AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie šā gada aprīļa rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 12,6 miljoniem eiro, kas ir par 14% vairāk nekā pērnā gada aprīlī, informē uzņēmums.
Arī četru mēnešu provizoriskie pārdošanas uzrāda 14% pieaugumu attiecībā pret 2018. gada provizoriskajiem četru mēnešu rādītājiem, sasniedzot 47,3 miljonus eiro.
«Olainfarm» grupas produkcija četru mēnešu laikā tika pārdota 50 pasaules valstīs. Konsolidētie rezultāti: četri lielākie koncerna noieta tirgi nemainīgi ir: Krievija, kur, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada aprīli, realizācijas apjoms ir pieaudzis par 77%; Latvija, kur šajā pat laika posmā realizācijas apjoms ir pieaudzis par 10%; Ukraina, kas, neskatoties uz 38% realizācijas samazinājumu, saglabājusi vietu 4-niekā; un Baltkrievija ar 17% kritumu aprīlī. No 10 lielākajiem noieta tirgiem samazinājums vērojams arī Lietuvā (-27%). Visos citos lielākajos noieta tirgos aprīlī sasniegts pārdošanas pieaugums, būtiskas preču piegādes veiktas uz Nīderlandi, Kazahstānu un Vāciju. 2019. gada četros mēnešos «Olainfarm» grupas lielākie noieta tirgi saglabājušies nemainīgi – Krievija (īpatsvars 30%), Latvija (27%), Baltkrievija (14%) un Ukraina (9%).
Uzņēmuma lielāko tirdzniecības partneru vidū ir arī Nīderlande, Uzbekistāna, Kazahstāna, Vācija, Tadžikistāna un Lietuva. Straujākais pārdošanas pieaugums četru mēnešu laikā sasniegts Nīderlandē, kur realizēts par 702% vairāk nekā pērn šajā laikā, un Uzbekistānā, kur pārdošana augusi par 64% attiecībā pret pērnā gada 4 mēnešiem.
Par 27% augusi realizācija Krievijā un par 12% Baltkrievijā. No lielākajiem noieta tirgiem realizācijas samazinājums ir vērojams Ukrainā (-5%), Kazahstānā (-14%), Vācijā (-12%) un Lietuvā (-32%).
«AS «Olainfarm» četru mēnešu pārdošanas rezultāti ir labi, apliecinot stabilu uzņēmuma attīstību. Uzņēmuma panākuma atslēga ir efektīvi ražošanas procesi, zinoši un profesionāli darbinieki, kā arī stabili noieta tirgi un sadarbības partneri. Šobrīd viens no būtiskākajiem uzdevumiem ir uzņēmuma darbības tālāka attīstība. Pašlaik strādājam pie koncerna jaunas vidējā termiņa stratēģijas 3-5 gadiem, kas palīdzēs turpināt veiksmīgu uzņēmuma izaugsmi. Tas ļaus mums saglabāt stabilas pozīcijas gan jau esošajos noieta tirgos, gan apgūt jaunus,» uzsver Lauris Macijevskis, AS «Olainfarm» valdes priekšsēdētājs.
Pēc nekonsolidētajiem provizoriskajiem datiem AS «Olainfarm» aprīlī realizējusi produkciju par 10,0 miljoniem eiro, kas ir par 15% vairāk nekā pērn šai laikā. Pieaugumu galvenokārt ietekmēja apjomu pieaugums Krievijā (par 102%), Nīderlandē (par 6047%) un Indijā (par 8559%). Realizācijas apjomu kritums aprīlī atzīmēts Ukrainā (par 40%) un Baltkrievijā (par 24%). Nekonsolidētie četru mēnešu rezultāti liecina, ka AS «Olainfarm» realizējusi produkciju par vairāk nekā 36,6 miljoniem eiro, kas ir par 14% vairāk nekā pērn šai pašā laikā. Atskaites periodā ar plus zīmi strādājuši visi lielākie «Olainfarm» noieta tirgi, izņemot trīs: Ukraina, kur realizācija samazinājās par 11%, Uzbekistāna par 23% un Tadžikistāna par 24%. Četros mēnešos «Olainfarm» realizācija Nīderlandē augusi par 64%, Kazahstānā par 13%, Lietuvā par 55%.
AS «Olainfarm» piederošā aptieku tīkla SIA «Latvijas aptieka» realizācija 2019. gada aprīlī sasniedza gandrīz 2,2 miljonus eiro, kas ir par 11% vairāk, kā iepriekšējā gada aprīlī. Šajā laikā darbojās 68 aptiekas. SIA «Silvanols» apgrozījums š.g. aprīlī sasniedza 0,47 miljonus eiro, kas ir par 3% labāk, kā 2018. gada aprīļa rezultāts.
Elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāju SIA «Tonus Elast» un «Elast Medikl» realizācija 2019. gada aprīlī veidoja 0,8 miljonus eiro, kas par 2% pārsniedz pērnā gada aprīļa rezultātu, savukārt Veselības centru «Diamed» un «Olainmed» apgrozījums bija 0,28 miljonus eiro.
Baltkrievijas meitasuzņēmums «NPK Biotest» aprīlī realizējis produkciju par 0,25 miljoniem eiro. 2019. gada 4 mēnešos AS «Olainfarm» piederošā aptieku tīkla SIA «Latvijas aptieka» realizācija sasniedza 8,7 miljonus eiro, kas ir par 12% vairāk nekā pērn. SIA «Silvanols» apgrozījums atskaites periodā veidoja 2,1 miljonu eiro, demonstrējot 6% pieaugumu pret pagājušā gada 4 mēnešiem. SIA «Tonus Elast» un «Elast Medikl» realizācija 4 mēnešos sasniedza 2,9 miljonus eiro, kas ir par 6%vairāk kā pērn.
Gan veselības centru «Diamed» un «Olainmed», gan «NPK Biotest» apgrozījums 4 mēnešos pārsniedza 1 miljonu eiro. Saskaņā ar AS «Olainfarm» budžetu, uzņēmuma nekonsolidētais apgrozījums 2019. gadā tiek plānots 99 miljonus eiro apmērā, savukārt konsolidētais apgrozījums – 133 miljonu eiro apmērā. Saskaņā ar šeit publicētajiem provizoriskajiem apgrozījuma rādītājiem 2019. gada 4 mēnešos ir sasniegti 37% no 2019. gadā plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 35% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma.