#50% gadījumu, kad lidmašīna galamērķī ierodas ar nokavēšanos, pie vainas parasti ir aviokompānijas.
50% gadījumu, kad lidmašīna galamērķī ierodas ar nokavēšanos, pie vainas parasti ir aviokompānijas
«Iemesli mēdz būt gan neefektīvs apkalpes darbs un aizkavēšanās, neatbilstošs degvielas uzpildes grafiks. 30% lidojumu tiek atcelti saistībā ar sliktiem laikapstākļiem, bet citi iemesli ir tehniskas problēmas, drošības draudi,» stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmuma Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus (Marius Stonkus).
Var izcelt kompensējamos un nekompensējamos lidojuma kavēšanās vai atcelšanas iemeslus. «Pamatojoties uz Eiropas Savienības normatīviem, katram aviopasažierim ir tiesības pieprasīt kompensāciju līdz pat 600 eiro vērtībā šādos gadījumos: ja tā lidojums ir kavējies ilgāk par trim stundām, ja tas ir ticis atcelts ar mazāk nekā 14 dienu iepriekšēju informēšanu, ja pasažierim ir tikusi atteikta iekāpšana saistībā ar aviobiļešu t.s. virspārdošanu,» stāsta M. Stonkus. Tomēr, ja lidojums ir ticis atcelts vai kavējas saistībā ar neparedzamiem (ārkārtas) apstākļiem – drošības apdraudējuma, lidmašīnas ražotāju kļūdas, politisko nemieru vai nelabvēlīgu laikapstākļu dēļ – pieprasīt kompensāciju nav iespējams.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) patērētāju informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Germane akcentē, ka pasažieri nevar pieprasīt likumā noteikto kompensāciju tad, ja paši nokavē prasības iesniegšanas termiņu. Bagāžas nozaudēšanas gadījumā ir jāatceras – lai saņemtu kompensāciju, pasažierim ir jāuzrāda no jauna nopirkto lietu čeki, jāpierāda, cik maksāja bagāža. «Saskaroties ar problēmām, pasažierim ar savu pretenziju pie aviokompānijas ir jāvēršas pēc iespējas ātrāk,» uzsver Eiropas Patērētāju informēšanas centra (ECC Latvia) direktore Aija Gulbe. Visstriktākie termiņi ir noteikti attiecībā uz reģistrētās bagāžas problēmām.
Visu rakstu Nekrist panikā un pieprasīt to, kas pienākas lasiet 1. februāra laikrakstā Dienas Bizness.