Konglomerāts L'Oréal turpina Zviedrijā pārdot savus pretgrumbu krēmus, sniedzot maldīgu informāciju, atsaucoties uz Zviedrijas patērētāju «sargsuņa» informāciju, ziņo thelocal.se. Iestāde prasa, lai kompānija tiktu sodīta.
«Patērētājiem jāspēj uzticēties reklāmai, pat ja runa ir par skaistumkopšanas produktiem. Mēs vēlamies pielikt punktu šāda veida pārspīlējumiem,» teicis Gunnars Larsons no Zviedrijas patērētāju aģentūras (Konsumentverket).
Pagājušā gada decembrī Zviedrijas patērētāju ombuds (Konsumentombudsmannen - KO) «sakāva» skaistuma milzi lietā, kas tika izskatīta Zviedrijas Tirgus tiesā (Marknadsdomstolen).
Tiesa lēma, ka kompānija nedrīkst apgalvot - tās skaistuma krēmi var samazināt vai novērst grumbas, ja tā nevar zinātniski pierādīt, ka krēmi to patiešām izdara.
«Spriedums ir ļoti veiksmīgs un rokasgrāmata visām kompānijām, kas tirgo skaistuma krēmus. Tagad ir kļuvis skaidrāks, ko nedrīkst apgalvot - vai nu rakstiski, vai ar attēliem reklāmās,» tolaik sacīja patērētāju aizstāve Agneta Broberga.
Papildus tiesa norādīja, ka tā L'Oréal Zviedrijas vienībai uzliks sodu viena miljona kronu (143 tūkstoši ASV dolāru) apmērā, ja tā nerīkosies atbilstoši lēmumam, un lika L'Oréal samaksāt 266 400 kronas KO kā tiesvedības izdevumus.
Tomēr kopš tā laika patērētāju aģentūra pārskatījusi kompānijas reklāmas un atklājusi, ka aizliegtais mārketings turpinās tiešsaistē.
Saskaņā ar patērētāju aģentūras sniegto informāciju četri pretgrumbu krēmi tiek tirgoti ar norādēm, kas ir pretrunā ar Tirgus tiesas lēmumu.
Reklāmā kompānija apgalvo, piemēram, ka «efektīvā formula padara ādu stingrāku», «āda ir redzami tvirtāka un sejas kontūras daudz pamanāmākas», «āda kļūst tvirtāka un grumbas ir samazinātas».
Tomēr saskaņā ar aģentūras sniegto informāciju šie apgalvojumi ir pārspīlēti, tādēļ kompānija ir jāsoda.
«Es patiesi ceru, ka rajona tiesa nosūtīs spēcīgu signālu L'Oréal, ka maldināt patērētājus nav labi,» teicis Larsons.