Jaunākais izdevums

Pilnpiedziņas universāļu formāts ar piepaceltu virsbūvi un dekoratīvām uzlikām kļūst ar katru dienu populārāks. Par atpazīstamību un pircēju uzmanību var būt drošs arī šī žanra pārstāvis – jaunākās paaudzes Škoda Octavia Scout

Ikviens no čehu modeļiem, kam modeļu nosaukuma galā ir vārds Scout, atšķiras ar rakstura stingrību un pamanāmiem vizuāliem dotumiem. Octavia Scout gadījumā šie uzstādījumi darbojas, iespējams, vislabāk. Apkarināts ar dekoratīvām uzlikām (starp citu, plastmasas uzlikas ir parādījušās arī uz automašīnas durvīm), Scout izskatīsies labāk par civilo Octavia universāli, turklāt būs gatavs savu saimnieku izvizināt pa tādiem ceļiem un atsevišķiem neceļiem, kur ar parasto Škoda universāli labāk nerādīties. Lielākais jaunums – turpmāk Octavia Scout cienītāju rīcībā būs kombinācija ar jaudīgu dīzeļmotoru un DSG divsajūgu automātisko pārnesumkārbu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Latvijas klimatiskie un ceļu apstākļi ir kā radīti Škoda Octavia Scout. Pie mums Octavia Scout jutīsies kā zivs ūdenī! Viens no būtiskākajiem argumentiem ir tas, ka jaunajam mežsarga sapņu auto no Čehijas virsbūves attālums līdz ceļa virsmai sasniegs 171 milimetru, kas ir par 31 mm vairāk nekā parastajam Octavia universālim, turklāt tas ir pat vairāk nekā dažam t.s. SUV vai krosoveru saimes modelim. Komplektā visiem Octavia Scout modeļiem standartā tiek solīta Haldex piektās paaudzes pilnpiedziņas sistēma, kas strādāšot labāk un būs par 1,7 kilogramiem vieglāka nekā ceturtās paaudzes Haldex. Turklāt, lai droši brauktu pa sliktākiem ceļiem, Scout standarta aprīkojumā ietilpst īpaša pakotne šādiem gadījumiem, bet pats auto tiek aprīkots ar 17 collu alumīnija diskiem ar 220/50/R17 apriepojumu. Visbeidzot, iespējams, pats svarīgākais arguments ir tas, ka no sava koncepta braucamrīkiem čehu modelis būs ar ļoti konkurētspējīgu cenu. Jau standartversijā apveltīts ar veselu lērumu aktīvās un pasīvās drošības elementiem, kā arī komforta ekstrām Octavia Scout ar 150 ZS dīzeli un sešpakāpju rokas kārbu Latvijā maksās, sākot no 27 037 eiro, savukārt kombinācijā ar jauno 184 ZS dīzeli un sešpakāpju DSG automātu – 29 783 eiro. Salīdzinājumam var minēt, ka, piemēram, Vācijā Scout modeļu cenas latiņa būs par aptuveni 1000 eiro augstāk.

