Pasaulē

Merko Ehitus par 700 miljoniem kronu atjaunos Gaisa bāzi Igaunijā

Katrīna Iļjinska, Db, 06.11.2008

Jaunākais izdevums

Lai arī Igaunijā būvkompānija Merko Ehitus ir izstumta no tirgus, tai tomēr izdodas slēgt nozīmīgus būvdarbu līgumus.

Igaunijas būvkompānija Merko Ehitus ir noslēgusi līgumu ar Igaunijas Aizsardzības ministriju par Ämari Gaisa bāzes atjaunošanu. Līguma summa sasniedz 700 miljonus igauņu kronu (31.5 miljoni latu), kas padara to par līdz šim lielāko Igaunijas Aizsardzības ministrijas pasūtījumu. Patšas ministrijas līdzfinansējums būs 400 miljoni kronu (18 miljoni latu), savukārt pārējo summu veidos NATO drošības investīciju programmas fondu līdzfinansējums.

Projekta realizācija paredz skrejceļu, pievedceļu un apmaļu izbūvi un atjaunošanu, atbilstošas apgaismes un lidaparātu nosēšanās sistēmu izveidi. Konkurss tika izsludināts šā gada martā un tajā piedalījās uzņēmumi no Igaunijas, Spānijas, Vācijas, Bulgārijas, Turcijas, Itālijas un Lietuvas. Interesanti, ka Merko Ehitus uzvarējis konkursā neskatoties uz to, ka Valsts pasūtījumu strīdu komisija bija apmierinājusi konkurentu firmu iesniegto sūdzību pret Merko Ehitus, un tas nozīmē, ka Merko Ehitus nevarēs vairs piedalīties valsts pasūtījumu konkursos (2.10.2008, db.lv). Gaisa bāzes atjaunošanas darbi uzsākti šā gada oktobrī un tos pabeigt plānots 2010.gada otrajā pusgadā.

Iepriekš Latvijas būvnieku un sabiedrības par atklātību Delna izplatītā informācija liecina, ka būvniecības nozares dalībnieki Merko Ehitus izslēgšanu no dalības valsts pasūtījumos Igaunijā uzskata par labu piemēru, un vēlētos, lai arī Latvijā tā būtu. Tomēr Latvijas Būvnieku attīstības stratēģiskās partnerības vadītājs Valdis Birkavs Db atzina, ka Latvijā šādam solim nav pietiekamas juridiskās bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas būvkompānijas SIA "Merks" īpašnieku kļuvusi Igaunijas nekustamo īpašumu kompānija "Kose Männisalu", liecina "Firmas.lv" informācija.

Savukārt par kompānijas patieso labuma guvēju kļuvis Igaunijas pilsonis Mēlis Olevs.

Jau ziņots, ka Igaunijas būvniecības uzņēmums "Merko Ehitus" augusta sākumā paziņoja, ka pārdevis Latvijas būvkompāniju SIA "Merks".

Kā informēja "Merko Ehitus", 1.augustā stājās spēkā pirkuma-pārdošanas līgums, ar kuru "Merko Ehitus" grupā ietilpstošais "Merko Investments" pārdeva Latvijas būvuzņēmumu "Merks".

Vienojoties ar pircēju, puses darījuma cenu neizpaudīs.

"Merks" līgumu portfelis ir izsmelts, un uzņēmumam nav saimnieciskās darbības, uzņēmumam atlikuši tikai juridiskie strīdi un "Merko Ehitus" garantēto garantijas saistību izpilde, teikts paziņojumā Tallinas biržai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas būvniecības uzņēmums "Merko Ehitus" pārdevis Latvijas būvkompāniju SIA "Merks", uzņēmums pirmdien informēja Tallinas biržu.

Kā informēja "Merko Ehitus", 1.augustā stājās spēkā pirkuma-pārdošanas līgums, ar kuru "Merko Ehitus" grupā ietilpstošais "Merko Investments" pārdeva Latvijas būvuzņēmumu SIA "Merks".

Vienojoties ar pircēju, puses darījuma cenu neizpaudīs.

"Merks" līgumu portfelis ir izsmelts, un uzņēmumam nav saimnieciskās darbības, uzņēmumam atlikuši tikai juridiskie strīdi un "Merko Ehitus" garantēto garantijas saistību izpilde, teikts paziņojumā Tallinas biržai.

"Merko Ehitus" paziņoja, ka tiek veikti grupas struktūras pielāgojumi, lai vadība katrā valstī kļūtu efektīvāka un nostiprinātu koncentrēšanos uz pamatdarbību, kas ir būvniecības pakalpojumi un nekustamā īpašuma attīstība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Merko Ehitus: nu cik ļoti cenu vēl var skrūvēt uz augšu?

Andrejs Vaivars, Db, 08.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielās būvkompānijas ierēķina ļoti lielus peļņas procentus, taču ilgi tas vairs nevar turpināties.

Tā intervijā Db pauž būvkompānijas Merko Ehitus dibinātājs un lielākais līdzīpašnieks Tomass Annuss. Viņš norāda, ka šī kompānija mēģinās konkurēt ar vietējiem uzņēmējiem, cenšoties iegūt tiesības realizēt kādu no gaidāmajiem lielajiem būvprojektiem.

Cik lielā mērā, jūsuprāt, var uzskatīt, ka Latvijas un Igaunijas ekonomikā valda krīze?

Lai kā to arī negribētos, baidos, ka krīze būs. Tas, kas ir novērojams šodien, nav krīze — tie ir tikai pirmie vēstneši. Domāju, ka reālas grūtības varētu būt nākamgad.

Kādi tam ir iemesli?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No šodienas četras valstis, arī Latvija, var elastīgāk un efektīvāk izmantot gaisa telpu

Lelde Petrāne, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 2015. gada 12. novembrī stājas spēkā būtiskas izmaiņas gaisa telpas struktūrā un gaisa satiksmes vadības sistēmās, kas ļauj gaisa telpas lietotājiem četrās valstīs - Igaunijā, Latvijā, Norvēģijā un Somijā - elastīgāk un izmaksu ziņā efektīvāk izmantot gaisa telpu, liecina medijiem sniegtā informācija.

Brīvo maršrutu gaisa telpu - risinājumu, kas aviokompānijām ļauj pašām plānot un izmantot sev izdevīgus maršrutus atkarībā no dažādiem faktoriem, piemēram, valdošajiem vējiem, maršruta garuma vai ierobežojumiem gaisa telpā sakarā ar militārām mācībām, - ir izstrādājis un ievieš Ziemeļeiropas funkcionālais gaisa telpas bloks (NEFAB).

Šo izmaiņu galvenais rezultāts būs lidojuma laika, degvielas patēriņa un līdz ar to izmaksu samazinājums, kā arī mazāka ietekme uz vidi.

Brīvo maršrutu gaisa telpa ir daļa no NEFAB izstrādātā koncepta, kura mērķis ir palielināt operacionālo elastīgumu un radīt papildu priekšrocības gaisa telpas lietotājiem, kā arī uzlabot koordināciju starp gaisa satiksmes vadības centriem, tādējādi paaugstinot gaisa telpas kapacitāti un nodrošinot nemainīgi augstu drošuma līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ceļu būves firma Binders un būvkompānijas BMGS Igaunijas filiāle iesniegušas protestu Igaunijas Finanšu ministrijas Publisko iepirkumu strīdu risināšanas komisijai par tās lēmumu par Ilemistes satiksmes mezgla Tallinā rekonstrukcijas konkursa uzvarētāju atzīt Igaunijas būvkompāniju Merko Ehitus.

Tallinas Komunālā dienesta lēmumā teikts, ka par liela apmēra rekonstrukcijas projekta uzvarētāju atzīts būvuzņēmēju Merko Ehitus, Merko Infra, Tallinna Teede un Rand ja Tuulberg kopīgi iesniegtais piedāvājums. Uzņēmumi piedāvāja darbus paveikt par 647,7 miljoniem kronu (29,08 miljoniem latu).

Iepriekš par konkursa uzvarētāju tika atzīts Binders un BMGS piedāvājums, bet šis piedāvājums tika atcelts, jo Igaunijas Finanšu ministrijas Publisko iepirkumu strīdu risināšanas komisija saņēma sūdzību no Igaunijas celtniecības uzņēmuma Merko Ehitus. Uzņēmums iesniedzis komisijai vairākas sūdzības, kurās norādīts, ka Latvijas uzņēmumam Binders trūka dažādu atļauju un licenču un tas nebija reģistrējies atbilstoši Igaunijas prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien (27. novembrī) Tallinas Apgabaltiesa atzina Merko par tiesīgiem piedalīties valsts pasūtījumu konkursos. Šāds lēmums tika pieņemts pamatojoties uz apgrozījuma rādītājiem un objektu celtniecības pieredzi kompānijas pirmsreorganizācijas periodā, tā rakstīts celtniecības koncerna paziņojumā biržai, ziņo dv.ee.

Tiesa ir anulējusi Komisijas par strīdiem saistībā ar valsts pasūtījumiem noraidījumu Merko iesniegtajam pieteikumam par piedalīšanos konkursos, ko organizēja Aizsardzības ministrija par Mīnu līča rekonstrukciju.

Ministrija atzina par uzvarētājiem Merko Ehitus piedāvājumu par 67.8 miljoniem kronu (3.04 milj. LVL), bet šis lēmums tika apstrīdēts.

Tiesa noteica, ka jaunā Merko Ehitus kompānija var piedalīties konkursos, būdama pietiekami kompetenta ekonomiskajā, finansiālajā un tehniskajā ziņā, lai izpildītu darbalīgumā paredzētās saistības, jo tā var balstīties uz iepriekšējās Merko Ehitus kompānijas pieredzes un apgrozības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Apstiprināti noteikumi par bezpilota gaisa kuģu lidojumiem

LETA, 13.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sekmētu bezpilota gaisa kuģu (tajā skaitā dronu) lidojumu drošumu un drošību, Ministru kabinets (MK) otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) noteikumu projektu «Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un cita veida lidaparātu lidojumi».

Noteikumu mērķis ir sekmēt bezpilota gaisa kuģu lidojumu drošumu un drošību, balstoties uz spēkā esošā tiesiskā regulējuma piemērošanas praksi, vienlaikus ņemot vērā jau pieņemtā Eiropas Savienības (ES) līmeņa vienotā tiesiskā regulējuma aspektus.

MK apstiprinātie noteikumi paredz, ka turpmāk par tālvadības pilotu varēs kļūt no 16 gadiem, izņemot lidojumus paaugstināta riska apstākļos, kurus varēs veikt no 18 gadu vecuma. Paaugstināta riska bezpilota gaisa kuģu lidojumiem būs jāsaņem Civilās aviācijas aģentūras (CAA) ilgtermiņa atļauja. Lai to saņemtu, tālvadības pilotam (no 18 gadu vecuma) būs jānokārto teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude, jāveic lidojuma risku novērtējums un lidojumu uzskaite. Tālvadības pilotu teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudi CAA veiks bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par iepirkumos ietaupītajiem līdzekļiem šogad vēl četros valsts autoceļu posmos atjaunos segumu, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Plānots, ka darbi visos četros posmos tiks sākti augustā un pabeigti līdz gada beigām.

Tostarp uz reģionālā autoceļa Ērgļi-Jaunpiebalga-Saliņkrogs (P33) atjaunos asfaltbetona segumu divos posmos - no Degļupsila ceļa līdz krustojumam ar autoceļu Ranka-Gatves (V440) un no krustojuma ar autoceļu Ranka-Tirza (V436) līdz reģionālajam autoceļam Smiltene-Gulbene (P27).

Abi šie posmi 2013.gadā ir pārbūvēti ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, un tiem tiks veikta obligātā periodiskā seguma atjaunošana. Tostarp veiks izlīdzinošo frēzēšanu un ieklās karstā asfalta dilumkārtu, kā arī atjaunos ceļa aprīkojumu.

Būvdarbus veiks "Binders" par līgumsummu 784 483 eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN), bet būvuzraudzību nodrošinās SIA "ACM projekts".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Visticamāk, rītā varēs sagaidīt Merko Ehitus akciju cenu kritumu, jo kompānija ir dabūjusi spērienu pa pēcpusi no konkurentiem un valdības," raksta igaunijas biznesa portāls Dv.ee.

Valsts pasūtījumu strīdu komisijas locekle Angelika Timuska portālam ehitusuudised.net norādīja, ka komisija ir apmierinājusi konkurentu firmu iesniegto sūdzību pret Merko Ehitus, un tas nozīmē, ka MerkoEhitus nevarēs vairs piedalīties valsts pasūtījumu konkursos.

Atgādinām, ka kompānija bija aizdomās turamā saistībā ar nelikumīgu zemes apmaiņu aizsargājamās teritorijās.

Šā gada sākumā kompānija norādīja, ka šādi statūti kaitē biznesam, jo konkurenti protestē pret tās piedalīšanos konkursos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Merko par 25 miljoniem eiro būvēs kazarmas Igaunijas Bruņoto spēku bāzē Emari

LETA--BNS, 01.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas būvniecības grupas "Merko Ehitus" uzņēmums "Merko Ehitus Eesti" par 25 miljoniem eiro bez pievienotās vērtības nodokļa būvēs kazarmas Igaunijas Bruņoto spēku bāzē Emari.

"Merko Ehitus" informēja Tallinas biržu, ka "Merko Ehitus Eesti" ar Igaunijas Aizsardzības investīciju centru parakstīja līgumu par karavīru izmitināšanas ēku būvniecību ar nepieciešamajām ārējām un iekšējām komunikācijām.

Būvdarbi jāpabeidz 2024.gada decembrī.

Emari atrodas Igaunijas gaisa spēku bāze. Tā atrodas nepilnus 40 kilometrus uz dienvidrietumiem no Tallinas.

"Merko Ehitus" nodarbojas ar vispārējo būvniecību, civilo inženieriju un mājokļu būvniecību.

Kompānijas akcijas kotē Tallinas biržas oficiālajā sarakstā. Uzņēmuma lielākā īpašniece ar 71,99% akciju ir Igaunijas kompānija "Riverito".

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valdība ierobežo aviosatiksmi ar Baltkrieviju

Db.lv, 26.05.2021

Paužot atbalstu Lukašenko režīma opozicionāriem un represētajiem, Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā, kur izvietoti Pasaules čempionāta hokejā dalībvalstu karogi, Baltkrievijas oficiālais karogs aizstāts ar Baltkrievijas vēsturisko sarkanbalto karogu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdienas vakarā noteica ierobežojumus Baltkrievijā reģistrētiem aviopārvadātājiem izsniegt lidojumu atļaujas un līdz ar to ielidot Latvijas gaisa telpā un izmantot Latvijas lidostas, informē Satiksmes ministrijā (SM).

Tāpat Latvijas gaisa kuģiem tiek ierobežotas tiesības izmantot Baltkrievijas gaisa telpu un lidostas. Lēmums stājas spēkā nekavējoties.

Šādi lēmumi valdības sēdē pieņemti, reaģējot uz Baltkrievijas varas iestāžu rīcību, pārtverot un piespiedu kārtā nosēdinot Minskas lidostā Eiropas Savienības aviokompānijas "Ryanair" civilo pasažieru gaisa kuģi, izvērtējot aviācijas drošības iestāžu rīcībā esošo informāciju un atsaucoties Ārlietu ministrijas iniciatīvai.

Valdības lēmumā noteikts arī, ka Latvijas lidostās netiek apkalpoti citu valstu gaisa kuģi, kas lidojuma maršrutā izmanto Baltkrievijas gaisa telpu.

Tas nozīmē, ka SM apturēs lidojumu atļauju Baltkrievijas aviosabiedrībai "Belavia" un neizsniegs neregulāro lidojumu atļaujas Baltkrievijas pārvadātājiem. Tāpat tiks apturēta "airBaltic" lidojumu maršruta atļauja uz Minsku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Merko Ehitus: Tirgus situācijas dēļ tiek atlikta jauno būvniecības projektu uzsākšana

Db.lv, 09.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Merko Ehitus grupas apgrozījums šī gada 3.ceturksnī sasniedzis 115 miljonus eiro, deviņu mēnešu periodā sasniedzot 299 miljonus eiro, kas ir par 39% vairāk nekā aizvadītajā gadā, informē uzņēmums.

Grupas tīrā peļņa 3.ceturksnī bija 5,6 miljoni eiro, bet deviņos mēnešos sasniedza 12,3 miljonus eiro, kas ir par 88% vairāk nekā pērn.

«Ņemot vērā parakstīto būvniecības projektu skaitu pēdējo gadu laikā un lielos būvniecības projektus, kas vēl ir procesā, mūsu apgrozījuma pieaugums gan 3.ceturksnī, gan šī gada pirmajos deviņos mēnešos ir sasniedzis plānoto. Būvniecības resursu cenas Baltijas tirgū turpina kāpt, un ir grūti atrast nepieciešamo darbaspēku, lai realizētu visus strauji augošos būvniecības plānus. Pašreizējā tirgus situācijā būvniecības apjomu pieaugums nav mūsu pašmērķis, ja tas pasliktina mūsu riska profilu. Ir svarīgi strādāt ar peļņu,» komentējot rezultātus norādīja AS Merko Ehitus valdes priekšsēdētājs Andres Trinks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igauņu Merko Grupp maina nosaukumu uz a/s Riverito

Katrīna Iļjinska, Db, 13.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmums Merko Grupp, kas pārsvarā nodarbojas ar nekustamo īpašumu attīstīšanu un celtniecību ir mainījis uzņēmuma nosaukumu un turpmāk to sauks par AS Riverito, ziņo kalev.ee.

Kā teicis AS Riverito valdes loceklis Tenu Tomiks, uzņēmuma nosaukuma maiņa notikusi, lai norobežotu būvniecības firmas no investīcijas kompānijas.

Pēc AS Riverito ziņotā, lielākās uzņēmuma investīcijas ir saistītas ar uzņēmumu AS Merko Ehitus, kā arī E.L.L. Kinnisvara. Uzņēmumam AS Riverito pieder gandrīz 72 % uzņēmuma Merko Ehitus kapitāldaļu, savukārt E.L.L. Kinnisvara gandrīz pilnībā pieder AS Riverito.

Bez tam, uzņēmumam Riverito pieder 49 % kapitāldaļu kompānijā Angroo Ehitus, kas nodarbojas ar būvmateriālu mazumtirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītāja “Merks mājas” valdes locekļa un izpilddirektora amatā iecelts Roberts Rēboks, informē uzņēmums.

Mikus Freimanis, kurš līdz šim pildīja valdes locekļa pienākumus, atstās uzņēmumu jūlija beigās, lai uzņemtos jaunus profesionālos izaicinājumus.

"Kopīgi ar komandu esam attīstījuši dzīvojamos namus un projektus ar mērķi uzlabot cilvēku dzīves kvalitāti. Man ir liels prieks būt daļai no uzņēmuma, kurš ar savu profesionalitāti un inovācijām guvis atzinību gan no nozares ekspertiem, gan iedzīvotājiem, kuri izvēlas “Merks mājas” projektus par savu dzīvesvietu. Pie sasniegtā neapstāsimies – mēs turpināsim attīstīties un nodrošināt iedzīvotājiem piemērotu un augstvērtīgu dzīvesvietu, kas saskan ar viņu dzīves ritmu un vērtībām, vienlaikus stiprinot mūsu pozīciju nekustamo īpašumu tirgū,” saka Roberts Rēboks, “Merks mājas” valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vienotu brīvo maršrutu gaisa telpu var izmantot jau piecās Ziemeļeiropas un Baltijas valstīs

Dienas Bizness, 29.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šā gada 23. jūnija aviokompānijas var lidot vienotā brīvo maršrutu gaisa telpā (Free Route Airspace jeb FRA) jau piecās Ziemeļeiropas un Baltijas valstīs, informē Latvijas gaisa satiksme.

Iniciatīva ir īstenota, brīvo maršrutu gaisa telpas Igaunijā, Latvijā un Somijā savienojot ar Dāniju un Zviedriju un tā radot vienotu brīvo maršrutu gaisa telpu, kurā aviokompānijām vairs nav jāievēro gaisa trases, arī šķērsojot nacionālo gaisa telpu robežas.

Brīvo maršrutu gaisa telpu, kas aviokompānijām ļauj pašām plānot un izmantot sev izdevīgus maršrutus atkarībā no dažādiem faktoriem, piemēram, valdošajiem vējiem, maršruta garuma vai ierobežojumiem gaisa telpā sakarā ar militārām mācībām, Ziemeļeiropas funkcionālā gaisa telpas bloka (North European Functional Airspace Block jeb NEFAB) valstis un to gaisa satiksmes pakalpojumu sniedzēji ieviesa aizvadītajā gadā. Savukārt Dānijas un Zviedrijas pievienošanos NEFAB brīvo maršrutu gaisa telpai nodrošināja pasākumi, kas tika veikti, sadarbojoties ar Dānijas un Zviedrijas funkcionālo gaisa telpas bloku (DK/SE FAB).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Algas apmērs vienam darbiniekam Igaunijas Skype Technologies palielinājies, taču pretēja tendence vērojama tiešsaistes spēļu izstrādes kompānijā Playtech Estonia, ziņo bbn.ee.

2010.gadā Skype saviem 377 darbiniekiem kopumā samaksājusi 329,2 miljonus kronu (21,04 miljoni eiro), kas nozīmē, ka vidējā alga uz vienu darbinieku bijusi 72 773 kronas (4651 eiro) mēnesī. Pirms gada vidējā alga bijusi par 5100 kronām (326 eiro) mazāka.

Skype Technologies pārstāvis Stens Tamkivi skaidrojis - Skype pārstāvji nekad nav teikuši, ka darbošanās Igaunijā iemesls ir lētais darbaspēks. Tomēr viņš nav minējs, ar ko skaidrojams atalgojuma pieaugums.

Savukārt Playtech saviem 408 pilna laika darbiniekiem izmaksājusi 191,9 miljonus kronu (12,26 miljonus eiro), kā rezultātā vidējā alga vienam darbiniekam bijusi 39 188 kronas (2505 eiro) mēnesī. 2009.gadā vidējā alga bijusi par 1000 kronām lielāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29.maijā ielikts pamatakmens Rail Baltica Ülemiste pasažieru terminālim "Linda", kas nodrošinās ērtu tramvaja savienojumu ar Tallinas lidostu, pilsētas centru un ostu. Ülemiste termināla pabeigšana plānota 2028. gadā.

Termināļa būvniecība, kas sākās pagājušajā rudenī, ir sasniegusi pamatakmens ielikšanas posmu. Pasākumu ar savu klātbūtni pagodināja Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta (DG MOVE) ģenerāldirektore Magda Kopčinska, Igaunijas klimata ministrs Kristens Mihals, Rail Baltic Estonia vadītājs Anvars Salomets, Rail Baltica kopuzņēmuma RB Rail vadītājs Marko Kivila, Zaha Hadid Architects pārstāvis un termināļa arhitektoniskā risinājuma autors Mičele Salvi, Merko Ehitus Eesti vadītājs Jāns Mē un KMG Infra vadītājs Indreks Pappels.

"Mēs esam sapņojuši par ātru savienojumu ar Eiropu kopš Lennarta Meri laikiem," atzīmēja klimata ministrs Kristens Mihals. "Šis gads ir nozīmīgs Rail Baltica būvniecībā. Papildus Ülemiste termināļa pamatakmens ielikšanai ir sākusies arī pamattrases būvniecība. Līdz šī gada beigām darbi būs uzsākti vienā trešdaļā jeb gandrīz 70 kilometrostrases, un gandrīz pusei, proti, 105 kilometriem būs noslēgti, būvniecības līgumi," viņš izcēla progresu. "Kvalitatīva savienojuma izveide rada daudz darba infrastruktūras sektorā, un, kad tā būs pabeigta, piedāvās būtisku jaunas iespējas Igaunijas cilvēkiem un ekonomikai."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apsūdz vēl vienu Merko Ehitus amatpersonu

Katrīna Iļjinska, Db, 16.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī viena no lielākajām Igaunijas būvkompānijām Merko Ehitus ir sadalījusies divos atsevišķos uzņēmumos veiksmīgākai izdzīvošanai, ņemot vērā apsūdzības pret uzņēmuma īpašniekiem, kompānijas pūles izdzīvot var izrādīties veltīgas, atsaucoties uz Eesti Päevaleht, ziņo bbn.ee.

Igaunijas prokurors Kadri Valings (Kadri Väling) gatavo apsūdzību vienam no Merko Ehitus vadītājiem Tonu Kortam (Tõnu Korts), kas tiek turēts aizdomās par kukuļa došanu. Apsūdzība tiks uzrādīta tuvākajās dienās.

T. Korts norāda, ka K. Valings tiek apsūdzēts, jo nodevis Ivo Parbusam (Ivo Parbus) grāmatu, kurā bijusi dāvanu karte no Estravel 25 000 Igaunijas kronu (1122 latu) vērtībā. Ivo Parbus ir Tallinas mēra vietnieks.

Tīts Robens (Tiit Roben), Merko Ehitus priekšsēdētājs teicis, ka kompānija neko nekomentēs, kamēr nav iesniegta oficiāla apsūdzība. „Fakts, ka šāda informācija nonāk publiskā telpā pirms tas tiek paziņots uzņēmumam, ir nožēlojams. Man vairs nav ko piebilst,» teicis T. Robens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Igaunijas bagātākie biržā zaudē miljardiem kronu

, 10.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompāniju akciju cenu kritums Tallinas Fondu biržā nozīmē to, ka privātpersonas, kas ir lielie akciju turētāji, ir spiesti vērot, kā viņu bagātība straujos tempos sarūk, raksta BBN.

Piemēram, Olympic Entertainment Group (OEG) akcijas cena pēdējo deviņu mēnešu laikā samazinājusies par 64%, kas nozīmē, ka no kompānijas vērtības deviņu mēnešu laikā nogriezti vairāk nekā 5 miljardi kronu (224.5 miljoni latu). Tas, savukārt, nozīmē, ka kompānijas lielākā akcionāra Armina Karu (Armin Karu) bagātība samazinājusies par aptuveni 2.5 miljardiem kronu (112.3 miljoniem latu).

Merko Ehitus akcionāram Tomasam Annusam (Toomas Annus) ir nedaudz paveicies, viņš, Merko akcijas vērtībai samazinoties, ir zaudējis aptuveni vienu miljardu kronu (45 miljonus latu).

Viens no lielākajiem nekustamā īpašuma kompānijas Arco Vara akcionāriem Ričards Tomings (Richard Tomingas) deviņu mēnešu laikā zaudējis aptuveni 300 miljonus kronu (13.5 miljonus latu), jo Arco Vara akcijas cena šajā laika posmā ir samazinājusies par 80%. Kopš 2007. gada jūnija Arco Vara ir zaudējusi aptuveni 90% jeb vairāk nekā 3 miljardus kronu (135 miljonus latu) no savas vērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Merko peļņa samazinās uz pusi

Ritvars Bīders, 14.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas būvniecības kompānija Merko Ehitus, kurai pieder arī uzņēmums Merks Latvijā, šā gada pirmo ceturksni noslēgusi ar 16,6 miljonu kronu peļņu, kas ir par 49% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo BBN.

Merko apgrozījums gada laikā sarucis par 18% līdz 501 miljonam kronu.

Merko prognozē, ka būvniecības apjomi Baltijas valstīs šogad samazināsies par aptuveni 10%. Tirgus atgūšanās gaidāma tikai nākamgad.

Kompānija norāda, ka tā paredzējusi paplašināt savu darbību Latvijā un Lietuvā. Tam galvenokārt plānots izmantot citu uzņēmumu pārņemšanu, skaidro Merko.

Db.lv jau vēstīja, ka Igaunijas būvuzņēmums Merko Ehitus «tur savas acis atvērtas» attiecībā uz iespējām pārņemt kādu kompāniju kaimiņos esošajās valstīs Latvijā un Lietuvā, sacījis kompānijas vadītājs Tīts Robens (Tiit Roben).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Latvijas Aviācijas domnīca pulcē nozares gudros prātus

Egons Mudulis, 21.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopēju projektu realizēšana veicinās aviācijas nozares konkurētspēju

To Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) piektajās brokastīs secināja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Nozares spēlētāji diskutēja par aeronavigācijas pakalpojumu konkurētspējas paaugstināšanu, kā arī aeronavigācijas pakalpojumu kompetenču centra izveidi.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Satiksmes vadību Latvijas gaisa telpā un ar to saistītos aeronavigācijas pakalpojumus mūsu valstī patlaban nodrošina viens spēlētājs ‒ VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS). LAD ieskatā pastāvīgais pasažieru skaita pieaugums Rīgas lidostā, kas šogad varētu pārsniegt 15% (ap septiņiem miljoniem pasažieru), nebūtu iespējams bez kvalitatīvas aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanas gaisa kuģiem. Tas savukārt liecina par LGS darbības efektivitāti. Patlaban uzņēmums sniedz pakalpojumus un tehnoloģisko nodrošinājumu vairākām lietotāju grupām: tranzīta pārlidojumiem, Rīgas lidostai, reģionālajiem lidlaukiem, vispārējai, kā arī militārai aviācijai. Taču LGS jārēķinās, ka strauji attīstās tālvadības gaisa kuģu jeb dronu izmantošana, līdz ar ko tuvāko gadu laikā būs jārod tehniskie un tiesiskie risinājumi, lai droni varētu izmantot vienotu gaisa telpu vienlaikus ar pilotējamo gaisa kuģu aviāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) sestajās brokastīs norādīja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Nozares komersanti diskutēja par gaisa kuģu apkalpošanas pakalpojumu, gaisa kuģu būves un remonta konkurētspējas paaugstināšanu, kā arī eksporta tirgu paplašināšanu, tai skaitā veicinot preču un pakalpojumu eksportu uz Eiropas Savienības valstīm un Ķīnu.

Pirms valstiskās neatkarības atjaunošanas Latvija bija PSRS militāri rūpnieciskā kompleksa sastāvdaļa, kura ietvaros Latvijā tika veikta militārās un civilās aviācijas gaisa kuģu atsevišķu mezglu būvniecība un gaisa kuģu testēšana, atgādina LAD. Tāpat, Latvijā tika uzturēta kvalitatīva aviācijas tehniskās izglītības bāze. Lai arī gaisa kuģu būvniecība un remonts pēc 1990. gada nav Latvijas vadošo aviācijas apakšnozaru sarakstā pēc produkcijas izlaides vai pievienotās vērtības lieluma, Latvijā ir labi piemēri, kas liecina par gaisa kuģu būves attīstības potenciālu.

1990. gadu sākumā uz Rīgas Civilās aviācijas institūta mācību laboratoriju bāzes izveidotais LNK Group koncerna meitas uzņēmums LNK Aerospace veic Krievijā ražoto civilās aviācijas gaisa kuģu konstrukciju testēšanu. LAS-1 ražo gaisa kuģu virszemes apkalpošanas tehnisko aprīkojumu. Rīgas lidostā darbojas akadēmiskais un profesionālais aviācijas centrs (APAC), kas cita starpā izstrādā jaunu tehnisko apkopju koncepciju gaisa kuģiem, kura balstīta uz konstrukciju un dzinēju vibroakustisko analīzi. Pelegrin ražo ultravieglos vispārējās aviācijas gaisa kuģus ar zīmolu Tarragon. Flight Consulting Group izstrādājis unikālu lidojumu vadības programmatūru ATOM un ir viens no Eiropas lielākajiem biznesa aviācijas lidojumu plānošanas un koordinēšanas centriem. Savukārt Airline Support Baltics, kas pirms dažiem gadiem pārcēlās no Skandināvijas uz Latviju, nodrošina MRO (gaisa kuģu uzturēšana un remonts) pakalpojumus biznesa un komerciālās aviācijas gaisa kuģiem Rīgas lidlaukā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Merko peļņa sarūk par 83,7%

Ritvars Bīders, 22.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu kompānija Merko Ehitus 2010. gadu noslēdza ar tīro peļņu 1,2 miljonu eiro apmērā, kas ir par 83,7% jeb 6,2 miljoniem eiro mazāk nekā 2009. gadā, liecina kompānija paziņojums biržā.

Merko Ehitus ienākumi pērn bija 171,9 miljoni eiro, kas ir par 15,4% mazāk nekā 2009. gadā. Pērn 72,3% no kompānijas ienākumiem nodrošināja Merko bizness Igaunijā, 25,1% - Latvijā un 2,6% - Lietuvā.

Salīdzinot ar 2009. gadu, pērn Merko Ehitus ienākumi Igaunijā samazinājās par 10,9%, Latvijā – par 27,1%, savukārt Lietuvā – par 5,1%.

Kompānijas ienākumi pērn pēdējā ceturksnī gada griezumā samazinājās par 8,5 miljoniem eiro līdz 45,6 miljoniem eiro.

Turpmāko gadu laikā kompānija koncentrēsies uz attīstību pašmāju, kā arī Ukrainas un Krievijas tirgū, kur, pēc uzņēmuma domām, sagaidāma straujāka nekustamā īpašuma nozares izaugsme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Igaunijas Merko atgriezusies pie peļņas

Lelde Petrāne, 09.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas celtniecības kompānija Merko Ehitus informējusi NASDAQ OMX Tallinn, ka tās tīrā peļņa 2012. gada pirmajos deviņos mēnešos bijusi 3,2 miljoni eiro, vēsta baltic-course.com.

2011. gada pirmajos deviņos mēnešos kompānija strādāja ar tīrajiem zaudējumiem 7,3 miljonu eiro apmērā.

Tīrā peļņa 2,6 miljonu eiro apmērā 2012. gada trešajā ceturksnī liecina par pozitīvu tendenci uzņēmuma darbībā, teikts

Merko paziņojumā.

Saskaņā ar tās norādēm ieņēmumi atbilst cerētajam: 2012. gada pirmajos deviņos mēnešos tie bijuši 177,7 miljoni eiro. Tas veido pieaugumu par 15,9%, salīdzinot ar atbilstošo periodu iepriekšējā gadā. Šā gada trešajā ceturksnī ieņēmumi bijuši 70,9 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru