiz vairāk nekā priekštecim DBS Volante.

Četrdurvju automašīnas jumts izgatavots no auduma, un to iespējams savāzt 14 sekunžu laikā, braucot ar ātrumu līdz 48 kilometriem stundā.

Patlaban var veikt automašīnas iepriekšpasūtīšanu, un pirmās Vanquish Volante kabrioletu piegādes notiks 2013. gada beigās. Lielbritānijā automašīnas cena būs 199,9 Lielbritānijas mārciņas, Eiropā – 297,9 tūkst. eiro, ASV automašīna maksā 297,9 tūkst. ASV dolāru, bet Dubaijā – 323,9 tūkst. ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Magnalysis" strādā pie diagnostisko attēlu rekonstrukcijas, analīzes un uzglabāšanas tehnoloģijas, kas ļaus pat par 50% samazināt magnētiskās rezonanses izmeklējumu rezultātu iegūšanai nepieciešamo laiku.

"Radiologi saskaras ar vairākām problēmām – slimnīcu IT sistēmas ir novecojušas un rīki, ko ārsti izmanto, neatbilst mūsdienu prasībām. Ārsti pēta un apraksta izmeklējumu attēlus atsevišķos datoros – vienā skatās bildes, bet citā tās apraksta. Man nešķiet pareizi, ka profesionāļiem šādi jātērē savs laiks. Mēs esam atraduši nišu, kur varam piedāvāt viedo risinājumu, lai palīdzētu radiologiem ikdienas darbā – mūsu platforma iecerēta kā vienots radioloģijas portāls, kur ārstiem būtu iespēja apskatīt radioloģisko izmeklējumu bildes un aprakstīt tās vienā sistēmā, kā arī veikt piezīmes ar balsi" stāsta Ņikita Stepanovs, medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmuma "Magnalysis" vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Meroni noturējis ap 250 Kālija parka akcionāru sapulces, rīkojot tās katru darbadienu

Ieva Mārtiņa,29.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai saglabātu attiecīgu kontroli Kālija parkā, Šveices advokāts Rudolfs Meroni spiests rīkot akcionāru sapulces katru darbadienu. Tādējādi viņš gadā noturējis ap 250 sapulcēm.

«2010. gadā Kālija parka aptuveni 50% daļu kontrolētājs Oļegs Stepanovs centās viltot uzņēmuma akcionāru sapulci, lai saglabātu vadību uzņēmumā. Mums atkal bija nepieciešams daudz cīņas, lai kontroli atgūtu, kas izdevās 2011. gadā. Tagad, lai aizsargātu Kālija parku, mēs katru dienu noturam sapulci un katru dienu Uzņēmumu reģistrā iesniedzam dokumentus. Akcionāru sapulce notiek pirms asotņiem no rīta, deviņos sniedzam dokumentus. Jau notkušas ap 250 sapulces. Tāda ir problēma, bet ko mēs varam datī? Tas iespējams tikai Latvijā,» intervijā Db.lv atzina R. Meroni.

R. Meroni kopš 2007. gada nogales uzticēts pāravaldīt iespējamos Aivara Lemberga aktīvus, kuru vidū ir arī aptuveni 50% Kālija parka daļu. R. Meroni secināja, ka 2009. un 2010. gadu laikā O. Stepanovs, iespējams, nozadzis teju 8 miljonus latu no Kālija parka, bet R. Meroni nevarot pieļaut šādu darbību turpināšanu saistībā ar nepieciešamību sagabāt par labu valstij ieķīlāto Lemberga aktīvu vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vēja enerģijas ražotāji draud vērsties tiesā, ja neizdosies vienoties ar AS Enerģijas publiskais tirgotājs

Žanete Hāka,26.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd vēja elektroenerģijas ražotājiem ir normatīvajos aktos noteiktas tiesības ražot elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros un pārdot to publiskajam tirgotājam, tomēr nepastāv tiesiskas attiecības starp ražotāju un publisko tirgotāju, jo tas nepārņem iepriekšējā publiskā tirgotāja, AS Latvenergo uzņemtās saistības.

Tā norāda Vēja elektroenerģijas ražotāju savienības (VERS) valdes priekšsēdētājs Kristaps Stepanovs.

«Es patiesi ceru, ka tuvākajā laikā kopīgiem spēkiem spēsim rast risinājumu, kas abām līguma slēdzēja pusēm būs vienlīdz labvēlīgs un līdzvērtīgs, jo pretējā gadījumā vēja elektroenerģijas ražotāji būs spiesti vērsties ar prasību pret Latvijas valsti kā sākotnējo publisko personu par normatīvajos tiesību aktos noteikto pienākumu nepildi,» saka K. Stepanovs.

Šā gada 1. janvārī, stājoties spēkā likumam «Grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā», tika veiktas izmaiņas obligātā iepirkuma un garantētās maksas par uzstādīto jaudu maksājumu administrēšanā, mainot to personu, kas turpmāk veiks Elektroenerģijas tirgus likumā noteiktos uzdevumus, un nosakot, ka no šī gada 1. aprīļa publiskā tirgotāja pienākumus pildīs līdzšinējā publiskā tirgotāja AS Latvenergo meitas sabiedrība - AS Enerģijas publiskais tirgotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunojamā enerģija vairs nav tikai alternatīva, šobrīd jau var runāt par visu fosilo enerģijas veidu aizvietošanu vēl mūsu dzīves laikā, Dienas Bizness organizētajā konfernecē Tīra enerģija visiem eiropiešiem uzsvēra Vēja enerģijas asociācijas (VEA) valdes loceklis Kristaps Stepanovs.

«Eiropas Savienības mērķis ir panākt 20% atjaunojamās enerģijas izmantošanu gala patēriņā līdz 2020. gadam un 35% līdz 2030. gadam, taču šie mērķi tehnoloģiju attīstības iespaidā jau tiek uzskatīti par pārāk pieticīgiem,» atzīst K.Stepanovs, norādot, ka atjaunojamo energoresursu (AER) progresu virza ne tikai Eiropas Savienība (ES). «Kalifornija sasniegs 50% AER mērķi 2020. gadā, kas ir 10 gadus ātrāk nekā sākotnēji plānots. Arī citi ASV štati izvirza, piemēram, 75% vai 100% mērķus noteiktā periodā. 20-30% līmenis jau kļūst par vakardienu,» pauž VEA valdes loceklis.

Tāpat K.Stepanovs norāda, ka attīstījušās ir arī AER tehnoloģijas. «Tehnoloģijas attīstība saules, vēja un biomasas izmantošanā būtiski palielina atjaunojamās enerģijas ražošanas efektivitāti, kā arī samazina pašizmaksu līdz konkurētspējīgam līmenim, ļaujot zaļajai enerģijai pietuvoties tirgus cenai,» atzīmē K.Stepanovs, aicinot atjaunojamo enerģiju neuztvert tikai kā iespēju sasniegt uzstādītos mērķus. «AER spēj nodrošināt arī zemāku elektroenerģijas cenu, apgādes drošību un kliedētās enerģijas attīstību,» uzsver VEA valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru