Nav noslēpums, ka Itālijas iedzīvotājiem valstī notiekošā budžeta konsolidācija un tai sekojošais ekonomikas kritums sit pa maciņu. Arī daļai to, kas līdz šim vēlējās uzdzīvot, piemēram, braukājot luksusa automašīnās Ferrari, nācies mainīt savus paradumus.
Bloomberg ziņo, ka taupības pasākumi, kas Itāliju formāli noveduši jau līdz ceturtajai recesijai kopš 2001. gada, jūtami ietekmējuši pieprasījumu pēc luksusa precēm, kas simbolizējušas «bezrūpīgo dzīvi šajā valstī». Daudziem konsolidācija, šķiet, likusi no šādas dzīves vismaz uz laiku atteikties. Tiek ziņots, ka šā gada piecu pirmo mēnešu laikā lietotu augstākās klases automašīnu eksports no Itālijas gandrīz trīskāršojies līdz 13,633 tūkst. vienību un tās esot burtiski pazudušas no ielām.
Jāpiebilst, ka šā gada otrā ceturkšņa ātrā novērtējuma IKP dati liecina, ka Itālijas tautsaimniecība šā gada otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar pirmo ceturksni sarukusi par 0,7%. Savukārt gada skatījumā minētās valsts IKP sarucis par 2,5%. Arī milzīgais parāds šai valstij nav brālis – Itālijai tas ir 1,9 triljonu eiro apmērā un gozējas ap 120% atzīmi no IKP. Valsts ekonomika sarukusi jau četrus ceturkšņus pēc kārtas un bezdarbs šobrīd ir 13 gadu augstākajā līmenī.
Šajā pašā laikā Itālijas valdība mēģina realizēt taupības pasākumus 25 miljardu eiro vērtībā. Viena no reformām ir paaugstināti nodokļi superauto īpašniekiem. Tāpat tiek ziņots, ka attiecīgās Itālijas varas iestādes mēdz uz ceļa apstādināt un pastiprināti pārbaudīt superauto īpašniekus, proti, vai tie nomaksājuši nodokļus pietiekamos apmēros (jāsecina - itāļu blēžiem ar luksusa automašīnām braukāt kļuvis bīstami). Tiek ziņots, ka pagājušajā mēnesī, piemēram, arestēts kāds itālis ar Ferrari, kas nodokļos nebija nomaksājis astoņus miljonus eiro.
Valdot šādam fonam, Itālijas Ferrari kluba Passione Rossa vadītājs Fabio Barone ziņo - vērojama tendence, ka dārgo autiomašīnu īpašnieki cenšas atbrīvoties no saviem spēkratiem, ziņo Bloomberg. «Tas pastiprinājies pēc tam, kad finanšu policija apmeklēja kādu mūsu saietu netālu no Romas. Viens no kluba dalībniekiem, piemēram, uz pārdošanu par 143 tūkst. EUR izlicis Ferrari 458, lai gan nesen to nopircis par 224 tūkst. EUR,» klāsta kluba vadītājs.
Plašāk lasiet laikrakstā Dienas Bizness!