Eksperti

No parking available!

Silvestrs Savickis, [email protected],12.01.2009

Jaunākais izdevums

Londonas senākās pilsētas Vestminsteres centrālajā daļā atrodas iela ar nosaukumu Pall Mall, kurā izvietoti vairāki prestiži 19. gadsimta beigās un 20. gadsimta sākumā dibināti t.s. džentelmeņu klubi – Institute of Directors, Army and Navy Club, Travellers Club, Oxford and Cambridge Club, Royal Automobile Club.

Turpat blakus kvartālā, Svētā Džeimsa skvērā atrodas Britu Ārpolitikas institūts, Royal Institute of International Affairs jeb Chatam House. Blakus esošā valdības ēku iela Vaithola, kurā bez Premjerministra biroja Dauningstrītā 10, meklējams starptautiskās drošības politikas institūts Royal United Services Institute. Visas šīs ēkas kalpo arī kā britu politiskās un biznesa elites un diplomātu formālo un neformālo saietu vietas, kuru izsūtītajos ielūgumos uz svinīgiem pasākumiem lejas daļas smallprintā ir uzraksts no parking available.

Svētdien, 11. janvārī TV 3 analītiskais raidījums Nekā personīga demonstrēja sižetu par bardaku Vecrīgā, kas sācies pēc īpašā statusa zonas zaudēšanas šī gada 1. janvārī. Sižeta galvenā darbojošā persona bija kāds Romas Katoļu baznīcas mācītājs, kurš apgalvoja, ka Kardināls Pujāts tagad ir ieslodzīts savā vecpilsētās rezidencē, jo izbraukšana no tās tagad atrodas gājējiem un riteņbraucējiem atvēlētajā zonā. Daudz samiernieciskāku viedokli atklātā vēstulē ministram Zalānam un domniekam Požarnovam portālā Delfi pauduši 48 Vecrīgas uzņēmēji, kuri aicina pārskatīt jauno pilsētas senākās daļas autotransporta apmeklēšanas kārtību.

Pilnīgi piekrītu pēdējiem sadaļā, kas aicina Rīgas domi pārskatīt ieviesto kārtību, lai sniegtu iespēju preču piegādātājiem, servisa transportam un taksometriem saņemt limitētas piekļuves atļaujas savu funkciju veikšanai tikai gājējiem paredzētajās zonās. Arī satiksmi uzraugošās policijas funkcijas it sevišķi šādos, jaunradītos apstākļos, būtu jāmaina no represīvajām uz izglītojošām un audzinošām.

Tomēr man, kā ierindas Rīgas iedzīvotājam kopumā jaunā kārtība šķiet krietni vien sakarīgākā par iepriekšējo, kad vecpilsētu ieskāva apsargātas barjeras un caurlaižu automāti. Paskaidrošu kāpēc.

Pirmkārt, īpašā režīma zona ne vienā mirklī neattaisnoja savu misiju – atbrīvot Vecrīgu no transportlīdzekļiem, mazināt kaitīgo izplūdes gāžu ietekmi uz senajām ēkām un veidot gājējiem draudzīgu pilsētas zonu. Galvenais ieguvums, manuprāt, būs situācijas likvidēšana, ka Vecrīga ir kā privileģēto kastas autotransporta apmeklējuma zona, kuru kārtā varēja iekļūt ne tikai tie, kam tiešām šīs pilsētas daļas regulārs apmeklējums būtu attaisnojams, bet arī visi, kas bija deklarējušies pie radiem un paziņām, kurus ne tikai nebija redzējuši, bet pat nezināja to vārdus. Vecpilsēta no rīta līdz vakaram bija pilna ar privātajiem transportlīdzekļiem – gan braucošiem, gan ielu malās stāvošiem. Kāda tur vairs īpašā režīma zona!

Otrkārt, jaunā kārtība nerada ne mazāko interesi iebraukt vecpilsētā ar domu to šķērsot tranzītā. Tas vairāk nav iespējams, jo izbraukt var tikai caur to pašu ielu, pa kuru iebraukts, bet bezmaksas stāvlaukums (kas Vecrīga bija līdz šim) aizvērsies tiklīdz uzņēmums Rīgas Satiksme (RS) izvietos maksas autostāvvietas par cenām, kas pat domās neradīs vēlmi šeit ilgāk uzkavēties. Turklāt līdzšinējos Vecrīgas rezidentus jaunā kārtība samazinās līdz vienam uz dzīvokli, nevis kautvaidesmit uz šo pašu platību. Labi, cits jautājums ir vai dome un RS, zinot Zalāna kunga vadītās ministrijas tūļāšanos ar sakarīgu lēmumu pieņemšanu par Vecrīgu, nevarēja maksas parkinga zonas ieviest savlaicīgi. Bet jācer, ka īsākā vai garākā laika posmā tas notiks.

Ne tikai Rīga, bet visas Eiropas lielākās pilsētas, redzot privātā autotransporta pieaugumu un no tā izrietošās satiksmes sastrēgumu un attiecīgās ekoloģiju deformējošas sekas, ir paziņojušas par gājēju un sabiedriskā transporta prioritāti iepretim personīgajiem transportlīdzekļiem. Ir jāsaprot, ka mūsdienās pārvietošanās ar privāto transportu ir luksuss. Ja cilvēks, neatkarīgi no statusa un ieņemamā amata, izlemj iebraukt pilsētas centrā ar savu vai dienesta mašīnu, tad jārēķinās ar faktu, ka būs vietas, kur tas nav iespējams vai par to būs jāmaksā. Vairāk nekā gribētos un visiem vienādi, bez izņēmuma.

Šodien virknē Eiropas pilsētu centru pat iebraukšana ir par maksu. Arī jau pieminētajā Londonā. Savukārt stāvvietas trūkums kādam britu augstdzimtajam, politiķa, uzņēmuma CEO vai vēstnieka limuzīnam, apmeklējot Londonas Pall Mall vai Vaitholas pasākumu, nav bijusi par iemeslu kurnēšanai, TV sižetu veicināšanai vai citām sabiedrisko attiecību aktivitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Parking Service Latvia un SIA Parking Control (abu vadībā ir viena un tā pati persona) jau ilgāku laiku izpelnījušās Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) uzmanību par negodīgu komercpraksi. Piespriestie sodi nav samaksāti, bet patērētāju maldināšana turpinās, trešdien vēsta Latvijas Avīze.

Laikraksta lasītāja Ingūna kopā ar ģimeni šā gada 6. oktobrī atbraukusi uz hokeja maču Arēnā Rīga. «Tā kā pie pašas arēnas mašīnu nebija iespējams novietot, atstājām to Skanstes un Hanzas ielas stūrī degvielas uzpildes stacijas Dinaz teritorijā. Tur bija zīme, ka tā ir maksas stāvvieta, un par automašīnas turēšanu jāmaksā Dinaz kasē. Pie attiecīgās ceļazīmes bija autostāvvietas lietošanas noteikumi, kas faktiski izrādījās līgums ar 12 punktiem. Steidzoties uz hokeju, rūpīgi to neizlasījām, turklāt tur ir visai vājš apgaismojums. Tikai vēlāk uzzinājām, ka līguma 7. punktā ir iemānīts, nekur īpaši tekstā neizcelts, naudassods 20 latu apmērā, ja kaut par minūti ir nokavēts noteiktais termiņš. Vēl vairāk – 20 lati jāmaksā par katru nākamo dienu, ja sods netiek laikus samaksāts. Tādā progresijā soda nauda aug nedēļas garumā, kad automašīnu draud evakuēt un aizvest nezināmā virzienā – evakuācijas un nezināmās stāvvietas uzturēšanas izmaksas netiek izpaustas. Nokavējām tikai 20 minūtes, un pusdesmitos vakarā, kad mašīnai bija uzlikti riteņu bloķētāji, sev par pārsteigumu konstatējām, ka esam draudīgas izvēles priekšā – vai nu tūdaļ maksājam soda naudu, vai jau pēc pāris stundām – pusnaktī – soda maksa būs divkāršojusies,» laikrakstam stāstījusi sieviete.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AMADA has released its latest high-power fibre laser cutting machine, the ENSIS-AJ 12 kW, which adds to the currently available 3, 6 and 9 kW versions. The ENSIS fibre lasers are aimed at any manufacturer needing fast piercing and cutting across a wide range of materials. The new 12 kW ENSIS incorporates all the features of the 6 and 9 kW versions, such as AMADA’s original Variable Beam Control and Auto Collimation technologies, as well as the in-house designed and developed fibre laser engine. For the 12 kW version, 3 x 4 kW diode modules (the highest power, single module yet produced by AMADA) are utilised to ensure a very high beam quality is maintained for faster cutting speeds. It also opens new avenues for thicker mild steel processing with nitrogen, up to 15mm. The new ECO WACS system for thick mild steel processing with oxygen further enhances the overall package.

In recent years, higher power fibre lasers have become more popular for sheet metal processing, providing faster cutting speeds and quicker piercing times, and in turn, lower cost-per-part. The new 12 kW AMADA ENSIS-AJ fibre laser has been specifically developed to enhance the already high performances of the existing 3 – 9 kW versions that are currently available. The 3 kW version was already able to process 25mm mild steel. The 12 kW simply takes this to a new level with the addition of the new ECO WACS function. WACS (Water Assisted Cutting System) has been standard on the fully featured ENSIS-AJ fibre lasers since the original launch in 2014 and allows very high quality oxygen processing of thick mild steel. ECO Cut was used for lower thickness oxygen processing (10-15mm), for speed increases and running cost reductions. Now, ECO WACS combines both these features to allow very thick mild steel processing with an extremely high edge quality and improved bevel angle, whilst maintaining fast cutting and piercing capabilities.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Bēdīgi slavenajai Parking Control liedz riteņu bloķēšanu

Lelde Petrāne,10.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēmis lēmumu, ar kuru aizliegts nelāgu slavu guvušās SIA Parking Control pārstāvjiem turpmāk izmantot automašīnu bloķēšanas iekārtas. Ja tas tā notiks – klienti varēs vērsties Valsts policijā, vēsta Latvijas Avīze.

Saskaņā ar PTAC lēmumu mašīnu vadītāji, kuri savu automašīnu būs atstājuši SIA Parking Control apsaimniekotajā teritorijā, turpmāk varēs vērsties policijā, lai noņemtu riteņu bloķēšanas iekārtas. Policijai būs tiesības aizturēt autostāvvietas pārstāvjus par nepakļaušanos policijas prasībām un patstāvīgi noņemt riteņu bloķētājus vai izsaukt speciālos dienestus bloķēšanas iekārtu noņemšanai.

«Esam uzņēmējsabiedrībai uzlikuši sodu par negodīgu un agresīvu komercpraksi 7000 latu apmērā, bet par vairākkārtēju informācijas nesniegšanu – 3900 latus. Neviena soda nauda nav samaksāta, firma ar mums tiesāsies,» laikrakstam sacījusi PTAC juriste Sarmīte Kapeika. PTAC lēmumu pārsūdzēšana gan neapturot pieņemto lēmumu izpildi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģenerālprokuratūra uzlikusi arestu kriminālprocesā par iespējamām nelikumībām digitālās televīzijas ieviešanā apsūdzēto uzņēmēju un bijušo politiķu Andra Šķēles un Aināra Šlesera uzņēmumu daļām, noskaidroja aģentūra LETA.

Digitālās televīzijas ieviešanā apsūdzēto personu mantai uzlikts arests. Aģentūrai LETA zināms, ka arests uzlikts arī Šlesera un Šķēles atsevišķiem nekustamajiem īpašumiem un uzņēmumu daļām.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka martā piemērots arests Šķēlem piederošajiem 40% uzņēmumā "Uzņēmumu vadība un konsultācijas", kur viņa daļu nominālvērtība ir noteikta 88 888 eiro. Šajā uzņēmumā pārējie 60% līdzīgās daļās pieder Šķēles meitām.

Biznesa konsultāciju jomā strādājošais uzņēmums pērn strādājis ar 933 447 eiro apgrozījumu un 103 697 eiro peļņu. 2019.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 993 094 eiro, bet peļņa - 8 903 eiro.

Tāpat piemērots arests Šķēlem pilnībā piederošajam uzņēmumam "TA sabiedrība". Šajā uzņēmumā arests uzlikts visām Šķēlem piederošajām daļām 4020 eiro nominālvērtībā. Rīgā, Dzirnavu iela 68, reģistrētais uzņēmums 2019.gadā strādājis bez apgrozījuma, bet ar 971 000 eiro zaudējumiem, savukārt dati par 2020.gadu vēl nav pieejami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zviedrijā izķer vasaras ceļojumus un gatavojas bēgšanai no nākamās ziemas

Lelde Petrāne,25.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bargā ziema tik ļoti ietekmējusi zviedrus, ka viņi ir apņēmušies šovasar no sirds izbaudīt katru saules staru, vēsta swedishwire.com.

