Ogu bioloģisko izstrādājumu ražotājs SIA Edvark spēris pirmos soļus ASV tirgū; daudziem ir interese par šo lielo tirgu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Par produkcijas realizāciju ASV interese ir ne tikai no dzērienu, saldumu, sulu, zivju, dārzeņu, bet arī citu produktu ražotājiem. To, ka pārtikas produkcijas eksportu uz šo valsti varētu palielināt, apliecina arī zemkopības ministra Jāņa Dūklava nesenā vizīte ASV. Pēc vairāku ekspertu domām, tik liela tirgus apguvē kā ASV un sekmīgā darbībā efektīvākā metode ir kooperācija, jo bieži vien vienam pašam ražotājam ir grūti pacelt tādus jautājumus kā nepieciešamais ražošanas un piegāžu apjoms, mārketinga tēriņi.
Bioprodukta veiksme
«Ir bijušas publikācijas, ir liela interese no vairākiem ASV tirdzniecības tīkliem, ko apstiprina ne tikai tikšanās, bet arī produkcijas degustācijas,» stāsta SIA Edvark valdes loceklis Eduards Kravecs. Sākotnēji kontakti ar ASV gūti ar uzņēmēju kluba Rīgas marka sadarbības partneru palīdzību. «Tirgotājiem ASV interesē ne tikai produkta kvalitāte un cena, bet arī – vai tas ir inovatīvs produkts, iespējamais piegādes apjoms, mārketings,» norāda E. Kravecs. Lielie tirdzniecības tīkli uzstāda prasību par produkcijas degustāciju skaitu un mārketingu. «Diemžēl bez valsts atbalsta SIA Edvark viens pats nevarēs atrisināt mārketinga jautājumu,» norāda E. Kravecs. Kā nākamo problēmu viņš min mazumtirgotāju vēlmi pēc noteikta produkcijas apjoma. «Ja piekrītu visam vēlamajam apjomam, tad jāražo teju desmit reižu vairāk, un arī izejvielu – ogu – smiltsērkšķu, cidoniju – vajadzētu vismaz četras, piecas reizes vairāk,» skaidro E. Kravecs. Viņaprāt, tādējādi Latvijā varētu būtiski pieaugt tieši smiltsērkšķu, cidoniju audzēšanas apjomi, kas dotu papildu ienākumus lauksaimniekiem. «Ja jau mikrouzņēmumam Edvark, kas pat Latvijas mērogiem ir mazs ražotājs, izdevās bez jebkāda atbalsta iekļūt ASV tirgū, tad kādu līmeni varētu sasniegt šajā tirgū, ja būtu valsts atbalsts?» tā uz jautājumu, kāda varētu būt nozīme ASV tirgum, atbild E. Kravecs.
Visu rakstu Amerikas tirgū vienatnē grūti lasiet 2. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.