Maltas otra lielākā banka «Bank of Valletta» ceturtdien atsākusi darbu pēc iepriekšējā dienā pārciestā kiberuzbrukuma, kas pilnībā paralizēja tās darbību.
Pēc IT sistēmu «rūpīgas testēšanas pagājušajā naktī» atjaunoti bankas pakalpojumi, teikts «Bank of Valletta» paziņojumā.
Klienti var izmantot banku filiāles, bankomātus un internetbanku. Šobrīd vienīgais neatjaunotais pakalpojums ir maksājumi trešajām pusēm.
Banka klientiem apliecināja, ka nekādā nav skarti to konti un līdzekļi.
Trešdien kiberuzbrukuma dēļ tika apturēta «Bank of Valletta» filiāļu, bankomātu, mobilās bankas un e-pasta pakalpojumu, kā arī mājaslapas darbība.
Kā parlamentam pavēstīja premjerministrs Džozefs Muskats, hakeri mēģinājuši nozagt bankai 13 miljonus eiro, cenšoties veikt pārskaitījumus uz bankām Lielbritānijā, ASV, Čehijā un Honkongā.
Banka pavēstīja, ka strādā ar vietējo policiju un starptautiskajām tiesībsargājošām iestādēm, lai noskaidrotu uzbrukuma avotu.
Bankas darbības apturēšana ietekmēja vairākus vietējos uzņēmumus, kas izmanto bankas ierīces karšu maksājumu apstrādei.
Pēc kiberdrošības ekspertu teiktā, pret banku izvērstā uzbrukuma mērogam Maltas vēsturē nav precedenta.
Maltas banku sektorā dominē bankas HSBC un «Bank of Valletta».