Čartera ceļojumu organizētāji var priecāties - gandrīz puse no visām pieejamajām vietām vasaras periodam jau ir pārdota, un vadošās kompānijas cenšas paplašināt savu piedāvājumu.

Viens no veicinošajiem faktoriem esot arī spēcīgāka Zviedrijas valūta.

Šogad arvien populārākas kļūstot tā sauktās Viss iekļauts ceļojumu paketes. To pārdošanas apjomi esot gandrīz dubultojušies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Vienā no vadošajām kompānijām Fritidsresor tās tagad veido 15-20% no visām pārdotajām ceļojumu paketēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vasarā sagaidāma aktīvākā dzīvokļu tirdzniecība pēdējo gadu laikā

Edgars Ivanovs, “VILIA” vadītājs un līdzdibinātājs,08.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo divu gadu laikā nekustamo īpašumu būvniecības nozare piedzīvojusi iespaidīgus satricinājumus – pandēmija un ar to saistītie ierobežojumi, Krievijas iebrukums Ukrainā, resursu pieejamība, būvmateriālu cenu kāpums un strauji pieaugošā inflācija.

Taču, neskatoties uz šī brīža situāciju reģionā un ekonomikas attīstības tendencēm, vai arī – tieši pateicoties tām, sagaidāms, ka šajā vasarā Latvijā piedzīvosim aktīvāko dzīvokļu tirdzniecību pēdējo gadu laikā. Pircēju interese un vēlme iegādāties nekustamo īpašumu ir milzīga.

Līdzīgi kā pandēmijas sākumā, arī pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā tirgū no klientu puses bija vērojama nogaidoša reakcija. Taču tagad jau aktivitāte tirgū atgriezusies ar pilnu jaudu. Tie, kas vēlas iegādāties dzīvokļus jaunajos projektos, saprot, ka piedāvājums netiek līdzi pieprasījumam un cenas turpinās pieaugt.

Tendenci apliecina arī nekustamā īpašuma pētnieku “Colliers International” dati par situāciju martā. Pēc “Colliers International” aplēsēm* Rīgā 2022. gada martā jaunajos projektos pārdošanā bija pieejami aptuveni 1 130 pabeigti dzīvokļi, kas ir teju uz pusi mazāk nekā pērn. Vēl aptuveni tikpat iegādei pieejamo jauno dzīvokļu bija būvniecības stadijā. Savukārt aprīlī pirmreizējā tirgū bija pieejami aptuveni 1000 pilnībā pabeigti jaunie dzīvokļi, kas ir par 130 mazāk nekā martā*. Tas nozīmē, ka pieejamo jauno dzīvokļu skaits ir niecīgs un pircēji, kam ir pietiekamas finansiālās iespējas, steidz nopirkt vai vismaz rezervēt noskatīto dzīvokli jau tagad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Par kiberdrošības jautājumiem un nozarēm, kurām tie kļūs īpaši svarīgi

Katrīna Bičevska, Sorainen juriste, Kristers Pētersons, jurista palīgs,17.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu digitālajā laikmetā cilvēki ar vien lielāku daļu no savas ikdienas dzīves pārceļ uz digitālo pasauli, kā piemēram, iepērkoties internetveikalos, izmantojot internetbankas sniegtos pakalpojumus, izmantojot e-parakstus un glabājot lielāko daļu savas privātās informācijas mākoņkrātuvēs (Cloud storage).

Ņemot vērā digitālās pasaules straujo attīstību, prognozējams, ka digitalizācija tikai virzīsies uz priekšu un aptvers arvien lielāku mūsu ikdienas dzīves daļu. Tieši šī iemesla dēļ ir būtiski izprast šo jauno digitālo pasauli un ar to saistītos riskus. Ikvienam ir saprotams, ko nozīmē maka zādzība uz ielas, kā arī vismaz aptuveni skaidrs, kā rīkoties, lai mazinātu iespēju kļūt par šāda zagļa upuri. Savukārt kiberdrošības jautājumos sabiedrības izpratne ir krietni zemāka – gan par potenciālām incidentu sekām, gan par iespējamajām preventīvajām darbībām, lai nekļūtu par kibernoziedznieku jeb hakeru nākamo upuri.

