Ražošana

Mincīšbiksiņu idejas autore aizgājusi no algota darba, lai pilnībā nodotos augošajam biznesam

Lelde Petrāne,02.07.2015

Jaunākais izdevums

Ar kaķīšiem apdrukāta sieviešu veļa Lickstarter kļuvusi par tik veiksmīgu biznesa ideju, ka tās autore Liega Zelgalve aizgājusi no algota darba, lai pilnībā pievērstos savam biznesam. To biznesa portālam Db.lv apstiprināja pati L. Zelgalve.

«Kopš šā gada aprīļa pārdošanas apjomi bija pietiekami, lai nodarbotos ar to pilna laika režīmā,» viņa sacīja.

Kopš šī biznesa uzsākšanas viņai izdevies pārdot jau gandrīz 3000 biksīšu. Taču, vaicāta, kuri ir populārākie attēli, L. Zelgalve atteica: «Offline un online vidēs favorītkaķi atšķiras.»

Turklāt L. Zelgalve nedarbojas viena. «Pašlaik bez manis ir vēl viens darbinieks, un plānoju pieņemt vēl vienu uz rudens/ziemas sezonu,» pastāstīja uzņēmēja.

Runājot par tuvākiem un tālākiem nākotnes plāniem, viņa pastāstīja, ka tuvā nākotnē paredzēts ieviest arī stringu modeli, kā arī strādāt pie citiem - ar kaķiem nesaistītiem - dizainiem. «Lickstarter nav robežu - ir, kur izpausties,» ir pārliecināta L. Zelgalve.

Visa ražošana 100% notiek Latvijā. Tas sniedzot iespēju ātri reaģēt uz izmaiņām, vajadzībām.

Iepriekš sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness L. Zelgalve par projekta nosaukumu Lickstarter izteicās: «Tas ir diezgan provokatīvs, un man nav pārliecības, ka šis nosaukums paliks. Tas ir pagaidu variants.» Taču tagad uzņēmēja ir mainījusi domas un uzsver: «Nosaukums ir lielisks, un mainīt to vairs netaisos.»

Mincīšbiksiņas viņa tirgo platformā Etsy.

«Sākotnēji, pirms es to visu sāku, uztaisīju aptauju draugiem, pajautājot, ko viņi domā par šādu produktu, kam to gribētu pirkt, dāvināt, cik gribētu par to maksāt, un palūdzu no daudziem kaķīšiem izvēlēties tos, kuri vislabāk patīk. Jau tad sapratu, ka cilvēkiem šī ideja patīk. Šis ir pirmais projekts, kur riskēju pati ar savu, nevis darba devēja finansējumu,» laikrakstam Dienas Bizness iepriekš stāstīja L. Zelgalve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tirgū parādījušās lētās mincīšbiksiņas

Lelde Petrāne,05.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kaķīšiem apdrukāta sieviešu veļa Lickstarter kļuvusi par veiksmīgu Liegas Zelgalves biznesa ideju. Ieskatoties kuponu portālos, biznesa portāls Db.lv secināja, ka no šīs veiksmes «savu kumosu cenšas nokost arī citi».

Tā, piemēram, kuponu vietnē perkamkopa.lv tiek tirgotas biksītes ar kaķu vai kucēnu attēliem, kas dizainiski ļoti līdzinās L. Zelgalves ražotajam produktam. «Oriģinālās biksītes ar kaķa vai suņa attēlu būs mazs prieciņš sev un jauks pārsteigums otrajai pusītei! Kičīgā veļa noderēs arī kā asprātīga dzimšanas dienas vai vecmeitu ballītes dāvana kādai draudzenei, kurai patīk suņi vai kaķi,» vēsta pārdevējs.

Iegādājoties kuponu, veļas cena ir 2,49 eiro. Savukārt, Lickstarter veļa etsy.com tiek tirgota par 15 eiro.

Lūgta komentēt Db.lv novērojumus, L. Zelgalve norāda: «Tas jau bija paredzams, ka kāds aizdomāsies iepirkt preci no Aliexpress un pārdot šeit. Nebrīnos, ja Centrāltirgū jau sen tādas pārdod.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Ar Google Translate palīdzību var tikt galā

Anda Asere,01.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Atvērt veikalu Etsy ir tāpat, kā izveidot Facebook vai draugiem.lv kontu. Etsy platforma šo reģistrēšanās un veikala atvēršanas procesu ir padarījusi tieši tik vienkāršu. Nevajag baidīties, ja kaut kas nav saprotams – ar Google Translate palīdzību var tikt galā. Vajadzīgs vien nedaudz pacietības un bankas konts – tas arī viss. Protams, arī produkta bildes un tā apraksti. Galvenais ir sākt. Veikalu vienmēr varēs uzlabot,» iedrošina Liega Zelgalve, apakšveļas zīmola Lickstarter radītāja.

Viņas veikalā Etsy ir veikti vairāk nekā 8800 pirkumi. Laila Masa, Etsy veikala SoSimpleNatural īpašniece, piebilst, ka tik tiešām nav jābaidās par nepietiekamām angļu valodas zināšanām. Viņai pašai ar vārdnīcas palīdzību ar laiku gāja arvien labāk. Turklāt Etsy pircēji ir saprotoši un neko nesaka, ja kaut kas nav īsti pareizi uzrakstīts.

«Etsy veikala pilnveidošana ir nemitīgs process, kas prasa daudz darba. Pirms darbības sākšanas noteikti jāizpēta konkurējošo produktu klāsts, arī labākie un populārākie veikali, jo no tiem var daudz ko mācīties. Noteikti rekomendētu izpētīt cenas, konkurējošo tirgotāju iespējamos plusus, ar kuriem tie «paņem» pircēju. Ļoti liela nozīme ir gaumīgām, skaidrām, gaišām un kvalitatīvām produktu fotogrāfijām,» papildina Liene Ligere, Lotte’s Papery īpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi mazie uzņēmēji vēlas, lai to produkcija nokļūtu veikalos, taču, pirms sadarbības sākšanas, ir vērts veikt potenciālo partneru izpēti un vienoties par konkrētiem noteikumiem.

Liela daļa mazo veikalu preces tirgo uz realizācijas principa pamata, kas nozīmē, ka ražotājam samaksā pēc tam, kad prece pārdota, turklāt atšķiras prakse, pēc cik ilga laika tas notiek, piemēram, pēc 30 dienām, taču ne uzreiz pēc darījuma. SIA Inmost īpašniece Linda Skuja norāda, ka nav īsti citu iespēju, – ražotājs vēlas, lai viņa preci pārdod, tāpēc piekrīt neizdevīgiem noteikumiem. «Realizācijas princips ir «atrauga» no krīzes gadiem, kad cilvēki mēģināja pelnīt, kā vien mācēja, un tad uzradās šie realizācijas veikali. Taču tagad krīze ir garām,» uzsver apakšveļas zīmola Lickstarter (SIA Happy Design) īpašniece Liega Zelgalve.

L. Skuja gan pauž, ka mazumtirdzniecībā globāli ir krīze, – liela daļa tirdzniecības pārceļas uz internetu, daudzi veikali tiek aizvērti, tostarp arī Rīgā. Viņa par piemēru min Aleksandra Čaka ielu, kur daudzi saloni ir aizvērušies un tagad to logus rotā uzraksts «iznomā». Vienlaikus viņa norāda, ka nezūd cilvēku vēlme preces apskatīt dzīvē, apčamdīt, uzmērīt. Tāpēc uzņēmēja joprojām redz potenciālu veikaliem, bet uzskata, ka tirgotāju sadarbībai ar preču piegādātājiem jābūt godīgai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pienākot brīdim, kad vienatnē uzņēmuma īpašniekam vairs nav iespējams ar visu tikt galā un nepieciešami papildspēki, viņam jāapgūst jaunas prasmes, jākļūst arī par personāla atlases speciālistu.

«Nepieciešamību pieņemt pirmo darbinieku sapratu tad, kad vairs nespēju izpildīt visus veicamos darbus pati saviem spēkiem jeb, pareizāk sakot, man pietika laika tikai pašu nepieciešamāko darbu veikšanai – klientu sūtījumu apstrādei,» atceras Liega Zelgalve, apakšveļas zīmola Lickstarter radītāja. Līdzīga pieredze ir arī apģērbu zīmola Ecattus līdzīpašniecei Evijai Kalvei – auga pasūtījumu apjoms un uzņēmuma dibinātājas netika galā ar darba apjomu.

«Tiklīdz redzējām, ka produktu var kādam pārdot un pirmās pašu veiktās pārrunas ar klientiem bija veiksmīgas, tā sākām meklēt pārdevējus, kas varētu pārņemt mūsu iesākto šajā virzienā,» stāsta Andis Silakaktiņš, e-komercijas rīka MaxTraffic pārdošanas vadītājs. Uzņēmuma pirmie pieņemtie darbinieki bija studenti, kas parasti ir entuziasma pilni, ar augstām darba spējām un gatavi mācīties un augt kopā ar kompāniju. «Principā darbiniekus vajag no pirmā brīža. Jautājums drīzāk ir par resursiem, lai darbiniekus varētu pieņemt darbā un nodrošināt ar visu nepieciešamo. Tiklīdz šādi resursi ir, var domāt arī par cilvēku pieaicināšanu,» saka Māris Daģis, digitālo produktu pārdošanas platformas Sellfy līdzdibinātājs. Savukārt restorāna Stockpot Riga īpašnieki atceras, ka sākumā bija nolēmuši strādāt divatā, kamēr nebūs pārliecināti, ka varēs atļauties pirmo darbinieku. «Kad sapratām, ka netiekam galā ar darbiem un ir vajadzīgs palīgs, pieņēmām pirmo darbinieku,» saka Linda Džonsone, Stockpot Riga īpašniece. Viņa CV nepievērš pārāk lielu uzmanību, taču izpēta to, cik bieži cilvēks ir mainījis darbavietu. Ja kāds ilgus gadus strādājis vienā vietā un tagad nolēmis mainīt darbu, tam ir kāds iemesls, taču, ja cilvēks daudzās vietās spējis noturēties vien dažus mēnešus, rodas šaubas par spēju sastrādāties ilgtermiņā. L. Džonsone atklāj, ka labprātāk pieņem darbā cilvēkus bez pieredzes ēdināšanā, jo, pēc viņas domām, vieglāk ir iemācīt kaut ko jaunu nekā pārmācīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijas uzņēmēji atzīstas savās kļūdās: Liega Zelgalve, apakšveļas zīmola Lickstarter radītāja

Anda Asere,13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13. oktobris ir Kļūdu atzīšanas diena (Day for Failure), kuras mērķis ir izcelt to, ka aiz lieliskiem panākumiem bieži vien slēpjas šādas tādas kļūdas un neveiksmes.

DB aptaujāja Latvijas uzņēmējus, lai noskaidrotu viņu pieredzi. Šīs dienas gaitā publicēsim uzņēmēju pārdomas!

Pagātni nevar iespaidot

Liega Zelgalve, apakšveļas zīmola Lickstarter radītāja:

«Kļūdas ir sāpīgas, bet no tām var mācīties un gūt pieredzi, zināšanas. Tādiem uzņēmumiem kā man, Ziemassvētki sākas jau vasarā. Es tiem sāku gatavoties septembra vidū, tāpēc nevaru paspēt saražot tik, cik gribētos. Šis man ir pirmais gads, mācos balansēt ražošanu, lai nebūtu pārāk ilgstošu caurumu vai tieši otrādi – pārprodukcijas.

Svarīgi ir mācīties no kļūdām un vairs nepieļaut to atkārtošanos. Un nepārdzīvot, jo pagātnes notikumus iespaidot vairs nav iespējams.»

Komentāri

Pievienot komentāru