Polijas nacionālās aviokompānijas «LOT Polish Airlines» darbinieki otrdien, 1. maijā uzsāks streiku, kas tuvākajās dienās var būtiski ietekmēt aviosatiksmi reģionā - ieplānotie reisi starp Varšavas Šopēna lidostu un Baltijas valstīm var kavēties vai tikt atcelti, informē lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop».
«Skycop» vērš avioceļotāju uzmanību iespējamiem traucējumiem un aicina laikus iepazīties ar savām tiesībām, un būt gataviem iespējamām izmaiņām ceļojuma plānos.
Lielākajā riska zonā šobrīd ir lidojumi maršrutos Rīga – Varšava, Viļņa – Varšava un Tallina – Varšava, tāpat plānotais streiks ietekmēs arī ceļotājus, kam Polijā paredzēta pārsēšanās lidojumam uz citu galamērķi.
«LOT Polish Airlines» streiks ir klasificējams kā iepriekš plānots, tādēļ aviopasažieri, kuru reisi kavēsies vai tiks atcelti, nevarēs pieprasīt kompensāciju par sagādātajām neērtībām. Neraugoties uz to, aviokompānijām, balstoties uz Eiropas Savienības likumdošanu, ir pienākums nodrošināt aviopasažieriem pirmās nepieciešamības preces.
«Ja lidojums kavējas ilgāk par divām stundām, katram pasažierim jānodrošina pārtika, ūdens un interneta pieeja, kā arī iespēja veikt telefonzvanu. Gadījumos, ja reiss ir pārcelts uz nākamo dienu, aviokompānijai pasažieriem ir jānodrošina naktsmītne,» skaidro «Skycop» izpilddirektors Marjus Stonkus.
Tikai pirms pāris nedēļām ES tiesa apstiprināja lēmumu, kas paredz, ka ES aviokompānijām ir pienākums izmaksāt pasažieriem kompensācijas līdz pat 600 eiro gadījumos, ja to lidojums kavējas ilgāk par trīs stundām vai ir atcelts sakarā ar iepriekš nesaskaņotiem darbinieku streikiem.
«Šobrīd 1. maijā paredzētais streiks ir ticis saskaņots starp arodbiedrību un aviokompāniju. Taču, ja streiks turpināsies ilgāk nekā paredzēts, tas tiks uzskatīts kā iepriekš nesaskaņots streiks un novedīs aviokompāniju pie kompensāciju izmaksāšanas vairāku miljonu eiro apmērā,» informē Marjus Stonkus, uzsverot, «atkarībā no lidojuma attāluma, kompensāciju apjoms var būt no 250 līdz 600 eiro.»
Lidojumu kavēšanās, atcelšana vai biļešu virspārdošana, kā arī pasažieriem izmaksājamās kompensācijas ir aprakstītas ES regulā nr.261, kas stājās spēkā 2004. gadā. Tā paredz, ka aviokompānijām ir pienākums izmaksāt morālo kompensāciju aviopasažieriem šādos gadījumos: to lidojums kavējas ilgāk par trīs stundām, ir atcelts ar mazāk nekā 14 dienu iepriekšēju brīdinājumu vai pasažieri nav tikuši ielaisti lidmašīnā sakarā ar biļešu virspārdošanu.