ASV ātrās ēdināšanas tīkls McDonald’s gada otro ceturksni, salīdzinot ar aizvadītā gada attiecīgu periodu, noslēdzis ar peļņas pieaugumu 3,7% apmērā, kas gan izrādījies mazāk, nekā iepriekš prognozējusi Volstrīta.
Gada otro ceturksni ātrās ēdināšanas tīkls noslēdzis ar 1,40 miljardu ASV dolāru lielu peļņu un 7,08 miljardus dolāru lieliem ieņēmumiem. Aizvadītajā gadā attiecīgā laika posmā McDonald’s peļņa bijusi 1,35 miljardi dolāru, bet ieņēmumi – 6,92 miljardi. Analītiķi iepriekš prognozēja, ka McDonald’s ieņēmumi gada otrajā ceturksnī sasniegs 7,09 miljardus ASV dolāru.
Reaģējot uz McDonald’s finanšu datiem, pirmdien par 2,7% samazinājās kompānijas akciju vērtība, sasniedzot 97,6 ASV dolārus par vienu akciju. Akciju vērtības kritums bija straujākais pēdējā gada laikā.
McDonald’s arī atzinis, ka gada trešajā ceturksnī nav gaidāma strauja izaugsme. Ātrās ēdināšanas ķēdes izpilddirektors Dons Tompsons norādījis, ka ātrās ēdināšanas tirgus saglabājas izaicinošs, bet ekonomiskā neskaidrība ietekmē patērētāju izdevumus.
Analītiķi norāda, ka McDonald’s saskaras ar pieaugošu konkurenci no citu ātrās ēdināšanas uzņēmumu puses, kā, piemēram, Wendy's Old Fashioned Hamburgers un Burger King, kas pēdējā laikā ieviesuši jaunus produktus, vēsta Reuters. Sarežģīta situācija tomēr paredzama ātrās ēdināšanas tirgū kopumā.
Tāpat McDonald’s par 50 šogad samazinājis jaunu restorānu skaitu. Mazāk restorānu paredzēts atvērt Ķīnā, kuras ekonomikas izaugsme sākusi samazināties, kā arī, reaģējot uz putnu gripas izplatības bažām, kritušies vistas gaļas pārdošanas apjomi. Kompānija šogad iecerējusi kopumā atvērt 1,5 līdz 1,55 tūkstošus jaunu restorānu visā pasaulē.