Tehnoloģija ļauj plānot, kā arī izpildīt lidojuma misiju un automātiski apkopot un analizēt lidojuma datus, kas palīdz uzlabot produktivitāti, samazināt izmaksas un novērst nelaimes gadījumus darbā.
«Mēs strādājam ar to, ko ražotājs ir salicis savā programmatūrā, un iejaucamies, lai varētu noteikt, kur dronam jāpaceļas, kur jālido, kas jāapskata utt. Principā, mūsu produkts ir tīrs IT, taču nesen noslēdzām sadarbības līgumu arī ar vietējo ražotāju Atlas Dynamics, kura lidaparāts Atlas Pro ir saņēmis arī prestižo dizaina balvu Red Dot Award. Mums tagad ir dinamiska sadarbība ar Atlas Dynamics, varam ietekmēt dronu, kamēr tas vēl tiek izstrādāts, un papildināt to ar savām zināšanām, lai tas perfekti saderētu ar mūsu produktu. Tāpat joprojām sadarbojamies ar Ķīnas ražotāju DJI,» stāsta Katerina Daškēviča, SIA DronePlan līdzīpašniece.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Šobrīd ir gatava pirmā DronePlan programmatūras versija. Uzņēmums sadarbojas ar vietējo klientu un tuvākajā laikā to testēs. Šī risinājuma pirmā versija ir domāta augstspriegumu tīklu tehniskajai novērošanai. Šobrīd, lai veiktu augstspriegumu tīklu apsekošanu, ir vajadzīga speciāla tehnika un trīs līdz pieci cilvēki, kuri apskata katru objektu, lai veiktu vizuālo novērtēšanu, kas ir dārgi, laikietilpīgi un arī bīstami. «Apskate tiek veikta regulāri, lai saprastu, vai ir kādi defekti. Mūsu tehnoloģija spēj aizvietot cilvēkus, netraucēti veicot novērošanu, lai pamanītu un novērstu problēmas, kas var rasties augstsprieguma tīklā,» klāsta Katerina.
DronePlan risinājums paredz vairāku cilvēku aizvietošanu ar vienu, kas pārvaldīs bezpilota lidaparātu. Šis cilvēks ir bezpilota lidaparāta operators, kurš to vada, dodot tam uzdevumu apskatīt, filmēt, fotografēt un automātiski visu informāciju nosūtīt citam speciālistam, kurš to analizē. Šādā izpildījumā DronePlan darbojas šobrīd, bet ar laiku to plānots papildināt ar datorredzi. «Kad būsim to papildinājuši ar mākslīgo intelektu, tas uzreiz automātiski signalizēs, ka ir problēma,» viņa teic.
Uzņēmums ar laiku vēlas papildināt savu risinājumu ar datorredzi, kas automātiski atpazītu vizuālus defektus. «Tas būs pilnībā automatizēts process – sistēma varēs atpazīt defektus, apstrādāt datus, un operators uzreiz saņems informāciju par tehnisko stāvokli konkrētā apskates vietā. Tas vēl pagaidām izklausās pēc fantastikas, bet soļojam šajā virzienā,» norāda Katerina.
Visu rakstu Iemācīt dronam konkrētu uzdevumu lasiet otrdienas, 15.janvāra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!