"MakeCommerce" maksājumu platformas klientu skaits šajā gadā Latvijā ir trīskāršojies un pieaudzis līdz 100.
"Pirmo gadu Latvijā varam raksturot ar stabilu izaugsmi. Mūsu mērķis ir tuvāko divu gadu laikā kļūt par pirmo izvēli ikvienam uzņēmumam Latvijā, kas vēlas attīstīt e-komerciju," teic Ivars Erdmanis, "MakeCommerce" ("Maksekeskus" AS) vadītājs Latvijā.
Maksājumu platforma "MakeCommerce" palīdz kompānijām pieņemt maksājumus internetā. "Maksekeskus" AS ir Igaunijā licenzēta maksājumu iestāde, kas kopš šā gada ir pārstāvēta arī Latvijā. "Maksekeskus" AS ir "Omniva" ("Eesti Post" AS) meitas uzņēmums. Kopumā Baltijā jau gandrīz 2500 uzņēmumu e-komercijas attīstīšanai izmanto "MakeCommerce" maksājumu platformu.
I. Erdmaņa skatījumā veiksmīgas e-komercijas pamatā ir lietotājam draudzīgs internetveikala dizains, skaidri produktu apraksti, ātra un ērta piegāde, kā arī viegla apmaksa. "Ne velti katru gadu pieaug Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās ārzemju interneta veikalos. Tas zināmā mērā saistīts ar trūkstošu līdzīgu piedāvājumu no vietējo interneta veikalu puses," viņš apgalvo.
Piemēram, Igaunijas E-komercijas asociācijas dati liecinot, ka šajā gadā iepirkšanās apjomi Igaunijas interneta veikalos pieauga par 35% straujāk, nekā iepirkšanās ārzemju interneta veikalos, kur pieaugums ir 18%. "Arī Latvijas vietējiem e-komercijas uzņēmumiem ir liels potenciāls attīstīties turpmākajos gados un vēlamies tos atbalstīt šajā izaugsmē. Mēs būtiski atvieglojam uzņēmumiem e-komercijas uzsākšanu, apvienojot populārākās internetbanku "banklink" apmaksas metodes vienā platformā un piedāvājot gatavus risinājumus lielākajām e-komercijas platformām," norāda I. Erdmanis.
I. Erdmanis teic, ka pēdējos gados e-komercijas izaugsmes tempi Baltijā ir mazinājušies, tomēr kompānijas klientiem ir izdevies audzēt savus biznesa apjomus vidēji par 30 līdz 40% šā gada laikā.
"Klientu interese par mūsu pakalpojumiem ir augusi tieši gada otrajā pusē un vērojams, ka uzņēmumi ar fiziskiem veikaliem, kas līdz šim nebija attīstījuši e-komerciju vai atstājuši to novārtā, nu ir gatavi ieguldīt šī pārdošanas kanāla attīstībā. E-komercijas virzienā aizvien vairāk raugās arī nozares, kuras līdz šim to neizmantoja tik plaši, piemēram, būvgružu konteinera nomu ir iespējams pasūtīt un apmaksāt tiešsaistē. Tāpat uzņēmumi, kas līdz šim strādāja tikai biznesa klientu segmentā, redz iespēju un plāno e-komercijā piedāvāt daļu savu produktu vai pakalpojumu arī privātpersonām," viņš novērojis.
"E-komercijā tehnoloģiju izmantošanā atpaliekam no Igaunijas. Kopumā Latvijā vēl salīdzinoši daudzi interneta veikali izmanto novecojušas e-komercijas platformu versijas un kā vienīgo apmaksas metodi piedāvā pārskaitījumu uz kontu, kas prasa laiku pircējiem un cilvēkresursus komersantam,» saka I. Erdmanis. Daļēji viņš to skaidro ar salīdzinoši augstajām komisijas maksām Latvijā, ko bankas piemērojot internetbanku "banklink" maksājumiem. Komisija par šādiem maksājumiem esot gandrīz divas reizes augstākā nekā maksa, ko tās pašas grupas banka piemēro Igaunijā.
I. Erdmanis spriež, ka šāda cenu stratēģija kavē Latvijas e-komercijas attīstību. "Igaunijā "MakeCommerce" tiek uzskatīts par partneri, kas palīdz bankām netieši apkalpot vairāk klientu un kas ar inovācijām e-komercijā ļauj iedzīvotājiem ērti norēķināties vairāk interneta veikalos. Savukārt Latvijā reizēm rodas sajūta, ka bankas nav ieinteresētas e-komercijas nozares izaugsmē. Mēs ļoti ceram, ka lielās bankas 2020. gadā vairāk saskaņos savas stratēģijas Baltijas līmenī un tādējādi radīs taisnīgākus nosacījumus komersantiem no jebkuras Baltijas valsts," tā viņš.
"MakeCommerce" novērojumi liecina, ka Igaunijas un Lietuvas uzņēmumi vairāk izmanto iespēju pārdot tiešsaistē Latvijas iedzīvotājiem, nekā Latvijas uzņēmumi cilvēkiem kaimiņvalstīs. I. Erdmanis iesaka komersantiem skatīties uz Baltiju kā vienotu tirgu, jo šobrīd plaši attīstītais pakomātu piegādes tīkls Baltijā un iespējas pievienot vietējās apmaksas metodes ļauj salīdzinoši vienkārši pārdot produkciju visā Baltijā.