Jaunākais izdevums

Japānas autobūves kompānija Honda Motor Co. pirmdien paziņoja, ka tās prezidents Takanobu Ito atkāpsies no amata laikā, kad uzņēmumu skāris sprāgstošo gaisa spilvenu skandāls, kura dēļ gājuši bojā vismaz pieci cilvēki un atsaukti vairāki miljoni automašīnu.

Uzņēmums gan norāda, ka šāds lēmums vien saistīts ar kompānijas globālās paplašināšanās stratēģijas stiprināšanu.

Taču 61 gada vecā Ito aiziešana no vadītāja amata piedzīvota laikā, kad Honda ticis ierauts Japānas uzņēmuma Takata ražoto gaisa spilvenu problēmu skandālā.

Honda pavēstīja, ka Ito, kurš uzņēmumam pievienojās 1978.gadā, turpinās darbu valdē, bet izpilddirektors Takahiro Hačigo pēc akcionāru sanāksmes jūnijā stāsies vadītāja amatā.

Kompānija pagājušajā mēnesī par 3,5% samazināja peļņas prognozi šim biznesa gadam, šādu lēmumu skaidrojot ar automašīnu atsaukumu izmaksu pieaugumu gaisa spilvenu problēmu dēļ.

Honda ir lielākais Takata klients un atsaucis vairākus miljonus automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Takata iesniedz tiesā bankrota pieteikumu aizsardzībai no kreditoriem

LETA--AFP,26.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu rezerves daļu ražotājs Takata tiesā iesniedzis bankrota pieteikumu aizsardzībai no kreditoriem, pirmdien paziņojusi kompānija.

Takata pieteikumu tiesā Tokijā iesniedza pēc uzņēmuma padomes sēdes.

«26.jūnijā notikušajā padomes sēdē mūsu kompānija nolēma sākt procedūru, iesniedzot pieteikumu bankrota aizsardzībai,» pavēstīja Takata, piebilstot, ka tiesa pieņēmusi pieteikumu.

Mediji vēsta, ka kompānijas saistības pārsniedz triljonu Japānas jenu (8,04 miljardus eiro).

ASV autodetaļu ražotājs Key Safety Systems, kas pieder Ķīnas Ningbo Joyson Electronic, pārņems Takata darbību, paziņojušas abas kompānijas.

Takata pārdos savus aktīvus un uzņēmumus Key Safety Systems par 1,588 miljardiem dolāru (1,421 miljards eiro), pavēstīja kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Auto Grupa: Vēlamies atgriezt Honda zīmolam tam pienākošos slavu

Lelde Petrāne,18.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WESS Auto Grupa paplašinājusi sadarbību ar Honda zīmolu. Turpmāk WESS Auto Grupa uzņēmumi nodrošinās autorizētā autodīlera tirdzniecības un pēcpārdošanas servisa pakalpojumus Japānas auto zīmoliem Toyota, Lexus un Honda, kā arī turpinās sniegt autorizētā servisa pakalpojumus BMW zīmola auto.

Aleksandrs Oskins, AS WESS padomes priekšsēdētājs, komentē: «Auto zīmolu portfeļa paplašināšana ar Honda zīmolu ir likumsakarīgs solis WESS Auto Grupas attīstībā. Mēs jau desmit gadus Latvijā nodrošinām autorizētā servisa pakalpojumus Honda zīmolam, auto tirdzniecības uzsākšana bija tikai laika jautājums. Vēlamies atgriezt Honda zīmolam tam pienākošos slavu un klientu uzticību, kā tas bija zīmola «ziedu laikos». Ņemot vērā auto tirgus attīstību un izaugsmes potenciālu, ambīcijas ir lielas – tuvāko gadu laikā vēlamies sasniegt vismaz 3% Honda zīmola tirgus daļu Latvijā.»

Līdz augustam, kad plānots uzsākt Honda tirdzniecību, WESS Select auto salonā jāveic nozīmīga sagatavošanās - tirdzniecības centra un servisa telpu pielāgošana Honda zīmola pārstāvniecībai, korporatīvā noformējuma izveide, aprīkojuma un iekārtu iegāde. Svarīgākais no veicamajiem darbiem gan esot profesionāla un kompetenta personāla atlase un apmācības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes pilsētas krosovers Honda HR-V pēc ilgu gadu klusēšanas atgriežas ar lielisku produktu, kas no iekšpuses izrādīsies lielāks, nekā sākotnēji varētu cerēt.

Nebūs melots, ka pēc salona izmēriem Honda HR-V atbildīs pirms dažām paaudzēm ražotam Honda CR-V. Skaitļu valodā tie būs 470 litri, bet, noguldot HR-V otro sēdekļu rindu, bagāžas telpa sasniegs 1103 litrus.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Attiecībā uz Eiropu japāņu ražotājam Honda apzināti vai neapzināti ir iepaticies spīdzināt savus pircējus. Savulaik pilsētas minikrosoveru ēras atklājējiem Honda HR-V savu dzimtas turpinājumu vajadzēja gaidīt vairāk nekā deviņus gadus. Pa to laiku uz autoskatuves ir saradies vesels lērums sekotāju no konkurentu ierakumiem. Nav patīkami par to vēstīt, taču šobrīd jaunais HR-V jau ir kļuvis par deficīta preci Eiropā, tostarp arī Latvijā. Ražošanas jaudas jaunajā un modernajā Meksikas rūpnīcā diemžēl vēl nav ne tuvu tādam līmenim, lai apmierinātu milzīgo pieprasījumu. Tādēļ kaislīgākajiem Honda faniem vajadzēs atkal bruņoties ar pacietību, jo kāroto Honda H-RV vismaz šogad nebūs pietiekošā skaitā. Tas, protams, nemazina automašīnas pamatvērtības. Honda HR-V ir izteikts metroseksuālis, kas neliks vilties urbānajā vidē dzīvojošajiem indivīdiem. Kompakts, izveicīgs un ietilpīgs auto, kas perfekti spēs izpildīt arī jauno ģimeņu dienesta auto funkcijas. Vēl viens arguments, kas runā par labu jaunajam Honda modelim, ir tas, ka Honda nav sabojājusi jaunā modeļa cenu. Askētiskākajā izpildījumā ar brangu standartaprīkojumu Honda HR-V maksās, sākot no 18 500 eiro, savukārt, tiecoties pēc auto, kam 130 ZS benzīmotoram ir piejaucēta CVT pārnesumkārba ar diviem pedāļiem salonā, nāksies rēķināties ar 21 590 eiro. Visbeidzot dinamikas, izveicības un degvielas ekonomijas ziņā absolūtais čempions būs HR-V ar 120 ZS jaudīgo 1,6 litru dīzeļmotoru, kas maksās, sākot no 20 870 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu rezerves daļu ražotājs Takata jau šomēnes tiesā varētu iesniegt bankrota pieteikumu aizsardzībai no kreditoriem, uzņēmumam gatavojoties pārdot aktīvus ASV kompānijai, piektdien vēsta laikraksts Nikkei.

Laikraksts norāda, ka Takata oficiālu lēmumu par bankrota pieteikuma iesniegšanu pieņems šomēnes paredzētajā padomes sēdē.

Nikkei raksta, ka ASV autodetaļu ražotājs Key Safety Systems, kas pieder Ķīnas Ningbo Joyson Electronic, pārņems Takata darbību.

Pēc šo ziņu nonākšanas atklātībā Tokijas fondu biržā pārtraukta Takata akciju tirdzniecība, lai sniegtu investoriem laiku šo informāciju apstiprināt.

Takata kopš 2013.gada ir ierauts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvējošu atlūzu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Honda CR-V pirmo reizi būs ar modernu hibrīdsistēmu, kas ļaus krustot šķēpus ar Toyota RAV 4 hibrīdmodeli un ne tikai

Patiesībā jaunais Honda CR-V hibrīds pēc izmēra un pildījuma drīzāk jau ir pussoli tuvāk japāņu premium klases krosoveram Lexus NX 300 h, nevis Toyota RAV 4 hibrīdam. Jaunā CR-V hibrīdversija pat skopākajā izpildījumā ir sulīgi nokomplektēta, turklāt salīdzinājumā ar pieminēto Lexus NX 300 h jaunā CR-V hybrid cenas beigsies tur, kur NX 300 h vēl nebūs sākušās. Svarīgi piebilst, ka, veicinot modeļa konkurētspēju, CR-V hybrid būs pieejams gan ar priekšējiem velkošajiem riteņiem, gan arī ar pilnpiedziņu.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Takata gaisa spilvenu problēmu dēļ automobiļu atsaukums ASV paplašināts līdz 34 miljoniem

LETA--AFP,20.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu rezerves daļu ražotājs Takata piekritis dubultot automašīnu atsaukumu ASV līdz gandrīz 34 miljoniem automobiļu, saistībā ar iespējamām problēmām ar uzņēmuma ražotajiem gaisa spilveniem.

Tādējādi šis atsaukums kļuvis par visu laiku lielāko ASV automašīnu nozares vēsturē.

Takata arī pirmo reizi atzinis, ka uzņēmuma ražotie gaisa spilveni, kas uzstādīti 11 autobūves kompāniju automašīnās, ir defektīvi.

Taču amatpersonas norāda, ka būs nepieciešami vairāki gadi, lai saražotu pietiekami daudz maiņas gaisa spilvenu piepūšanas mehānismus, kas tiek vainoti pie pašreizējām problēmām, visām automašīnām, kas aprīkotas ar Takata gaisa spilveniem.

Šis atsaukums īstenots pēc tam, kad Takata un ASV struktūrvienība TK Holdings oficiāli piekrita ASV Ceļu satiksmes drošības pārvaldes (NHTSA) apgalvojumiem, ka gaisa spilvenu piepūšanas mehānismu defekts rada drošības problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Joprojām ar superērtu salonu, joprojām ar priekšpiedziņu, tikai zem motora pārsega paslēpts 182 ZS turbomotors. Augstas veiktspējas turbomotora klātbūtne ir Honda HR-V Sport galvenā sastāvdaļa.

Uz ikdienišķo Honda HR-V fona Sport versija atšķirsies ar īpašo virsbūves krāsojumu, kas izdaiļots ar melnas krāsas virsbūves elementiem, melnas krāsas 18 collu vieglmetāla diskiem, bet salonā dominēs vīnsarkana ādas apdare.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Neatkarīgi no tā, kāds motors ir automašīnas degungalā, Honda HR-V ir superērts auto, to pašu var teikt par Honda HR-V Sport. Ņemot vērā, ka HR-V Sport arī būs priekšpiedziņas pseidokrosovers, tas ir saglabājis savu vieglumu un praktiskumu. Neraugoties uz automobiļa apkārtmēriem, tam ir negaidīti plašs salons gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem, turklāt tam visam klāt arī brangs bagāžas nodalījums. Skaitļu valodā tie būs 470 litri, bet, noguldot HR-V otro sēdekļu rindu, bagāžas telpa sasniegs 1103 litrus. Arī Sport versijas funkcionalitāti izcels Hondas aizmugurējie maģiskie krēsli, kas atļauj sēdekļa apakšējo daļu uzlocīt tā, lai izveidotu plašu telpu nestandarta bagāžas vizināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes mazauto Honda Jazz žilbina ar neticami ērtu salonu un, ja topošais saimnieks to vēlēsies, tas ir gatavs stilot ar košiem un pamanāmiem virsbūves krāsu toņiem

Jazz ir vēl viens paraugs, kā Honda no necilajiem ārējiem izmēriem spēj salonā izspiest tik daudz vietas, lai tas varētu kļūt par budžeta klases ģimenes auto. Tiem, kas savas attiecības ir nodibinājuši nesen un kuru ģimenei ir pievienojušās jaunas atvases, Jazz ar garantiju spēs izpildīt visus pienākumus. Honda Jazz, kas savā dzimtenē un citviet pasaulē tiek saukts par Honda Fit, ir viens no populārākajiem Honda modeļiem uz planētas Zeme.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Mazs auto vienmēr ir kompromiss. Arī Jazz šur tur var vēlēties labākus apdares materiālus, priekšējie krēsliņi ir pašauri, saulessargu spogulīšiem nav dāmām tik vajadzīgā apgaismojuma. Sīkas nepilnības atrast var, tomēr Jazz ar pilnu jaudu atspēlēsies ar neticami plašu salonu un savai klasei milzīgu bagāžas nodalījumu, kurā par papildu samaksu var pasūtīt oriģināla izmēra rezerves riteni. Funkcionalitātes paraugstunda ir Honda otrās rindas Honda Magic Seats jeb maģiskie sēdekļi, kas ļauj to apakšējo daļu uzlocīt tā, lai izveidotu plašu telpu nestandarta bagāžas vizināšanai. Daudziem ļoti patiks, ka Jazz joprojām uz Latviju ceļo no Japānas rūpnīcas, kas garantē lielisku kvalitāti. Salīdzinājumā ar priekšgājēju, kas arī bija ērts un saimniecisks produkts, jaunais Jazz ir uzsēdināts uz jaunas un modernas platformas, kas pastiepusi auto vēl par 95 mm garāku, bet riteņu bāze ir palielināta par 30 milimetriem. Ārējo apkārtmēru pārbīdes ir stiprinājušas ne tikai auto vadāmību un stabilitāti uz ceļa, bet arī paplašinājusi salona ietilpību. Priekšējos krēslos turpmāk pat brangas miesasbūves tēvaiņiem nevajadzēs grūstīties ar pleciem, vēl komfortablāki dzīves apstākļi tiks nodrošināti otrās rindas pasažieriem. Tur ir kļuvis vairāk vietas gan kājām, gan plecu rajonā. Visbeidzot, zem Jazz jumta auto aizmugurējā daļā atradīsies 354 litru bagāžas nodalījums, ko, nolokot otrās rindas krēslus, var palielināt līdz 1314 litriem. Kā jau to varēja paredzēt, Honda Jazz joprojām būs viens no dārgākajiem savas klases modeļiem, proti, sākot no 14 390 eiro, taču japāņa mazauto aizstāvības nolūkos jāsaka, ka Jazz jau standartizpildījumā tiks pasniegts ar sulīgu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Honda Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka pasaulē atsauc 4,89 miljonus automašīnu saistībā ar iespējamām problēmām ar Japānas uzņēmuma Takata ražotiem gaisa spilveniem.

