Londonas Olimpisko spēļu organizatori brīdinājuši sportistus par austiņu lietošanu, kuras ražojis uzņēmums, kas nav oficiāls Olimpiādes sponsors. Pirms sacensībām sportisti nereti klausās mūziku un atsevišķi no tiem pamanīti izmantojam kompānijas Dr. Dre ražotas austiņas, vēsta AP.
Olimpiādes organizatori norāda, ka austiņas tiekot pārdotas ārpus viesnīcām, kurās uzturas Lielbritānijas sportisti. Britu Olimpiskās asociācijas pārstāvis Derijs Seibels paskaidroja, ka organizācija «atgādinājusi sportistiem par korporatīvo partneru aizsargāšanas svarīgumu». Vasaras Olimpiskās spēles Londonā sponsorē tādi milži kā McDonald’s, Coca-Cola un Samsung.
Londonas Olimpisko spēļu organizatoru pārmērīgi nopietnā Olimpiādes sponsoru tiesību aizsardzība izraisījusi gan sportistu, skatītāju, gan arī uzņēmēju neapmierinātību. Vairāki desmiti olimpiešu mikroblogošanas vietnē Twitter uzsākuši kampaņu pret organizatoru noteikumiem, saskaņā ar kuriem sportisti, kas reklamē savus sponsorus, var tikt diskvalificēti.
Savukārt kompānijas, kuras nav Olimpisko spēļu oficiālie sponsori, nedrīkst savās reklāmās izmantot Olimpiādes sportistu attēlus vai kā citādi sevi asociēt ar pasākumu. Tāpat tām aizliegts tirgot savu produkciju Olimpiskā parka teritorijā, bet McDonald’s, kas šajā parkā atvēris milzīgu restorānu, pat panācis liegumu apkārt esošajiem ēdināšanas iestādījumiem pārdot frī kartupeļus.
Londonas Olimpisko spēļu organizatoriskā komiteja izdevusi arī noteikumus, saskaņā ar kuriem kompānijām, kuras nav sponsorējušas Olimpiādi, aizliegts izmantot vairākus vārdus, tostarp, «olimpiskais», «vasara», «zelts», «sudrabs», «sponsors», «spēles» un «2012». Noteikumi izsauca lielu sašutumu, un Olimpiādes organizatoriem nācās skaidrot, ka minētos vārdus nedrīkst izmantot tā, lai radītu asociāciju ar Londonas Olimpiskajām spēlēm. Kādā intervijā organizatoru pārstāvis Sebastians Kojs pat norādīja, ka līdzjutējiem nebūtu vēlams uz spēlēm ierasties krekliņā ar uzrakstu Pepsi.
Strikta Olimpiādes oficiālo sponsoru aizsargāšana Londonā radījusi veselu gūzmu tā saukto «partizānu reklāmas» kampaņu. Tā, piemēram, vīna veikalu ķēde Oddbins piedāvā 30% atlaidi tiem klientiem, kas iepirkties ieradīsies ar iPhone viedtālruni, Nike biksēm, Vauxhall automašīnas atslēgām, Royal Bank of Scotland bankas karti un čeku par restorānā KFC nopirktu Pepsi dzēriena pudeli. Minētās kompānijas nav Olimpiādes sponsori.