Pakalpojumu industrija šobrīd piedzīvo digitālo transformāciju, ko sekmē nepieciešamība ne tikai strādāt efektīvāk, bet arī ilgtspējīgāk. Tekstila nomas servisa uzņēmums “Lindstrom Latvija” darba apģērbu nomas servisa digitalizācijā investējis vidēji 30 000 eiro.
Uzņēmumā norāda, ka, pateicoties digitālās pārvaldības risinājumam, ir gadījumi, kad biznesa un valsts sektors industriālā tekstila izmantošanas un uzturēšanas ķēdē var samazināt zudumus par vidēji 40%, tādējādi būtiski optimizējot izmaksas.
“Lindstrom Latvija” vadītājs Ivars Šmits norāda, ka, lai arī daudziem uzņēmumiem digitalizācijas procesu ir paātrinājis Covid-19, “Lindstrom” to savos biznesa procesos nolēma ieviest vēl pirms pandēmijas, tādā veidā reaģējot uz klientu mainīgajām vajadzībām.
“Aizvadīto gadu laikā apstiprinājās, ka šis stratēģiskais lēmums ir bijis pareizs, jo digitalizācija būtiski pilnveido ikdienas procesu pārvaldību, kāpinot efektivitāti visos darbības posmos, izmantojot mazāku laiku, izmaksas un resursus,” piebilst I. Šmits.
Tekstila izstrādājumu digitālā pārvaldība nodrošina elektronisku tekstila plūsmas pārredzamību un vadību, izmantojot radiofrekvenču identifikācijas tehnoloģiju (RFID) - radiofrekvences sensorus, kurus nolasa speciāli skeneri, kas būtībā ļauj izsekot apģērba kustību un apkopju biežumam. Šie dati ļauj ne tikai uzlabot tekstila pārraudzības procesus, nodrošinot augstāko higiēnu un funkcionalitāti, bet arī optimizē izmaksas. Piemēram, sistēma palīdz identificēt tos darba apģērbus, kuri faktiski nav apritē un uzņēmumam nav nepieciešami, pārtraucot to uzturēšanu.
“Uzņēmumi Latvijā šobrīd piedzīvo digitālo transformāciju, ieviešot inovatīvus risinājumus ne tikai funkcijās, kas skar informācijas apriti vai klientu vadību. Aizvien biežāk līdzās stimulam strādāt ātrāk un efektīvāk, tik pat svarīgs faktors ir strādāt ilgtspējīgi un saskaņā ar aprites ekonomikas principiem. Jāatzīst, ka mūsu digitalizācijas pieredze ir tam tiešs piemērs, jo panākam mazāku resursu izmantošanu visos darba apģērba aprites posmos, strādājot ilgtspējīgi un sekmējot klimata neitralitātes mērķu sasniegšanu,” uzsver I.Šmits.
Uzņēmuma vadītājs norāda, ka viena no galvenajām digitālās pārvaldības priekšrocībām ir pakalpojuma caurspīdīgums – ar tā palīdzību ir viegli izsekot darba apģērbam. Ar tās palīdzību klients var izsekot, kur apģērba vienība atrodas, kad vienība tiek mazgāta, kad piegādāta, un kad izņemta no aprites.
“Lindstrom” Latvijā ir kopš 1995. gada un piedāvā darba apģērbu, maināmo paklāju, grīdu mazgājamo mopu un industriālo dvieļu nomu un ikdienas apkopi.
“Lindstrom” Latvijas uzņēmums ietilpst vienā no vadošajiem tekstila servisa sniedzējiem Eiropā un Āzijā ar vairāk nekā 170 gadu pieredzi šajā jomā – “Lindström Group”.