Turpmāk sniegsim īsu ievadu kiberdrošības un kiberuzbrukumu pamatos, kā arī gaidāmajās regulējuma pārmaiņas, ņemot vērā Eiropas Savienības nostādnes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Žurnālisti Sočos tvīto par dīvainībām un nedienām Olimpiādes viesnīcās

Gunta Kursiša,05.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr līdz Ziemas Olimpisko spēļu atklāšanai ir palikušas vien dažas dienas, Sočos sāk iebraukt žurnālisti no dažādām pasaules valstīm. Reģistrējoties viesnīcu numuriņos, tiek aprakstīti gan «briesmīgie» apstākļi, gan vērsta uzmanība uz to, ka no deviņām mediju pārstāvjiem paredzētām viesnīcām uzbūvētas ir tikai sešas, raksta Washington Post.

Atlikušās viesnīcas, kurās bija plānots izmitināt žurnālistus, vēl aizvien tiek būvētas. Žurnālisti ziņo, ka ūdens viesnīcu numuriņos nav dzerams. Savukārt kāds vācu fotogrāfs pauda, ka ap viesnīcām klimst suņi, un ik pa laikam pa viesnīcas numuriņiem «klīst» būvdarbu veicēji.

Piemēram, ASV televīzijas kompānija CNN Soču Olimpiādes mediju viesnīcā iepriekš pasūtīja vienpadsmit numuriņus, taču, amerikāņu žurnālistiem ierodoties Sočos, pieejama bija tikai viena istabiņa.

«Man ir piešķirta istabiņa!» savā Twitter kontā prieku pauž The Guardian Maskavas korespondents Šons Wokers (Shaun Walker). «Bez interneta un apkures, bet te vismaz ir gulta,» norādīja žurnālists. Vēlāk Š. Vokers informēja, ka viesnīcā pēc mazāk nekā vienas dienas darba salūza lifts un žurnālistam nācās izmantot kāpnes. Savukārt no kāpnēm, kas paredzētas avārijas izejai, viņam diemžēl nav izdevies nokļūt īstajā stāvā, jo durvis uz stāvu, kur atrodas viņa numuriņš, bija aizslēgtas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLC Coupe ir piemērs tam, ka krosoveru un kupejas virsbūves laulību rezultātā var iznākt ne tikai saskanīgs, bet arī ļoti simpātisks pāris

Atšķirībā no klasiskā krosovera Mercedes GLC tā kupejas modifikācija ir apsviedīgāks un jauneklīgāks auto gan pēc izskata, gan pēc braukšanas manierēm. Jauneklīgums izpaužas ne tikai slaidākā stājā, bet arī pārvietošanās vieglumā. Tam ir arī savas ēnas puses, proti, jumta līnija ir par četriem centimetriem zemāka, un tas garāka auguma pilotiem un pasažieriem pieprasīs pazemīgāk paklanīties pirms iekāpšanas GLC Coupe salonā, pretējā gadījumā galvai nāksies notestēt jumta stiprumu.

Piebraucot pie krustojuma, atliek atcerēties, ka GLC un tagad arī GLC Coupe bremzes pedālis ir jāpiespiež nedaudz spēcīgāk, lai uz info displeja iedegtos auto hold ikona, un lieta darīta. Automobilis paliks miera stāvoklī līdz brīdim, kad pilots, piespiežot akseleratora pedāli, no jauna uzsāks kustību. Vēl viena noderīga papilddrošības lieta – ja pilots apzināti vai neapzināti pametīs pilota krēslu, auto hold funkcija automātiski pārslēgsies uz parkošanās jeb parking režīmu. Vienkārši, saprotami un – galvenais – droši. Diezgan paredzami, ka GLC Coupe maksās vēl dārgāk par klasisko GLC krosoveru. 44 530 eiro, kas tiek prasīts par bāzes modeli GLC 250 4 Matic, jau liksies pasakaini pievilcīgs skaitlis salīdzinājumā ar 49 650 eiro, kas ir mazākā naudas summa par identiski nokomplektētu GLC Coupe modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 4. oktobrī Baltijas M&A un privātā kapitāla foruma laikā tiek izziņoti Baltijas M&A un privātā kapitāla balvas ieguvēji. Baltijas M&A (uzņēmumu apvienošanas un iegādes) nozares sasniegumu svinēšana ir tradīcija, kas uzturēta jau četrus gadus.

Balvas tiek piešķirtas četrās kategorijās:

  • Baltijas M&A gada darījums 2017;

  • Baltijas privātā/riska kapitāla gada darījums 2017;

  • Baltijas izejošais darījums 2017;

  • Baltijas privātā un riska kapitāla nozares gada sasniegumu balva, ko pasniedz Eiropas Investīciju fonds.

M&A, privātā un riska kapitāla gada darījumus atlasa profesionāļu un tirgus ekspertu komiteja. Komiteja izvēlas uzvarošos darījumus pēc tādiem kritērijiem kā darījuma vērtība un tā stratēģiskā nozīme Baltijas reģionam, sarežģītība, inovācijas, finansējuma struktūra un reģionālo pārstāvju iesaistīšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CityBee Solutions pērk 5000 automobiļus; sāks darbu arī Latvijā un Igaunijā

LETA,14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajai uzņēmumu grupai ar lietuviešu kapitālu Modus group gatavojoties ienākt Latvijas un Igaunijas tirgū ar automašīnu koplietošanas pakalpojumu CityBee un tālāk attīstīt šo darbību Polijā, tai piederošā kompānija CityBee Solutions izsludinājusi starptautisku iepirkuma konkursu 5360 jaunu automašīnu iegādei, vēsta Lietuvas biznesa laikraksts Verslo žinios.

Lēsts, ka līdz ar šo pirkumu, kurā Modus group investēs aptuveni 110 miljoni eiro, CityBee palielinās savu automašīnu parku vairāk nekā sešas reizes un kļūs par vienu no lielākajām automašīnu koplietošanas pakalpojumu kompānijām visā Eiropā.

Kā norādījis CityBee Solutions vadītājs Aurims Čagus, iepirkuma konkurss izsludināts, plānojot ienākšanu Latvijas un Igaunijas tirgū un darbības paplašināšanu Polijā, kur kopš rudens tiek piedāvāts CityBee transports dažādu mantu pārvadāšanai. Vienlaikus tas ļaus kompānijai tālāk attīstīties arī Lietuvā.

Latvijā un Igaunijā sākumā iecerēts izmantot automobiļus, kas paredzēti mantu pārvadāšanai un lielu kravu transportēšanai. Rīgā un Tallinā CityBee gatavojas startēt ar 50 kravas automobiļu parku, kas pakāpeniski tiks paplašināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par autostāvvietu apsaimniekotāja SIA «Europark Latvia» vienīgo īpašnieku kļuvis uzņēmums SIA «Stova», liecina Lursoft dati.

Uzņēmums pieder Lietuvā reģistrētai kompānijai UAB «Parkdema» un kuras patiesā labuma guvēji ir mazumtirgotāja «Maxima» īpašnieka «Vilniaus prekyba» mazākuma akcionārs Mindaugas Marcinkevičius un Kestutis Martinkenas.

Līdz šim SIA «Europark Latvia» vienīgais īpašnieks bija Norvēģijā reģistrētā kompānija «Baltic Park AS», kuras patiesā labuma guvējs bija norādīts Snorre Bentsens.

Kompānija UAB «Parkdema» apsaimnieko un pārvalda «Unipark» zīmola autostāvvietas Latvijā un Lietuvā, zīmola «Citypark» autostāvvietas Igaunijā, kā arī autostāvvietas Polijā ar zīmolu «City Parking Group". Izmaiņas SIA «Europark Latvia» dalībniekos notikušas šogad 28.martā, bet tās ierakstītas komercreģistrā 22.maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Atkārtoti veiktas izmaiņas atpūtas parka Rāmkalni pārvaldītāja īpašnieku sastāvā

LETA,05.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkārtoti veiktas izmaiņas atpūtas parka "Rāmkalni" pārvaldītāja SIA "Rāmkalni serviss" īpašnieku sastāvā, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Saskaņā ar izmaiņām, turpmāk 39,05% kompānijas kapitāldaļu piederēs Kasparam Timermanim.

Tādējādi Viktoram Grūtupam "Rāmkalni serviss" kapitāldaļas tiešā veidā vairs nepieder. Vienlaikus pastarpinātā veidā Grūtups turpina būt kompānijas lielākais kapitāldaļu turētājs.

Izmaiņas Uzņēmumu reģistrā iegrāmatotas 19.maijā.

LETA jau vēstīja, ka aprīlī par "Rāmkalni serviss" lielāko īpašnieku tiešā un pastarpinātā veidā kļuva Grūtups, tostarp tiešā veidā Grūtups ieguva 39,05% kompānijas kapitāldaļu.

Vienlaikus kompānijas kapitālā 36,89% īpašnieks ir SIA "Parking Services", kuras vienīgais īpašnieks pastarpināti arī ir Grūtups.

Tāpat kompānijas kapitālā 11,87% šobrīd pieder SIA "Rāmkalni Nordeco", kuras īpašnieki ir Grūtups (80%) un Liene Ozoliņa (20%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Policija apliecina gatavību cīnīties pret riteņu bloķētājiem

Lelde Petrāne,11.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) darbinieki, saņemot informāciju par to, ka SIA Parking Control (PC) pilnvarota persona automašīnai ir uzlikusi riteņu bloķēšanas iekārtu, izbrauks uz notikuma vietu un pieprasīs pārstāvim nekavējoties noņemt uzstādītās riteņu bloķēšanas iekārtas.

To policija apliecina šodien medijiem izplatītā paziņojumā.

Kā vēstīts, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēmis lēmumu, ar kuru aizliegts nelāgu slavu guvušās PC pārstāvjiem turpmāk izmantot automašīnu bloķēšanas iekārtas. Ja tas tā notiks – klienti varēs vērsties Valsts policijā.

«Esam uzņēmējsabiedrībai uzlikuši sodu par negodīgu un agresīvu komercpraksi 7000 latu apmērā, bet par vairākkārtēju informācijas nesniegšanu – 3900 latus. Neviena soda nauda nav samaksāta, firma ar mums tiesāsies,» laikrakstam Latvijas Avīze iepriekš sacīja PTAC juriste Sarmīte Kapeika. PTAC lēmumu pārsūdzēšana gan neapturot pieņemto lēmumu izpildi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Realizēta Tango projekta pirmā kārta

Elīna Pankovska,09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centrā starp Dzirnavu, Blaumaņa un Tērbatas ielām, darbu uzsākusi divu līmeņu autostāvvieta T. Parking ar 440 autostāvvietām, kuras viens līmenis izvietots pazemē, bet otrs – nedaudz zem ielas līmeņa.

Autostāvvietas atklāšana noslēdz pirmo kārtu multifunkcionālā centra projekta apbūvē. Pirmās kārtas būvniecībā ieguldīti 5,6 milj. Ls.

«Atbilstoši mūsu plāniem pērn noslēgta divu līmeņu autostāvvietas būvniecība Tango projekts ietvaros. Tālākā apbūve tiek plānota atbilstoši sākotnēji izveidotajai vīzijai par šo Rīgas centrā esošo kvartālu un tā izmantošanas iespējām. Šobrīd mūsu uzdevums ir piesaistīt investīcijas un finansējumu tādā apjomā, lai nodrošinātu projekta virzību un kvalitāti. Kopumā projekta īstenošanai ir nepieciešami vēl vismaz 30 milj. Ls. Prognozējam, ka šī gada laikā mēs sāksim projekta otrās kārtas būvniecību,» norāda projekta attīstītāja pārstāvis Juris Dreimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Mobilo risinājumu izstrādātājs: interese ir milzīga

NOZARE.LV,30.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban mobilo risinājumu jomā cilvēki taustās visdažādākajos virzienos, un interese ir milzīga, norāda mobilo risinājumu izstrādātāja SIA AmberPhone līdzīpašnieks un valdes loceklis Didzis Andersons.

Viņš sprieda, ka pieprasījums ir pēc pilnīgi visa - sākot no spēlēm, bērnu grāmatām un beidzot ar dažādiem veikalu pārdošanas veicināšanas rīkiem vai kampaņām un zīmolu spēlēm. Cilvēki mēģinot saprast, cik tas maksā, ko nozīmē un cik ātri varēs atgūt ieguldīto.

«Interese ir milzīga, bet līdz dzīvei nonāks interesantākie un izdevīgākie projekti. Tas ir šī gada jautājums,» uzskata Andersons.

Viņš minēja, ka arī pašvaldības interesējas par šo jautājumu. Viena no galvenajām interesēm ir tūrisms, gūstot praktisku ietaupījumu uz tā rēķina, ka nav jādrukā materiāli septiņās vai desmit valodās, bet viss ir vienā vietā. Turklāt, līdzko materiāls iztulkots, tas uzreiz ir pieejams. Interesējot arī interaktivitāte, piemēram, audiogidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajā tīklā Facebook pastāvīgi tiek ievietoti auto novietošanas jeb «parkošanās» (no angļu valodas vārda parking) sliktākie paraugi. Omas uzlabošanai publicējam dažus no tiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizvadītajā nedēļā reģistrēts uzņēmums ar deviņu miljonu kapitālu – SIA Pillar 19

Gunta Kursiša,10.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā reģistrēts jauns Pillar uzņēmums – Pillar 19. Šī ir lielākā aizvadītajā nedēļā reģistrētā kompānija – Pillar 19 pamatkapitāls veido 9,01 miljonu eiro, liecina Lursoft dati.

SIA Pillar 19 nav pirmais nekustamo īpašumu kompānijas Pillar uzņēmums. Iepriekš reģistrēta arī Pillar, Pillar 2, Pillar 3, Pillar 4, Pillar 6, Pillar 7, Pillar 9 Pillar 10, Pillar 11, Pillar 12, Pillar 13, Pillar 18, kā arī Pillar Holding Company, Pillar Management un Pillar Parking.

SIA Pillar 19 valdē darbojas Ernests Bernis, kurš pilda valdes priekšsēdētāja amata pienākumus, un Māris Kannenieks, kuram uzticēts valdes locekļa amats. Uzņēmuma juridiskā adrese, tāpat kā citām Pillar firmām, ir Rīgā, Elizabetes ielā 23.

SIA Pillar 19 pilnībā pieder uzņēmumam Pillar Holding Company. Pillar ir ABLV grupas uzņēmums, kas darbojas nekustamo īpašumu nozarē. Kompānija attīsta, pārvalda, iznomā un pārdod visu veida nekustamos īpašumus – daudzdzīvokļu namus, atsevišķus dzīvokļus, individuālās dzīvojamās mājas un komercobjektus – pārsvarā Rīgā, Rīgas tuvumā un Jūrmalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa vieta: Mainās Čierīša rajona tēls

Kristīne Stepiņa, speciāli DB,10.10.2014

Čiekurkalna tirgus rajons nebūt nav tik pelēks, to atdzīvina blakus esošo veikalu piedāvājums - krāšņie, atraktīvie un arī ekskluzīvie atribūti. Uz Čierīti joprojām atvizinās tramvajs, iespējams labi piebraukt arī ar auto.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados Čiekurkalna tirgus tuvumā durvis vēruši dažādi veikali, visiem ir – pozitīva attieksme pret biznesa vietas izvēli, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tirgus klātesamības faktors veicinājis veikalu vieglāku atrašanu, taču klientu pieplūdumu nav ietekmējis, jo veikalu mērķa auditorija ir ļoti specifiska.

Čiekurkalna tirgus apkārtnē, Ropažu ielā, mājvietu raduši daudzi dažāda profila preču tirgotāji. Jau vairāk nekā divus gadus šajā rajonā netālu no tirdziņa, ko tautā ierasts dēvēt par Čierīti, atrodas viens no diviem Gemoss specializētajiem veikaliem, kura sortiments paredzēts galvenokārt bāriem, restorāniem un viesnīcām, kā arī tiem, kuriem patīk rosīties pa virtuvi, izmantojot īpašus virtuves aksesuārus un izejvielas. Kā izrādās, Ropažu ielas Gemosu ir iecienījuši ne tikai gardēži, bet arī garnadži. «Pirmajā pastāvēšanas gadā veikalu bija iecienījuši negodprātīgi «klienti», kuri uz veikalu nāca kā uz darbu. Šī iemesla dēļ veikalam tika noslēgts līgums ar apsardzes kompāniju, taču tad veikala godprātīgie klienti sāka justies neomulīgi. Šobrīd jautājums ir atrisināts, palielinot darbinieku skaitu un, protams, uzstādot novērošanas sistēmas,» stāsta Gemoss vadītāja Ieva Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru