Mājsaimniecībās Latvijā, Lietuvā un Igaunijā apdrošināšanai tērē vidēji līdz 200 latiem gadā, liecina apdrošināšanas sabiedrības Ergo veiktā pētījuma par Baltijas iedzīvotāju ieradumiem un attieksmi pret apdrošināšanu rezultāti.
Kā motivējošāko faktoru apdrošināšanas iegādei 56% respondentu Baltijas valstīs atzīst drošības sajūtu, ko sniedz apdrošināšana.
Starp motivējošākajiem faktoriem apdrošināšanas iegādei Baltijas valstīs aptaujātie respondenti minējuši - drošības sajūtu, banku un kredītiestāžu prasības, personīgo pozitīvo pieredzi, kā arī pārliecību par apdrošināšanu kā pašsaprotamu.
Deniss Sazonovs, Ergo valdes loceklis Baltijā norāda: «Atšķirībā no kaimiņvalstīm apdrošināšana Latvijā netiek vērtēta kā pašsaprotama un nav minēta starp TOP3 motivējošiem faktoriem. Galvenokārt to ietekmējis fakts, ka Latvijas iedzīvotāju vidū vēl nav līdz galam izveidojusies izpratne par apdrošināšanas nozīmi un būtību. Tā visbiežāk tiek iegādāta obligāto prasību dēļ kā piemēram, OCTA vai kredītsaistību gadījumā.
Jāatzīmē, ka banku vai citu kredītiestāžu prasības kā motivējošo faktoru apdrošināšanas iegādei Latvijā norādīja 24% respondentu. Turklāt visvairāk (37%) šādu atbildi minējuši respondenti vecuma grupā no 30 – 39 gadiem, kas, iespējams, ietilpst vecuma grupā ar visvairāk kredītsaistībām.»
Igaunijā kā motivējošāko faktoru apdrošināšanas polises iegādei vairums aptaujāto respondentu min drošības sajūtu (52%), kam seko banku un citu kredītiestāžu obligātās prasības (42%), un fakts, ka apdrošināšana tiek vērtēta kā pašsaprotama (28%).
Savukārt Lietuvā kā motivējošāko faktoru apdrošināšanas iegādei min drošības sajūtu (55%), kam seko uzskats, ka to vērtē kā pašsaprotamu (41%). Nākamais biežākais iemesls ir personīgā pozitīvā pieredze, kad apdrošināšana sevi attaisnojusi (22%).
Saskaņā ar Ergo veikto pētījumu Baltijā 60% respondentu atzina, ka viņu mājsaimniecības (ģimenes) gadā apdrošināšanai tērē līdz 200 latiem. Turklāt Latvijā apdrošināšanai līdz 200 latiem gadā tērē 61% mājsaimniecību.
Pētījumu par Baltijas iedzīvotāju ieradumiem un attieksmi pret apdrošināšanu Ergo veica sadarbībā ar pētījumu kompāniju Mindshare 2011. gada decembrī Latvijā, Igaunijā un Lietuvā. Pētījumā piedalījās 3826 respondenti vecumā no 18 – 60 gadiem.