Latvijas olimpiskās komandas apģērbu kolekciju olimpiskajām spēlēm Riodežaneiro veidojusi piecpadsmit radošu augstākās klases dizaineru komanda un tās veikums plašākai publikai tiks prezentēts 10.maijā.
Kolekcija ir veidota tradicionālās Latvijas krāsās — baltā, bordo un pelēkā, turklāt ir izmantota Latvijas olimpiskās komandas identitātes zīme — pīne. Katrs Latvijas olimpiskās komandas dalībnieks saņems apģērbu komplektus, kas ietver tērpus olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijai, treniņiem un ikdienai, kā arī aksesuārus: saulesbrilles, cepures, somas, mugursomas un apavus. Katrs komplekts sastāv no 30 apģērba gabaliem, pieciem pāriem apavu un 18 aksesuāriem.
«Mēs ļoti priecājamies, ka pagājušajā gadā Latvijas Olimpiskā komiteja atzina mūs par pietiekami cienīgiem un uzticamiem, lai veidotu apģērbu tās olimpiešiem, — tas mums ir liels gods. Mēs sagatavosim formas tērpus sportistiem, kas piedalās vasaras olimpiskajās spēlēs Riodežaneiro (2016. gadā), ziemas olimpiskajās spēlēs Phjončhanā (2018. gadā) un citos svarīgos sporta pasākumos, kas norisināsies no 2017. līdz 2020. gadam, piemēram, Eiropas Jaunatnes olimpiskajā festivālā un Jaunatnes olimpiskajās spēlēs,» saka uzņēmuma OTCF, kam pieder zīmols 4F, vadītājs Igors Klaja.
Olimpiešu vizuālās koncepcijas izstrādē Latvijas Olimpiskā komiteja iesaistīja Latvijā atzītus māksliniekus un nozares speciālistus: XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku un Latvijas Nacionālās bibliotēkas radošo direktoru Gati Mūrnieku, modes mākslinieku un konsultantu Bruno Birmani, kā arī Asketic un tā radošo direktoru Miķeli Baštiku.
Pēc rūpīgas izpētes un diskusijām tika izveidota Latvijas olimpiskās komandas vizuālā identitāte. Tā sastāv no komandas logotipa un pīnes. Olimpiskās komandas logotips sastāv no Brīvības pieminekļa trim zvaigznēm, uzraksta Latvija, kas ir veidots, par pamatu ņemot Latvijas karoga krāsu proporcijas (2 : 1 : 2), un olimpiskajiem apļiem.
Savukārt, lai vizuāli atveidotu Latvijas olimpiešu entuziasmu un spēku, ir izmantots grafisks elements — pīne, kas sastāv no trim atslēgvārdiem: dzīvs — cilvēcisks, nevis mehānisks; pārdabisks — dabisks, nevis zinātnisks; emocionāls — garīgs, nevis fizisks.