Motori

Spēka agregātu sarakstā ieraudzīsim trīs jaudīgus motorus, proti, jau pieminētos divu litru 150 un 184 ZS dīzeļus, kā arī 180 ZS TSI divu litru benzīnmotoru, kas arī tiks apsedlots ar sešpakāpju DSG automātu. Šo rindu autoram bija iespēja klātienē ne tikai aptaustīt, bet arī notestēt jauno Octavia Scout Vācijā, Hamburgas apkārtnē. Nenoliedzami galvenā uzmanība tika veltīta 184 ZS dīzeļversijai. Ko tur slēpt, lieliska jaudas un dinamikas savienība. Uz cietā seguma koplietošanas ceļiem auto brauc un stūrējas raksturīgi VW grupas pārstāvjiem – droši un pārliecinoši. Stabilitāte taisnvirzienā un pagriezienos nav ietekmēta, paceļot Scout virsbūvi augstāk no ceļa virsmas, kas vienlaikus paaugstina arī auto smaguma centru. Vienīgais – komplektā ar jauno dīzeli purngalam ir jūtams neliels smagnējums. Šīs sajūtas vēl vairāk apstiprinās, pārsēžoties Scout benzīnmodelī. Ar 180 ZS benzīnmotoru Scout ir maķenīt žiperīgāks ar vieglāku un rotaļīgāku gaitu. Salīdzinot degvielas patēriņus, kas gan vienā, gan otrā gadījumā vidēji uz 100 kilometriem bija 8–8,3 litri, nākas aizdomāties, vai maz ar pašmāju braukšanas paradumiem un attālumiem tik ļoti ir nepieciešams dīzelis. Pat ja plānots gadā nobraukt 30 tūkst. kilometru, benzīnmotors ar sešpakāpju DSG varētu izrādīties pat izdevīgāks pirkums. Tas, protams, paliek katra pircēja ziņā, jo Scout pircēju auditorija var izrādīties ļoti plaša, sākot ar kaislīgu aktīvās atpūtas cienītāju, kas allaž atpūšas kopā ar ģimeni, bieži apceļojot citas Eiropas valstis, gan lielisks darba auto pagasta vecim vai arī teicams auto enerģiskai mājsaimniecei, kura dzīvo ārpus pilsētas un mīl suņus vai kaķus. Ikvienā no šiem un vēl daudziem citiem gadījumiem Octavia Scout būs perfekts palīgs. Ērts salons ar milzīgu un viegli transformējamu bagāžas nodalījumu ir viens no stūrakmeņiem, kas pievilinās daudzus pircējus. Piebildīsim tikai to, ka Škoda Octavia Scout milzīgo 610 litru bagāžas nodalījumu var palielināt līdz komerctransporta cienīgiem 1740 litriem, un tad ar šo auto var pārvadāt arī nelielu aitu ganāmpulku.

Varētu vēlēties

Lai gan Škoda marketologi lepojas, ka salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi motori ir kļuvuši par 20% ekonomiskāki, jaunākajam un jaudīgākajam 184 ZS dīzelim gribētos sasniegt nedaudz mazāku degvielas patēriņu, jo astoņi litri vidēji uz 100 kilometriem arī pilnpiedziņas auto mūsdienās nav mazs skaitlis.

Verdikts

Auto, kas liks saspicēt ausis teju ikvienam, kurš dzīvo valstī ar sliktiem ceļiem. Viens no iekārojamākajiem un lētākajiem jaunajiem paaugstinātas caurgājamībams pilnpiedziņas universāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Škoda Octavia Combi ar ekobraucēja gēniem

Aldis Zelmenis, speciāli DB,25.09.2020

Jaunā “Octavia” ir nobruņota ar dažāda veida asistentiem. Auto brīdinās gan par to, ka neesat pienācīgi satvēris stūri, gan arī par to, ka sānu logu vajadzētu aizvērt, jo tas neveicina ekonomisku braukšanu.

Foto: A. Zelmenis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Škoda Octavia Combi" universāls ir saimniecisks visos griezumos. Plašs, moderni aprīkots un superekonomisks. Pilnīgai laimei pietrūkst noslīpētākas gaitas īpašību.

"Octavia Combi" vienmēr ir pievilinājusi ar salona plašumu. Pasažieriem ir ērti, un arī līdzpaņemtajām somām būs daudz vietas. Vienīgais trūkums, ka, atgāžot otrās sēdekļu rindas krēslus, bagāžas telpā izveidojas neliels pakāpiens. Jaunais "Combi" ir izaudzis vēl par 2 centimetriem garāks. Pildījums ar visa veida drošības asistentiem un palīgiem ir vairāk nekā uzteicams. Auto brīdinās gan par to, ka neesat pienācīgi satvēris stūri, gan arī par to, ka sānu logu vajadzētu aizvērt, jo tas neveicina ekonomisku braukšanu. Digitālais vadības panelis ar jaunā dizaina stūri arī atbilst jaunākajiem automodes standartiem. Viss glīti un ergonomiski. Vienīgais - gaisa ventilācijas lūkas monitora dēļ, kas ērti iekārtojies uz vadības paneļa augšējās malas, ir "nobraukušas" uz leju. Garāka auguma pilotam labās kājas ceļgals bieži atdursies pret ventilācijas lūkas korpusu. Tiesa, nedaudz upurējot ideālo sēdpozīciju, to visu var ātri labot, pabīdot krēslu nedaudz uz aizmuguri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«ŠKODA» ir palielinājusi piegāžu skaitu maijā par 13,4%, sasniedzot 112 400 vienības visā pasaulē un 115 vienības Latvijā. Šis gads «ŠKODA» iezīmē labāko maija mēneša rezultātu uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē.

Ir piedzīvota pozitīva izaugsme «ŠKODA» zīmolam Latvijas tirgū, stāsta Māris Jansons «ŠKODA» importētāja vadītājs Latvijā. Maija mēnesī «ŠKODA» piegādājusi 115 automašīnas klientiem, kas līdz šim ir labākais rezultāts šogad un ir par 35% vairāk nekā 2017. gada maijā. Iecienītākais «ŠKODA» modelis ir «OCTAVIA», tai seko lielais krossovers «KODIAQ» un mazākais «SUV» saimes dalībnieks «KAROQ».

«Pirmo reizi mūsu pastāvēšanas vēsturē esam piegādājuši vairāk nekā 100 000 automašīnu maija mēnesī,» stāsta Alans Favejs, «ŠKODA AUTO» par pārdošanu un mārketingu atbildīgais valdes loceklis.

Rietumeiropā piegāžu skaits palielinājies par 3,3%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, sasniedzot 44 200 automašīnu, kas ir par 1 400 automašīnām vairāk nekā 2017. gadā. «ŠKODA» sasniedza 15 100 piegādes Vācijas klientiem, Eiropas lielākajā vienas valsts tirgū. Čehu autoražotājs uzrādīja īpaši spēcīgu izaugsmi Francijā (3 000 automašīnu, +32,4%), Zviedrijā (2 000 automašīnu, +22,9%), Spānijā (2 800 automašīnu, +16,5%) un Somijā (1 100 automašīnu, +14,0%) un Grieķijā (400 automašīnu, +20,1%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Šis auto spēj nolikt uz lāpstiņām lielāko daļu kompaktklases smagsvaru

Aldis Zelmenis,31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Praktisks ikdienas lietošanā, iesaiņots pareizajā izmērā un solīds tehniskais atbalsts ir Škoda Scala galvenie instrumenti, lai droši cīnītos par dižpārdokļa statusu

Auto pakojums un tā izmērs der vientuļniekam, der ģimenēm, der, protams, arī uzņēmumu vajadzībām. Galvenais čehu jaunpienācēja trumpis, ir tas, ka Škoda Scala var nopakot par šiku vāģi, ja finanses atļauj, ietverot tā aprīkojuma listē virtuālos vadības paneļus, kaudzi ar aktīvās un pasīvās drošības asistentiem, adaptīvos LED starmešus priekšā un skrejošās LED diodes aizmugurējos pagriezienrādītājos, elektropiedziņas bagāžnieka vāku un pat izbīdāmu piekabes āķi. Vai nav jauki!

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Ideāla izmēra, cenas un kvalitātes attiecība ir Škoda Scala pamatvērtības. Feinākā lieta ir tā, ka, startējot no budžeta klases ierakumiem, tas droši var konkurēt ar ikvienu kompaktklases modeli. Praktiskuma ziņā tas spēs nolikt uz lāpstiņām lielāko daļu kompaktklases smagsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Latvijā reģistrētas 292 automašīnas, kas kā degvielu izmanto saspiesto dabasgāzi (CNG); tas ir astoņas reizes vairāk nekā 2017. gadā, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati.

2021. gada oktobrī Latvijā kopumā bija reģistrēti teju 860 tūkstoši transporta līdzekļu, 68% no tiem darbināmi ar dīzeļdegvielu, bet 26,4% – ar benzīnu. Lai gan CNG auto skaits pašlaik neveido pat vienu procentu no kopējā Latvijas auto tirgus, eksperti uzsver, ka interese par šo degvielas veidu palielinās.

To apliecina arī CSDD dati – šobrīd Latvijā reģistrētas 154 kravas automašīnas, 131 vieglā mašīna un septiņi autobusi, kas kā degvielu izmanto CNG. 2017. gadā šie cipari bija ievērojami mazāki – reģistrētas bija vien 8 kravas un 28 vieglās automašīnas.

Samazina degvielas izmaksas

Viens no plašākajiem CNG auto parkiem pašlaik ir AS Gaso īpašumā. Uzņēmuma Ekspluatācijas un tehnikas departamenta pārstāvis Arturs Pencis stāsta, ka Gaso šobrīd ir 242 dažāda tipa automašīnas, tajā skaita 88, kas kā pamatdegvielu izmanto CNG. “Sabiedriskā, municipālā un komunālā transporta gazifikācijas plusi ir nenoliedzami, jo īpaši pilsētās un citās apdzīvotās vietās. Pašvaldību uzņēmumiem un pakalpojumu sniedzējiem ar CNG automašīnām aprīkots autoparks sniedz vairākas priekšrocības, tajā skaitā zemākas degvielas izmaksas. 12 gadu laikā CNG autoparka uzturēšanas izmaksas mūsu gadījumā ir bijušas pat par 32% mazākas nekā tad, ja tiktu turpināts izmantot dīzeļa un benzīna transportlīdzekļus. Nedrīkst arī aizmirst, ka CNG transportlīdzekļi izdala par 30% mazāk kaitīgo izmešu nekā iekšdedzes dzinēju auto,” atgādina A. Pencis, piebilstot, ka CNG Latvijā gan nav nekāds jaunums, jo pirmā šāda veida uzpildes stacija mūsu valstī tika izbūvēta jau 1986. gadā, bet līdz 1990. gadam Latvijā bija jau četras CNG stacijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kādas automašīnas izvēlas Latvijas pelnošākie uzņēmumi?

Zane Atlāce - Bistere,03.01.2018

Populārākais modelis Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkos - Dacia Duster

Avots: Lursoft pētījums

Foto: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noskaidrotu, kādas automašīnas visbiežāk atrodamas Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkos, Lursoft veicis pētījumu, analizējot, cik lieli ir šo uzņēmumu autoparki, kādu marku automašīnas tajos pārstāvētas visbiežāk un kāds ir to nobraukums.

Pētījums atklāj, ka TOP 50 Latvijas pelnošāko uzņēmumu autoparkā reģistrētas 2419 automašīnas, kuru kopējais nobraukums ir 120,54 milj.km. Lursoft aprēķinājis, ka šo automašīnu vidējais vecums ir nepilni 3 gadi, savukārt vidējais motora tilpums – 1598 cm2 (pētījumā izmantota CSDD Transportlīdzekļu reģistrā reģistrētā informācija, kuras dati apkopoti uz 07.11.2017).

Aprēķini rāda, ka 22,07% no visiem TOP 50 pelnošāko uzņēmumu autoparkos esošajiem auto reģistrēti 2014.gadā, bet vēl 21,65% – 2013.gadā.

Visvairāk automašīnu reģistrēts AS Latvenergo (535 automašīnas), AS Latvijas valsts meži (492 automašīnas) un SIA Lattelecom (359 automašīnas) autoparkos. Pētījumā apskatīto uzņēmumu autoparkos kopumā atrodami 43 ražotāju 212 dažādi automašīnu modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB līzinga finansētais apjoms uzņēmumu segmentā 2023. gada pirmajā pusgadā sasniedzis 81 miljonu eiro, kas ir par 66% vairāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā.

Par 10% audzis arī darījumu skaits – visvairāk finansētas vieglās automašīnas, komerctransports un industriālā tehnika, kur lielāko īpatsvaru veido meža tehnika.

Lauksaimniecības nozarē īpaši pieaudzis finansējums labības novākšanas kombainu un traktoru iegādei, kas saistīts ar tehnikas parku modernizāciju.

“Jaunas tehnikas iegāde ir liels un ļoti atbildīgs lēmums, kas balstīts gan uz finanšu aprēķiniem, gan arī ļoti praktiski domājot par maksimāli efektīvu savu platību apsaimniekošanu. Daļa klientu tradicionāli izmantotā finanšu līzinga vietā sāk izvērtēt operatīvā līzinga iespējas, tieši koncentrējoties uz savu pamatdarbību – graudkopību,” komentē SEB līzinga valdes priekšsēdētājs Renārs Vīksna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ilvesa pērn no Igaunijas pensijā saņēmusi nepilnus 13 000 eiro

LETA,16.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušā Igaunijas prezidenta Tomasa Hendrika Ilvesa dzīvesbiedre, Latvijas Aizsardzības ministrijas (AM) Nacionālās kiberdrošības politikas koordinācijas nodaļas vadītāja Ieva Ilvesa, kura uz nepilnu slodzi pilda Latvijas jaunā Valsts prezidenta Egila Levita padomnieces pienākumus informatīvās telpas politikas jautājumos, pērn saņēmusi 12 854 eiro pensiju no Igaunijas prezidenta biroja.

Kā liecina Ilvesas iesniegtā valsts amatpersonas deklarācija par pagājušo gadu, viņai pagājušā gada izskaņā bijušas parādsaistības 71 000 eiro apmērā. Ilvesa bija deklarējusi arī 10 000 eiro uzkrājumus.

Ilvesa, kura pagājušajā gadā bija bērna kopšanas atvaļinājumā, algā no AM saņēmusi 211 eiro. Tāpat viņa saņēmusi 1600 eiro pabalstu no Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras. Honorārā no SIA «Žurnāls Santa» Ilvesa saņēmusi 292 eiro, bet no AS «Delfi» - 4549 eiro.

Ilvesai pieder dzīvoklis Kazbegi, Gruzijā, un Limbažos. Tāpat viņai pieder divi zemes gabali un viena ēka Salacgrīvā. Savukārt kopīpašumā Ilvesai pieder zeme un ēka Rīgā. Ilvesai pieder arī divas automašīnas - 1990.gada «VW Golf» un 2006.gada «BMW X5».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstības finanšu institūcijā “Altum” uzņēmumu energoefektivitātes programmā ir pieejams finansējums auto flotes nomaiņai uz videi draudzīgākiem transporta līdzekļiem, tai skaitā arī CNG automašīnām, informēja institūcijas valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš.

“Mēs redzam, ka pāriešana uz zaļāku transportu, kā arī fosilās degvielas patēriņa samazināšana var sniegt ieguvumus uzņēmējdarbībai, tāpēc es ceru, ka nākotnē varēsim lepoties ne tikai ar finansējuma piešķiršanu elektroauto, bet arī CNG auto flotēm. Pašlaik mums izstrādē ir viens projekts, kur lauksaimniecības jomā strādājošs uzņēmums plāno esošos tradicionālās degvielas auto aizstāt ar CNG transportlīdzekļiem ar mērķi samazināt degvielas patēriņu un izdevumus, kā arī nākotnē potenciāli izmantot biogāzi,” stāstīja Bērziņš.

Viņš minēja, ka šajā programmā ir samazinātas nodrošinājuma prasības un būtiskākais, kas tiek gaidīts no uzņēmējiem, ir skaidrs biznesa modeļa redzējums. Bērziņš arī piebilda, ka šāds finansējums būtu pieejams gan transportlīdzekļu iegādei, gan arī lokālās CNG uzpildes stacijas uzstādīšanai uzņēmuma teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru