SIA Ars tela popularizē Latvijas aušanas tradīcijas, apvienojot tās ar mūsdienīgu dizainu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Lietuva ir zināma ar saviem liniem, ko auž uz rūpnieciskajām stellēm, savukārt Latvija ir slavena ar tekstilijām, kas austas ar rokām, – tie ir izstrādājumi ar pievienoto vērtību. Daudzi latvieši nesaprot, ka ne tikai tantes mājās auž, bet ir arī specializēti uzņēmumi, ka tas notiek biznesa līmenī,» saka Alvida Kauliņa, SIA Ars tela īpašniece.
Savs veikals
Kopš šī gada aprīļa Ars tela ir savs veikals. Ir atšķirība starp tirdzniecību un ražošanu, secina Alvida. Katrai jomai ir sava specifika, taču viena pieredze palīdz otrai.
Ars tela veikals atrodas Vecrīgā. Kas noteicis vietas izvēli? Tur izdzīvo daudzi suvenīru veikali, un, iespējams, tas izdosies arī viņas uzņēmumam. «Tas ir arī likumsakarīgi, jo daudz strādājam ar ārzemniekiem. Uzskatu, ka tāda veida produkcijai, kādu piedāvā Ars tela, nav jābūt lielveikalā, bet gan skaistā vietā, uz kurieni cilvēki nāk speciāli. Cilvēki, kas brauc uz Baltijas valstīm, iegriežas arī pie mums ražotnē. Šī interese rosināja domāt par cita veida ražošanu un pārdošanu,» atklāj Alvida.
Pēc viņas uzskata, šajā biznesā ir jāspēj radīt un pārdot noskaņu, liela nozīmē ir stāstam, apkalpošanai. Viņai patīk strādāt personīgi ar katru klientu, un kolekcijas tiek veidotas, balstoties uz šo individuālo pieeju. Piemēram, uzņēmumam ir kolekcijas, kas tiek realizētas tikai Japānā, un tām ir akcenti, kas pieņemami un precīzi uztverami tieši šajā tirgū. Ir kolekcijas, kas vairāk pieprasītas Singapūrā un Amerikā; arī Eiropai top savas kolekcijas, izmantojot citus materiālus, rakstus un faktūras.
«Tekstilijas ir austas uz roku stellēm, tāpēc varam izpildīt daudzas lietas, ko rūpnieciskajā ražošanā būtu grūtāk, līdz ar to varam pielāgot kolekciju katram tirgum,» viņa teic.
Visu rakstu Slavina Latvijas tekstilu tuvu un tālu lasiet 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.