Pilnpiedziņas universāļu formāts ar piepaceltu virsbūvi un dekoratīvām uzlikām kļūst ar katru dienu populārāks. Par atpazīstamību un pircēju uzmanību var būt drošs arī šī žanra pārstāvis – jaunākās paaudzes Škoda Octavia Scout
Ikviens no čehu modeļiem, kam modeļu nosaukuma galā ir vārds Scout, atšķiras ar rakstura stingrību un pamanāmiem vizuāliem dotumiem. Octavia Scout gadījumā šie uzstādījumi darbojas, iespējams, vislabāk. Apkarināts ar dekoratīvām uzlikām (starp citu, plastmasas uzlikas ir parādījušās arī uz automašīnas durvīm), Scout izskatīsies labāk par civilo Octavia universāli, turklāt būs gatavs savu saimnieku izvizināt pa tādiem ceļiem un atsevišķiem neceļiem, kur ar parasto Škoda universāli labāk nerādīties. Lielākais jaunums – turpmāk Octavia Scout cienītāju rīcībā būs kombinācija ar jaudīgu dīzeļmotoru un DSG divsajūgu automātisko pārnesumkārbu.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Latvijas klimatiskie un ceļu apstākļi ir kā radīti Škoda Octavia Scout. Pie mums Octavia Scout jutīsies kā zivs ūdenī! Viens no būtiskākajiem argumentiem ir tas, ka jaunajam mežsarga sapņu auto no Čehijas virsbūves attālums līdz ceļa virsmai sasniegs 171 milimetru, kas ir par 31 mm vairāk nekā parastajam Octavia universālim, turklāt tas ir pat vairāk nekā dažam t.s. SUV vai krosoveru saimes modelim. Komplektā visiem Octavia Scout modeļiem standartā tiek solīta Haldex piektās paaudzes pilnpiedziņas sistēma, kas strādāšot labāk un būs par 1,7 kilogramiem vieglāka nekā ceturtās paaudzes Haldex. Turklāt, lai droši brauktu pa sliktākiem ceļiem, Scout standarta aprīkojumā ietilpst īpaša pakotne šādiem gadījumiem, bet pats auto tiek aprīkots ar 17 collu alumīnija diskiem ar 220/50/R17 apriepojumu. Visbeidzot, iespējams, pats svarīgākais arguments ir tas, ka no sava koncepta braucamrīkiem čehu modelis būs ar ļoti konkurētspējīgu cenu. Jau standartversijā apveltīts ar veselu lērumu aktīvās un pasīvās drošības elementiem, kā arī komforta ekstrām Octavia Scout ar 150 ZS dīzeli un sešpakāpju rokas kārbu Latvijā maksās, sākot no 27 037 eiro, savukārt kombinācijā ar jauno 184 ZS dīzeli un sešpakāpju DSG automātu – 29 783 eiro. Salīdzinājumam var minēt, ka, piemēram, Vācijā Scout modeļu cenas latiņa būs par aptuveni 1000 eiro augstāk.
Motori
Spēka agregātu sarakstā ieraudzīsim trīs jaudīgus motorus, proti, jau pieminētos divu litru 150 un 184 ZS dīzeļus, kā arī 180 ZS TSI divu litru benzīnmotoru, kas arī tiks apsedlots ar sešpakāpju DSG automātu. Šo rindu autoram bija iespēja klātienē ne tikai aptaustīt, bet arī notestēt jauno Octavia Scout Vācijā, Hamburgas apkārtnē. Nenoliedzami galvenā uzmanība tika veltīta 184 ZS dīzeļversijai. Ko tur slēpt, lieliska jaudas un dinamikas savienība. Uz cietā seguma koplietošanas ceļiem auto brauc un stūrējas raksturīgi VW grupas pārstāvjiem – droši un pārliecinoši. Stabilitāte taisnvirzienā un pagriezienos nav ietekmēta, paceļot Scout virsbūvi augstāk no ceļa virsmas, kas vienlaikus paaugstina arī auto smaguma centru. Vienīgais – komplektā ar jauno dīzeli purngalam ir jūtams neliels smagnējums. Šīs sajūtas vēl vairāk apstiprinās, pārsēžoties Scout benzīnmodelī. Ar 180 ZS benzīnmotoru Scout ir maķenīt žiperīgāks ar vieglāku un rotaļīgāku gaitu. Salīdzinot degvielas patēriņus, kas gan vienā, gan otrā gadījumā vidēji uz 100 kilometriem bija 8–8,3 litri, nākas aizdomāties, vai maz ar pašmāju braukšanas paradumiem un attālumiem tik ļoti ir nepieciešams dīzelis. Pat ja plānots gadā nobraukt 30 tūkst. kilometru, benzīnmotors ar sešpakāpju DSG varētu izrādīties pat izdevīgāks pirkums. Tas, protams, paliek katra pircēja ziņā, jo Scout pircēju auditorija var izrādīties ļoti plaša, sākot ar kaislīgu aktīvās atpūtas cienītāju, kas allaž atpūšas kopā ar ģimeni, bieži apceļojot citas Eiropas valstis, gan lielisks darba auto pagasta vecim vai arī teicams auto enerģiskai mājsaimniecei, kura dzīvo ārpus pilsētas un mīl suņus vai kaķus. Ikvienā no šiem un vēl daudziem citiem gadījumiem Octavia Scout būs perfekts palīgs. Ērts salons ar milzīgu un viegli transformējamu bagāžas nodalījumu ir viens no stūrakmeņiem, kas pievilinās daudzus pircējus. Piebildīsim tikai to, ka Škoda Octavia Scout milzīgo 610 litru bagāžas nodalījumu var palielināt līdz komerctransporta cienīgiem 1740 litriem, un tad ar šo auto var pārvadāt arī nelielu aitu ganāmpulku.
Varētu vēlēties
Lai gan Škoda marketologi lepojas, ka salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi motori ir kļuvuši par 20% ekonomiskāki, jaunākajam un jaudīgākajam 184 ZS dīzelim gribētos sasniegt nedaudz mazāku degvielas patēriņu, jo astoņi litri vidēji uz 100 kilometriem arī pilnpiedziņas auto mūsdienās nav mazs skaitlis.
Verdikts
Auto, kas liks saspicēt ausis teju ikvienam, kurš dzīvo valstī ar sliktiem ceļiem. Viens no iekārojamākajiem un lētākajiem jaunajiem paaugstinātas caurgājamībams pilnpiedziņas universāļiem.