Jaunākais izdevums

Pēdējo četru gadu laikā konjaks bijis viena no straujāk augošajām kategorijām alkohola segmentā Latvijā, un vidējais kategorijas apjoma pieaugums laika posmā no 2009.līdz 2013.gadam ir 23,7% gadā, informē konjaka Martell tirdzniecības pārstāvji Latvijā, atsaucoties uz International Wine & Spirit Research datiem.

Lielāko konjaka pārdošanas daļu veido VS kategorijas konjaks (58,5%), tam seko VSOP (39%) un pārejo daļu aizņem ir XO (2,5%).

Kā liecina Martell sadarbībā ar Gfk veiktais pētījums, konjaku vairāk ir iecienījusi vīrieši (67%). Vairāk nekā pusi no konjaka cienītajiem veido cilvēki vecāki par 40 gadiem (53%). Konjaks ir izteikti iecienīts starp pircējiem ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem (35% mēneša ienākumi uz cilveku ir virs 700 EUR)

55% dzer konjaku tīrajā vai ar ledu, visbiežāk konjaks tiek dzerts vakarā (42%), 15% izvelas konjaku pēc vakariņām

Tuvojoties svētkiem, decembrī tika rīkota īpašā Martell konjaka meistarklase, kurā atzītais šefpavārs Lauris Aleksējevs un dzērienu eksperts Edgars Grišulis, kurš ir vadījis vienu no labākajiem kokteiļbāriem pasaulē, dalījās pieredzē, atklājot konjaka un ēdienu saderības nianses, gatavošanas noslēpumus, kā arī, kādas būs 2015. gada ēdienu un dzērienu tendences. Kā uzsver eksperti, nākamajā gadā arvien pieprasītāki kļūs konjaka kokteiļi, kā arī akcents tiks likts uz sezonālu produktu izmantošanu gan ēdiena, gan kokteiļu pagatavošanā.

Pasākuma ietvaros viesu acu priekšā tika pagatavoti un vērtēšanai izlikti četru kārtu ēdieni, katrs no kuriem tika pieskaņots dažādiem Martell konjakiem.

Pie katra ēdiena tika pasniegti atbilstošas kategorijas konjaki, savienojot tos pēc viegluma pakāpes, aromāta, garšas niansēm un citiem parametriem. Tomēr vislielāko pārsteigumu viesos izsauca fakts, ka konjaks tika servēts ne tikai jau klasiski pieņemtajā veidā, bet arī kokteiļos. Kā atzīst dzērienu eksperts Edgars Grišulis, Latvijā ir ļoti daudz stereotipu par ēdienu un dzērienu saderību. Kaut arī vīna pieskaņošana ēdienam ir nu jau ierasta lieta, ēdiena baudīšana kopā ar atbilstošu konjaku pie mums joprojām ir kas jauns. Turklāt cilvēki pārsvarā to bauda tīrā veidā, lai gan patiesībā konjaks lieliski garšo arī kokteiļos.

«Mūsdienu kokteilis ir ļoti dabīgs, bārmeņi paši pagatavo kokteiļa sastāvdaļas, piemēram, rīsu pienu, cukura sīrupu vai augļu sulas. Tagad galīgi nav modē tie zili-zaļie sīrupi. Pasaules industrijas eksperti par tādiem parasti saka: Its so 90ties! – disko kokteiļi, tagad modē ir dabīgums, stāsta

Turpinot par 2015. gada tendencēm, Edgars uzsver, ka topā būs ne tikai kokteiļi, bet arī sezonālo produktu izmantošana tajos, līdzīgi kā tas notiek ar ēdieniem. Piemēram, tagad ir granātābolu sezona, līdz ar ko šobrīd ir aktuāli kokteiļi ar granātāboliem, tāpat tiek izmantots ingvers,» stāsta Edgars Grišulis.

«Konjaks piestāv jebkuram ēdienam, galvenais ir pareizi to dzert un pasniegt. Piemēram, konjaku vislabāk ir pasniegt istabas temperatūrā, lai vispilnvērtīgāk izjustu dzēriena garšas un smaržas nianses. Pastāv uzskats, ka jo vieglāks ēdiens, jo jaunāks jāizvēlas konjaks,» pieredzē dalās eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Martell kāpina pārdošanas apjomus Latvijā par 57%

Lelde Petrāne,31.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martell pēdējo trīs gadu laikā strauji paplašinājies Latvijas tirgū, pārdošanas apjomiem augot par vidēji 30%, liecina medijiem izplatīts paziņojums.

Konjaka Martell izplatītājs Pernod Ricard Latvia norāda, ka arī šogad vērojama izaugsme un, salīdzinot ar gadu iepriekš, pēdējos divpadsmit mēnešos Martell pārdošanas apjomi kāpuši par 57%.

Īpaši veiksmīgi Martell zīmols pēdējo trīs gadu laikā attīstās augstās klases konjaku segmentā, piemēram, Martell XO un citu ekskluzīvo produktu grupās, pārdošanas apjoma pieaugumam sasniedzot vidēji 68% gadā.

«Martell zīmols Latvijas tirgū ienāca vairāk nekā pirms piecpadsmit gadiem, bet mērķtiecīgs darbs pie zīmola attīstības ir veikts tieši aizvadītajos trīs gados. Savā izaugsmē nedomājam apstāties, nākotnē iekarojot aizvien lielāku tirgus daļu,» informē Martell zīmola izplatītājs Latvijā, kompānijas Pernod Ricard Latvia vadītājs Armands Strēle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Martell zīmola vēstnieks: lieciet rumu mierā un lietojiet konjaku!

Didzis Meļķis,24.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksusa preču lielākā patērētāja – Ķīnas – valdības veiktā pretkorupcijas politika, kas pamatīgi iegrožojusi izplatīto apdāvināšanās tradīciju, industrijai nav tik traucējoša kā sliktā ceļu infrastruktūra. Par plānotiem, neplānotiem un vienkārši liktenīgiem pavērsieniem konjaka un savā privātajā vēsturē stāsta Martell zīmola vēstnieks Džeremijs Oukss.

Kad konjaku sāka jaukt kokteiļos?

Ja runājam par kokteiļu kultūru vispār, tad tās uzplaukums ir pēc Pirmā pasaules kara.

Džezs un visas tās lietas.

Tieši tā. Un tas ir laiks, kad radās divi pasaulē populārākie kokteiļi – konjaka kokteiļi: Blakusvāģis (Sidecar) un Aleksandrs (Alexander). Aleksandru gan plašāk pazīst kā Brandy Alexander, bet skaidrs, ka tolaik tajā izmantoja konjaku.

Aleksandru radīja Harry’s New York Bar Parīzē. Par Blakusvāģi ir dažādi nostāsti, bet man visvairāk patīk tas, kurā šī kokteiļa pirmsākums tiek saistīts ar kādu franču virsnieku, kurš ik vakaru mēdza virsnieku bārā iebaudīt šo kokteili, un viņa kalps viņam brauca pakaļ ar motociklu ar blakusvāģi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaicinot starptautisku žūriju, otro gadu pēc kārtas noskaidroti labākie restorāni Latvijā un, tāpat kā pagājušajā gadā, arī šogad Ekselence labākā restorāna Latvijā 2014 titulu ieguvis restorāns Vincents, otrajā vietā ierindojies Bibliotēka No.1 restorāns, bet trešo vietu ieņem 3 pavāru restorāns Tam labam būs augt!.

Projekta iniciators Normunds Norenbergs stāsta, ka Ekselence 30 labāko restorānu Latvijā 2014 sarakstu nosaka atbilstoši starptautiskajai praksei – vispirms interneta aptaujā restorānu nozares profesionāļi tika aicināti izveidot katrs savu individuālo labāko restorānu sarakstu un katru no restorāniem izvērtēt, piešķirot punktus par ēdienu, dzērieniem, apkalpošanu un atmosfēru. Pēc iegūto rezultātu apkopošanas pie darba ķērās žūrija, kuru šogad veidoja ne tikai pašmāju eksperti, bet arī pieredzējuši profesionāļi no Lietuvas, Igaunijas un Somijas. Žūrijā darbojās 14 pieredzējuši restorānu eksperti un apmeklēja restorānus, lai izvērtētu to sniegumu, vērtējot gan ēdienu, dzērienu kvalitāti, tāpat rūpīgi pievēršot uzmanību apkalpošanas kvalitātei un atmosfērai restorānā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums "Pernod Ricard" trešdien paziņoja, ka pārdos lielāko daļu vīna biznesa investoru konsorcijam "Australian Wine Holdco Limited" (AWL).

Starp pārdodamajiem zīmoliem ir Austrālijas "Jacob’s Creek", "Orlando" un "St Hugo", Jaunzēlandes "Stoneleigh", "Brancott Estate" un "Church Road", kā arī Spānijas "Campo Viejo", "Ysios", "Tarsus" un "Azpilicueta".

Darījuma summa netiek atklāta.

AWL ir starptautisko investoru konsorcijs, kam pieder viens no lielākajiem Austrālijas vīna ražotājiem "Accolade Wines", kura slavenākais vīna zīmols ir "Hardys".

Starp "Pernod Ricard" zīmoliem ir viskiji "Jameson", "Ballantine's", "Chivas Regal" un "The Glenlivet," degvīns "Absolut", konjaks "Martell", rums "Havana Club", džins "Beefeater", tekila "Olmeca" un brendijs "Ararat".

Komentāri

Pievienot komentāru