Honda šādu paziņojumu izplatījusi vien dienu pēc tam, kad Japānas autoražotāji Toyota Motor Corp. un Nissan Motor Co. pavēstīja, ka šo problēmu dēļ kopumā atsauc 6,5 miljonus automobiļu.

Tādējādi Japānas lielāko autobūves uzņēmumu atsaukto automašīnu skaits iespējamo gaisa spilvenu problēmu dēļ jau sasniedzis 30 miljonus.

Honda, kas ir lielākais Takata gaisa spilvenu klients, kopumā jau atsaucis vairāk nekā 19 miljonus automašīnu, šiem atsaukumiem negatīvi ietekmējot kompānijas finansiālo stāvokli.

Jaunākais atsaukums aptver vairāk nekā 20 automašīnu modeļus, kas ražoti no 2002.gada līdz 2008.gadam, tostarp 1,72 miljonus automobiļu, kas pārdoti Japānā. Neviena no atsauktajām automašīnām gan nav pārdota ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA) paziņojusi, ka pārsprāguša Japānas uzņēmuma Takata ražotā gaisa spilvena dēļ Savienotajās Valstīs gājis bojā jau astotais cilvēks.

NHTSA vēsta, ka pusaudzis gājis bojā šā gada jūlijā, kad pārsprāga gaisa spilvens 2001.gadā ražotā Honda Accord automašīnā.

Pasaulē atsaukti kopumā 19 miljoni automašīnu no 12 autoražotājiem saistībā ar riskiem, ka Takata ražotie gaisa spilveni var piepūsties ar pārmērīgi lielu spēku un pārsprāgt, automašīnā izraisot iespējamu nāvīgu atlūzu izplatīšanos.

Kopumā pasaulē defektīvo gaisa spilvenu dēļ bojā gājuši deviņi cilvēki, no kuriem visi atradušies Honda automašīnās.

ASV regulatori novembra sākumā Takata piemēroja rekordlielu naudassodu par neprecīzas informācijas sniegšanu saistībā ar sprāgstošajiem gaisa spilveniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sprāgstošo gaisa spilvenu lietā Takatai piemēro 200 miljonu dolāru naudassodu

LETA,04.11.2015

Stefānija Erdmana ir viena no cietušajām Takata gaisa spilvenu sāgā - spilvenam sprāgstot, tas pamatīgi savainoja sievietes aci.

Foto: EPA/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV regulatori otrdien paziņoja, ka Japānas automašīnu rezerves daļu ražotājam Takata piemērots rekordliels naudassods par neprecīzas informācijas sniegšanu saistībā ar sprāgstošajiem gaisa spilveniem, kas tikuši uzstādīti vairākos miljonus automašīnu.

ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA) norāda, ka Takata izvairījies no prasību ziņošanas, tostarp pieņēmis lēmumu regulatoram neziņot par diviem negadījumiem, neskatoties uz vairākiem bojā gājušajiem cilvēkiem šo defektīvo gaisa spilvenu dēļ.

NHTSA vēsta, ka uzņēmums šādu uzvedību demonstrējis jau 2009.gadā gan attiecībā pret ASV valdību, gan autoražotājiem, kuri uzstādījuši šos gaisa spilvenus savās automašīnās.

Takata noteiktais 200 miljonu dolāru (182,2 miljonu eiro) naudassods ir visu laiku lielākais, kādu piemērojusi NHTSA.

«Gadiem ilgi Takata ražojusi un pārdevusi defektīvus gaisa spilvenu piepūšanas mehānismus. Uzņēmums atteicies atzīst, ka tie ir defektīvi,» sacīja ASV transporta ministrs Entonijs Fokss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Dānijas Nic. Christiansen Group kļūs par Honda importētāju Baltijas valstīs un Somijā

LETA,09.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas kompānija Nic. Christiansen Group noslēgusi līgumu ar kompāniju Honda Motor Europe, lai no šā gada 31.marta kļūtu par Japānas kompānijas Honda automašīnu, motociklu un spēka produktu importētāju Baltijas valstīs, kā arī par automašīnu importētāju Somijā.

Honda gaida sadarbību ar Nic. Christiansen Group, mums turpinot attīstīt biznesu un apkalpojot klientu bāzi Baltijas valstīs un Somijā," norādīja Honda Motor Europe vecākais viceprezidents Filips Ross, piebilstot, ka kompānija gatavojas jaunu produktu laišanai tirgū, kur tuvāko mēnešu laikā nonāks jaunais Civic piecdurvju automašīnas modelis.

Savukārt Nic. Christiansen Holding ģenerāldirektors Nīlss Bertelsens sacīja, ka jau kādu laiku Baltijas valstis un Somija atrodas kompānijas stratēģiskajos plānos, jo šajā reģionā uzņēmums sagaida būtisku attīstību un izaugsmi tuvāko gadu laikā.

Kompāniju paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem teikts, ka Nic. Christiansen Group 31.martā pārņems divas labi funkcionējošās pārdošanas organizācijas, kas bāzētas Tallinā un Helsinkos, atbildību par Honda automašīnu tirdzniecību un to rezerves daļu izplatīšanu, kā arī turpmāk kompānija būs atbildīga par motociklu, skrejriteņu un spēka produktu pārdošanu, servisu un rezerves daļu izplatīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Honda Motor Co. apstiprinājusi vēl vienu nāves gadījumu, ko izraisījis pārsprādzis Japānas uzņēmuma Takata ražots gaisa spilvens.

Tādējādi kopumā pasaulē šo defektīvo gaisa spilvenu dēļ bojā gājuši jau 11 cilvēki.

Jaunākais nāves gadījums noticis pagājušajā nedēļā, kad 17 gadus veca pusaudze nomira no ievainojumiem, kas tika gūti, kad viņas 2002.gada ražojuma Honda Civic sadūrās ar citu automašīnu, aktivizējot defektīvo gaisa spilvenu.

Honda ASV struktūrvienība trešdien apstiprināja šo nāves gadījumu, kas ir jau desmitais ASV, bet vēl viens cilvēks gājis bojā pēc negadījuma Malaizijā.

Uzņēmums vēsta, ka tas vairākkārt nosūtījis vēstules, aicinot šo automašīnu atvest uz remontu, taču tas tā arī nav ticis izdarīts.

Takata iesaistīts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvīgu atlūzu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Honda Motor Co.» ASV atsauks 1,6 miljonus automobiļu saistībā ar defektīviem gaisa spilveniem, ko ražojis Japānas uzņēmums «Takata», teikts autoražotāja publiskotajā paziņojumā.

Atsaukšana aptver vairākus «Honda» un «Acura» modeļus.

«Honda» norāda, ka šis atsaukums tiek īstenots sešus mēnešus pirms gala termiņa, ko bija noteikusi ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA).

Uzņēmums līdz šim ASV jau atsaucis aptuveni 12,9 miljonus «Honda» un «Acura» modeļu automobiļu.

«Takata» kopš 2013.gada tika ierauts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvējošu atlūzu izplatīšanos.

Gandrīz katrs no pasaulē lielākajiem autoražotājiem bijis spiests atsaukt automašīnas, lai nomainītu defektīvos gaisa spilvenus, un šī defekta dēļ pasaulē bojā gājuši vairāk nekā 20 cilvēki un vēl gandrīz 300 guvuši ievainojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ziņas par iespējamu Takata bankrota procedūru izraisa akcijas cenas strauju kritumu

LETA--AFP,20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu rezerves daļu ražotāja Takata akcijas cena otrdien piedzīvojusi strauju kritumu saistībā ar ziņām, ka atsevišķi potenciālie pircēji apsver uzņēmumam īstenot bankrota procedūru.

Kompānijas akcijas cena Tokijas fondu biržā rīta tirdzniecības sesijā nokritās par gandrīz 15%, bet tirdzniecība tika noslēgta ar kritumu par 13,23% - līdz 367 jenām (3,23 eiro).

Ziņu aģentūra Bloomberg ziņo, ka privāto investīciju kompānijas un detaļu ražotāji gatavo piedāvājumus Takata pārņemšanai, un atsevišķi uzņēmumi apsver iespēju īstenot bankrota procedūru, lai mazinātu parādsaistības.

Tikmēr citi mediji iepriekš vēstīja, ka Takata šonedēļ saņems piedāvājumus no vairākiem pretendentiem, tostarp ASV privāto investīciju uzņēmumiem Kohlberg Kravis Roberts, Carlyle Group un Bain Capital, kā arī Japānas detaļu ražotāja Daicel.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kiberuzbrukuma dēļ darbu apturējušas Japānas autoražotāja "Honda" rūpnīcas Brazīlijā un Indijā, trešdien pavēstīja kompānijas preses pārstāve.

Šīs nedēļas sākumā notikušais kiberuzbrukums bija vērsts pret "Honda" iekšējiem serveriem un izplatījis vīrusu kompānijas sistēmās, sacīja pārstāve.

Pēc uzbrukuma joprojām nestrādā motociklu rūpnīcas Indijā un Brazīlijā, bet trešdien darbu atsākusi auto rūpnīca Turcijā.

Kompānija joprojām veic izmeklēšanu par uzbrukuma detaļām, pavēstīja "Honda" pārstāve.

Kopumā kiberuzbrukums skāra 11 "Honda" rūpnīcas, tostarp piecas ASV. Visas ASV rūpnīcas jau atsākušas darbu.

Kā pavēstīja "Honda" pārstāve, rūpnīcu darba apturēšanai būs tikai ierobežota ietekme uz kompānijas biznesu globāli.

Pasaules autoražotāji, tostarp "Honda", jau ir smagi cietuši no pārdošanas apjomu krituma koronavīrusa pandēmijas dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Honda Civic būs noslēdzošais japāņu modelis Eiropai, kas tiks aprīkots ar dīzeļmotoru

Šobrīd, kad teju visa Eiropa dīzeļmotorus ir iecēlusi grēkāžu lomā, uzveļot tiem visus pasaules grēkus, tostarp par to kaitīgo ietekmi uz apkārtējo vidi un cilvēku veselību, patiesībā daudzi no jaunākajiem dīzeļmotoriem ir daudzkārt zaļāki un tīrāki par benzīnmotoriem vai hibrīdiem. Arī Honda Civic 120 ZS jaudīgais 1,6 litru dīzelis ir pieskaitāms videi draudzīgākajai tehnikai.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Salīdzinoši augstās cenas dēļ Honda Civic ar dīzeļmotoru vispirms būs fizisko personu uzmanības centrā, jo īpaši tas attiecas uz dīzeļversiju ar moderno deviņu pakāpju automātu, kas nule kā ieradusies Latvijā. Kas attiecas uz Civic dīzeli ar sešpakāpju manuālo transmisiju, tad 18 900 eiro sākumcena varētu izrādīties gana pietiekams arguments, lai Honda Civic uzaicinātu darbā, un japāņu kompaktklases modelis neliks vilties. Tas ir ekonomisks, kluss, ar lielisku veiktspēju un arī videi draudzīgs. Kombinācijā ar moderno deviņpakāpju automātu viss jau būs daudz bēdīgāk. Mazākais cipars, uz ko varat cerēt, ir, sākot no 24 230 eiro. Tā ir gana liela summa. Tomēr nedrīkst aizmirst, ka tad šāds Honda Civic diesel ar automātu jau būs lepni nopakotajā Elegance Navi aprīkojumā, kas itin labi varētu patikt privātajam pircējam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopā ar citiem uzlabojumiem nosirmojušā piecpakāpju automāta vietā populārais Honda CR-V modelis cels galdā transmisiju ar deviņiem pārnesumiem, sapārojot to ar ņipru 1,6 litru dīzeli

Šoreiz, pārkāpjot savus dzelžainos principus, japāņu Honda transmisiju nav izgatavojusi pati, bet gan noslēgusi sadarbību ar vācu transmisiju meistaru ZF, kas uzlabotajam CR-V piegādās deviņpakāpju automātu, kas ar labiem panākumiem tiek izmantots Landrover un Jeep modeļos. 1,6 dīzeļmotora jauda sasniegs 160 ZS, bet griezes moments – cienījamus 350 ņūtonmetrus. Jaunais sabiedrotais – deviņpakāpju automāts izdarīs visu, lai izspiestu visu sulu no motora, kas nepieciešams, lai auto trauktos uz priekšu, cītīgi uzpasējot degvielas krājumus un rūpējoties par samazinātiem CO2 izmešiem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitās paaudzes Honda Civic pieder pie t.s. «love or hate» (mīli vai nīsti, no angļu valodas) automobiļiem; ja eksterjera dizains patīk, tad tehnika lietotājiem patiks vēl vairāk

Jāatzīst, ka aizejošais, devītās paaudzes Civic arī šodien izskatās pietiekami glauns. Moderns, ar spilgtu raksturu. Tomēr tehniskais progress ir dzinis uz priekšu arī Honda inženierus. Jauna modulārā platforma, izturīgs karkass un vairāk vietas zem jaunās virsbūves čaulas. Tas viss tikai tādēļ, lai jaunais Civic ne tikai labi iederētos starp kompaktklases modeļiem, bet daļēji kompensētu vidējās klases Honda Accord modeļa trūkumu Eiropā.

Līdz ar strukturālajām pārmaiņām Honda inženieriem nācies degvielas tvertni no salona pārcelt uz aizmuguri, kur tā parasti atrodas arī citiem automobiļiem. Šis gājiens panācis zemāku sēdpozīciju un vēl zemāku smaguma centru. Vienīgā bēda, ka virsbūves karkasa aizmugurējās daļas šķērssija, kas palielinās virsbūves kopējo stiprību, vienlaikus apēdīs lietderīgo salona telpu. Tādēļ nāksies samierināties, ka turpmāk, noguldot Honda Civic otrās rindas krēslus, vairs nebūs ideāli līdzena grīda. Vienlaikus būs jāaizmirst par devītās paaudzes Civic lietotāju apjūsmotajiem aizmugurējiem Magic Seats, kas ļāva aiz priekšējiem sēdekļiem pārvadāt salonā nestandarta izmēra priekšmetus. Lai vai kā, Civic salonā vietas ir pārpārēm. Citādi jau nemaz nevar būt, ja auto garumā ir izaudzis par gandrīz 14 centimetriem. Kopumā lietošanā tas ir ļoti lādzīgs un uzticams auto, ar izkoptām braukšanas manierēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas automašīnu rezerves daļu ražotāja Takata akciju vērtība trešdien nokritusies par 20% saistībā ar ziņu aģentūras Bloomberg informāciju, ka uzņēmuma ar gaisa spilvenu atsaukšanu saistītās izmaksas var sasniegt pat 2,7 triljonus jenu (21,2 miljardus eiro).

Kompānija aplēsusi, ka sliktākā gadījuma scenārijā nāksies atsaukt 287,5 miljonus gaisa spilvenu piepūšanas mehānismu, kopējām izmaksām sasniedzot 2,7 triljonus jenu, atsaucoties uz situāciju labi pārzinošu personu, vēsta Bloomberg.

Informācijas avots norāda, ka Takata un uzņēmuma klienti šobrīd cenšas vienoties par to, kā tiks sadalītas šīs izmaksas.

Takata iesaistīts vērienīgā starptautiskā skandālā saistībā ar defektīviem gaisa spilvenu piepūšanas mehānismiem, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvīgu atlūzu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Honda Civic: Racionāls un uzticams ģimenes auto

Aldis Zelmenis,01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitās paaudzes Honda Civic sedans ir šarmantāks un cienījamāks auto nekā piecdurvju Civic hečbeks; arī brauc tas plūdenāk

Jauna modulārā platforma, izturīgs karkass un lielāki ārējie, kā arī iekšējie izmēri ir lietas, kas atļauj Civic sedanam startēt ne tikai kompaktklasē, bet ar vienu kāju iekāpt vidējās klases automobiļu dārziņā, tādējādi kompensēt vidējās klases Honda Accord modeļa trūkumu Eiropā.

Neapšaubāmi, Civic sedans ir vairāk mērķēts uz privātpersonu auditoriju kā racionāls un uzticams ģimenes auto ar daudzveidīgu komforta un visādu drošības ekstru pārpilnību. Kaut arī pēc fakta Honda Civic sedanu varēs iegādāties, sākot no 21 200 eiro, salīdzinoši vienkāršākajā Comfort pakotnē, galvenais uzsvars Latvijā būs uz grezni nopakotajām Elegance Navi un Executive Navi versijām. Līdz ar to Elegance Navi «iesaiņojumā» pasniegts Civic sedans ar manuālo transmisiju maksās, sākot no 23 220 eiro, bet Executive Navi – sākot no 26 240 eiro. Ja būs vēlēšanās sešpakāpju manuālās transmisijas vietā kopā ar 182 ZS jaudīgo motoru ieraudzīt CVT pārnesumkārbu, nāksies piemaksāt vēl 3020 eiro. Nav par velti, taču tas noteikti būs tā vērts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektās paaudzes Honda CR-V, iespējams, ir viens no gaidītākajiem modeļiem, kas neliks vilties. Pirmo reizi tam būs septiņas sēdvietas, un pavisam drīz – arī hibrīdversija

Līdz hibrīdversijai vēl būs jāpaciešas līdz 2019. gada sākumam, toties būs gan piecvietīgā versija, gan versija ar divām papildvietām. Turklāt tad, kad jaunais Honda CR-V iebrauks Latvijā, kas tiek plānots jau septembrī, līdzās esošajam Hondas pārstāvim Nippon auto darbu sāks jaunais Hondas dīleris Wess select. Kopā ar jaunā CR-V ienākšanu, šis fakts varētu vairot gan Hondas zīmola atpazīstamību, gan aktīvāku tirdzniecību, kas pēdējos gados Latvijā ir bijusi gaužām vāja.

Hondas fani jau ir nocietušies pēc jaunā CR-V. Īpaši jau tāpēc, ka otrpus okeānam tas jau vairāk nekā gadu ir pieejams tirdzniecībā. Skaidrs, ka Eiropa Hondai jau sen nav prioritāte Nr.1, tāpēc varam būt priecīgi, ka modelis beidzot ir nokļuvis arī līdz mums. Honda CR-V nekad nav bijis lēts prieks, taču labo īpašību kopums to padara klasi augstāku par daudziem tiešajiem konkurentiem. Vispirms jau salona plašums un milzīgais bagāžas nodalījums ir tas, kas pievelk šī modeļa fanus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais motociklu un automašīnu ražošanas uzņēmums Honda spēris solis jaunā segmentā, prezentējot jaunu biznesa lidmašīnu, raksta USA Today.

Lidmašīna, kas uzbūvēta Ziemeļkarolīnā, sāks lidojumus Japānā un pēc tam dosies uz aviācijas šovu Ženēvā.

Lidmašīna, kas tika prezentēta Tokijas Haneda lidostā, ir uzņēmuma dibinātāja Soičiro Hondas ilgais sapnis. Jauno lidaparātu dēvē par HondaJet un tā dizains balstīts uz Salvatores Ferragamo augstpapēžu kurpes mideli.

Honda Lidaparātu vadītājs Mičimasa Fudžino minēja, ka cer, ka lidmašīnas Japānā būs iegādājamas dažu gadu laikā, ņemot vērā tirgus stingro regulāciju. Patlaban lidmašīnu iespējams iegādāties ASV un Eiropā.

Lidmašīnas cena ir 4,5 miljoni ASV dolāru. Patlaban Hondai ir jau 100 pasūtījumi un piegādes sāksies šā gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Honda Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka pasaulē atsauc vēl 4,5 miljonus automašīnu saistībā ar iespējamām problēmām ar Japānas uzņēmuma Takata ražotiem gaisa spilveniem.

Tādējādi Japānas trešais lielākais autoražotājs šīs problēmas dēļ pasaulē jau kopumā atsaucis 24,5 miljonus automašīnu.

Honda jūnijā samazināja pagājušā biznesa gada peļņas datus, ņemot vērā vērienīgos automašīnu atsaukumus saistībā ar Takata ražoto gaisa spilvenu iespējamām problēmām.

Kompānija pagājušajā mēnesī paziņoja, ka uzņēmuma tīrā peļņa biznesa gadā, kas noslēdzās martā, veidoja 493 miljardus jenu (3,5 miljardus eiro), un tas ir par 14,1% mazāk nekā pirms gada.

Automašīnu atsaukumi paredzēti, lai bez maksas automobiļos nomainītu defektīvu gaisa spilvenu piepūšanas mehānismu, kas var izraisīt gaisa spilvenu piepūšanos ar pārmērīgi lielu spēku, tādējādi tam pārsprāgstot un automašīnā izraisot iespējamu nāvīgu atlūzu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ženēvas autoizstāde: Elektrifikācijas apmēri strauji aug

Aldis Zelmenis, speciāli Db.lv no Ženēvas,08.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krītot nežēlastībā dīzeļautomobiļiem, no teju visu autoražotāju puses masveidīgāk un fanātiskāk tiek pielūgti videi draudzīgie puselektriskie vai 100 % elektriskie auto un to jaunākie kolēģi - pašbraucošās «autorikšas», liecina šā gada Ženēvas autoizstāde.

Tā jau tas dzīvē notiek, ka no mīlestības līdz naidam ir tik trausla robeža, attiecīgi nav brīnums, ka pat tādās valstīs kā Vācija vai Francija, kur vēl pirms pāris gadiem dīzeļautomašīnas bija pareizākā un masveidīgākā reliģija, šobrīd tas tiek uzskatīts par nepieņemamu pagānismu. Attiecīgi daudzi ražotāji steidz paziņot, ka no šīs ticības ir gatavi attiekties, bet citi vēl nogaida.

Piemēram, sekojot sava tautieša Toyota piemēram, arī japāņu Honda ir nolēmusi pilnībā atteikties no dīzeļmotoriem. Tāpēc jaunākās paaudzes Honda CR-V, kas Latvijā tirdzniecībā nonāks 2018. gada septembrī, vispirms būs kombinācijā ar benzīnmotoru, savukārt 2019. gada janvārī būs nopērkams arī modernas tehnoloģijas Honda CR-V hibrīds. Atvadas no dīzeļa tiks svinētas kopā ar Honda Civic modeli, kas kā pēdējais saņems 1.6 i-DTEC dīzeli.

Komentāri

Pievienot komentāru