SIA Flexidea rada tiešsaistes platformu, kur uzņēmēji var pārdot savus rēķinus
«Principā tas ir kā faktorings, bet parasti šādos pakalpojumos bankas interesē viss līgums par visiem rēķiniem, bet pie mums var pārdot konkrētus rēķinus. Ja mūsu klients piegādā preces vai sniedz pakalpojumus ar pēcapmaksu, esam gatavi finansēt viņa rēķinus. Platforma ļauj to darīt attālināti, klientam nav nekur jāiet – var reģistrēties mūsu mājaslapā, augšupielādēt rēķinu un dienas laikā saņemt finansējumu,» skaidro Vladimirs Fogels, SIA Flexidea līdzīpašnieks.
Biznesa sākšanā uzņēmums ieguldījis īpašnieku līdzekļus. Summu Vladimirs neatklāj. Divos gados Flexidea vēlas kļūt par lielāko faktoringa pakalpojumu sniedzēju Baltijas tirgū. Tālāki plāni saistās ar Skandināvijas un Centrāleiropas valstīm. «Protams, lai attīstītos tālāk, būs nepieciešamas lielas investīcijas mūsu darbības finansēšanai. Pienāks brīdis, kas meklēsim investorus. Vispirms izdarīsim to, ko varam, ar saviem līdzekļiem,» saka Marija Sutirina, SIA Flexidea līdzīpašniece.
Saskatīja iespēju
Faktorings plašāk pazīstams lieliem uzņēmumiem, kuri to izmanto, lai papildinātu apgrozāmos līdzekļus. Maziem un vidējiem uzņēmumiem šis pakalpojums nav tik viegli pieejams, jo bankās tas parasti ir saistīts ar lielākām summām, tāpat tiek prasīts nodrošinājums – nekustamais īpašums, uzņēmuma īpašnieku galvojums. «Neko tādu neprasām. Bankas nevar nākt pretim jauniem uzņēmumiem, kam ir mazāka pieredze par gadu, savukārt mēs prasām, lai ir trīs mēnešu darba pieredze un lai apgrozījums būtu ne mazāks par 30 tūkstošiem šajā periodā,» skaidro Vladimirs. Viņš un Marija ir strādājuši bankās (SMP Bank, LTB Bank, Versobank) un tieši tur novērojuši, cik liela piepūle vajadzīga mazākiem uzņēmumiem, lai saņemtu šo diezgan vienkāršo pakalpojumu. «Redzējām iespējas, ka to var vienkāršot. Aizejot no darba bankā, radās doma attīstīt šādu tiešsaistes faktoringa pakalpojumu. Nevar teikt, ka esam izgudrojuši kaut ko pavisam jaunu, bet vienlaikus Austrumeiropā šāds pakalpojums nav īpaši attīstīts,» zina stāstīt Vladimirs.
Domāts mazajiem
Bieži vien maziem un vidējiem uzņēmējiem ir problēmas ar likviditāti, jo, sadarbojoties ar lieliem uzņēmumiem, piemēram, veikalu ķēdēm, ir garš rēķinu apmaksas periods – 60 vai pat 90 dienas. Lai attīstītu biznesu, uzņēmēji piekrīt šādiem noteikumiem, taču šī iemesla dēļ viņiem trūkst apgrozāmo līdzekļu. «Taču nauda viņiem nepieciešama tūlīt – ir jāpērk izejvielas, jāmaksā algas, nodokļi, piemēram, PVN jāsamaksā uzreiz, izrakstot rēķinu, nevis saņemot tā apmaksu,» piebilst Marija.
Visu rakstu Piedāvā faktoringu tiešsaistē mazajiem uzņēmējiem lasiet 2. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.