Sarūkot pasta pakalpojumu apjomam, Lietuvas valsts pasta uzņēmums "Lietuvos paštas", kas pērn cieta zaudējumus 6,4 miljonu eiro apmērā, plāno paaugstināt pakalpojumu tarifus un atlaist aptuveni 600 no 3700 darbiniekiem.
"Klienti aizvien biežāk izvēlas alternatīvus sūtīšanas veidus un to plūsma pasta nodaļās sarūk, tāpēc esam pieņēmuši lēmumu samazināt darbinieku skaitu. Saprotam, ka šis lēmums ir sāpīgs un sarežģīts, bet mums tas jāpieņem," norādījusi uzņēmuma ģenerāldirektore Asta Sungailiene.
Darbinieku atlaišanas pabalstiem plānots atvēlēt apmēram 800 000 eiro.
Reaģējot uz minēto situāciju un izmaksām, kas šogad turpina pieaugt, "Lietuvos paštas" jau pieņēmis lēmumu arī par pakalpojumu tarifu paaugstināšanu.
Sungailienes vērtējumā aizvadītā gada zaudējumi saistīti ar pārmaiņām ieņēmumu struktūrā.
"Līdz šim mums lielāko daļu ieņēmumu veidoja tradicionālie pasta pakalpojumi, ko sniedz pasta nodaļas vai pastnieki. 2021.gada otrajā pusē šie ieņēmumi saruka par vairāk nekā trešdaļu un turpina kristies arī šogad," viņa norādījusi.
Kā skaidrojusi uzņēmuma ģenerāldirektore, šo kritumu noteicis apstāklis, ka pērn jūlijā tika atcelts pievienotās vērtības nodokļa (PVN) atvieglojums sūtījumiem no valstīm ārpus Eiropas Savienības (ES), - to apjoms otrajā pusgadā krities par 64%, tikmēr netradicionālo pasta pakalpojumu apjoms gada laikā palielinājies, konkrēti, sūtījumi uz pakomātiem pieauguši par 67%, bet starptautiskā pasta starpniecības pakalpojumi - par 126%.
Pasta uzņēmums norāda, ka pērn par sešiem miljoniem eiro pieaugušas uzņēmuma darbības izmaksas un aptuveni 40% no tām veidojusi darba samaksa, bet 30% - starptautiskie pasta pārvadājumi un norēķini ar ārvalstīm.
"Lietuvos paštas" ieņēmumi 2021.gadā pārsniedza 111 miljonus eiro un bija par 0,8% mazāki nekā 2020.gadā, bet uzņēmuma tīrie zaudējumi bija 6,4 miljoni eiro.