Guļamistabas mēbeļu un matraču ražotājs UAB Lonas Igaunijā iegādājās uzņēmumu Dreamland, un kopš šī brīža trīs Baltijas valstīs tam būs 20 tirdzniecības zāles. Pirkumam vajadzētu ne tikai kompensēt karantīnas zudumus, bet arī palielināt apgrozījumu par aptuveni 30–40%.
"Mums bija domas pašiem atvērt salonus Igaunijā - pēdējos divus gadus mēs tā strādājam Latvijā, un rudenī šajā valstī tiks atvērts mūsu trešais salons. Igaunijā mēs meklējām labas tirdzniecības vietas. Izveidojām uzņēmumu sarakstu, kas mūs interesētu, izveidojām vairākus kontaktus. Visvairāk ieinteresēja sabiedrība, kas dibināta pirms 18 gadiem, kurai ir 4 saloni stratēģiski labās vietās, kas tirgo ar gultas veļu, gultām, matračiem un dažādiem aksesuāriem. Karantīnas laikā mēs sākām sarunas, un pagājušajā nedēļā parakstījām pirkuma līgumu", stāsta Domas Jakutis, UAB Lonas vadītājs un akcionārs.
Iegādātajā Igaunijas uzņēmumā ir 12 darbinieki, tā apgrozījums pērn pārsniedza 918 000 EUR. UAB Lonas grupā Lietuvā un Latvijā ir 15 tirdzniecības salonu.
Pēc D. Jakutis teiktā, Lonas stratēģija ir palielināt zīmola atpazīstamību Baltijas valstīs un strādāt nevis ar partneriem – tirdzniecības centriem, bet patstāvīgi.
''Lieta ir tāda, ka mēs pārdodam ne tikai preci, bet arī pakalpojumu - partneriem tā nav. Mēs izgatavojam, piegādājam, ja nepieciešams, atnesam un saliekam gultas. Turklāt, vietējos mazumtirdzniecības tīklos ir grūti pārdot savu zīmolu. Mēs vēlamies izaudzēt Lonaszīmolu”, - skaidro uzņēmējs.
Igaunijā Lonas galvenie konkurenti ir skandināvi.
Karantīnas ietekme
Karantīnas laikā pēc veikalu slēgšanas Lonas kādu laiku strādāja no inerces - izpildīja iepriekšējos pasūtījumus, vēlāk izgatavoja uz noliktavu.
"Mēs samazinājām izmaksas, pārorientējāmies uz tirdzniecību tiešsaistē, kas šobrīd veido aptuveni 20%. Kad izdarījām to, ko varējām, sākām meklēt iespējas", atceras Lonas vadītājs. Tūlīt pēc karantīnas beigām Viļņā un Kauņā tika atvērti 2 jauni saloni.
"Tāpat kā daudziem tirgotājiem, arī mēs jūtam, ka pēc karantīnas pircēji ir atgriezušies veikalos. Es uzskatu, ka paplašināšanās Igaunijā ne tikai kompensēs karantīnas zudumus, bet arī palielinās apgrozījumu līdz 9-10 miljoniem EUR”, - prognozē D. Jakutis.
Pēc uzņēmēja domām, uzņēmuma attīstība ar to nebeidzas, turpmāk turpinās skatīties uz Skandināvijas valstīm.
Raksts tapis sadarbībā ar Lonas