Lai uzlabotu mopēdu vadītāju praktiskās zināšanas, prasmes un iemaņas, tiek ieviesta prasība šiem vadītājiem kārtot vadīšanas eksāmenu, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvis Rolands Rumba.
To paredz otrdien, 10.decembrī, valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) 2010.gada 2.februāra noteikumos Nr.103 Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtība.
Mopēdu vadītājiem vadīšanas eksāmens sastāvēs no transportlīdzekļa tehniskās pārbaudes un figūru izpildes eksāmenu laukumā. Braukšanu ceļu satiksmē pagaidām nav paredzēts ieviest. Teorijas eksāmens mopēdu vadītājiem būs jākārto kā līdz šim.
Tāpat MK noteikumu projekts arī paredz izmaiņas vadīšanas eksāmena vērtēšanas kārtībā, ieviešot t.s. «kompetences vērtēšanas» sistēmu, kas ir uzskatāma par augstāka līmeņa vērtēšanas sistēmu. Jaunā vērtēšanas sistēma attieksies uz visām transportlīdzekļu vadīšanas kategorijām. Atšķirībā no iepriekšējas vērtēšanas kārtības, vadīšanas eksāmena vērtējums būs atkarīgs nevis no pieļautajām kļūdām, bet no kopējā pretendenta snieguma. Tas dos iespēju novērtēt tādus svarīgus elementus kā satiksmes situācijas izpratni, atbilstošu lēmumu pieņemšanu, iekļaušanos satiksmes plūsmā, izturēšanos pret pārējiem satiksmes dalībniekiem u.c.
Valdības apstiprinātajā MK noteikumu projektā arī paredzēts pārņemt Komisijas Direktīvas 2012/36/ES prasības attiecībā uz transportlīdzekļiem, ar ko tiek pieņemti vadīšanas eksāmeni. Tiks arī precizēti vadītāja apliecības kodi, kā arī radīta iespēja kārtot vadīšanas eksāmenu C, CE, D vai DE kategorijas transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanai ar transportlīdzekli ar automātisko pārnesumkārbu personām, kas pirms tam ir nokārtojušas vadīšanas eksāmenu ar transportlīdzekli ar mehānisko pārnesumkārbu (nenorādot vadītāja apliecībā ierobežojuma kodu, kas dod tiesības vadīt tikai transportlīdzekļus ar automātisko pārnesumkārbu).
Visi minētie grozījumi stāsies spēkā no 2014.gada 1.janvāra.