Uzņēmumam AS “Liepājas papīrs” aizvadītais pandēmijas gads ir bijis izaicinājumiem pilns gan saistībā ar COVID - 19 ierobežojumiem un ar to saistīto darba pārstrukturizēšanu, gan saistībā ar jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanu un eksporta tirgu paplašināšanu.
Uzņēmuma apgrozījums drukas nozarē 2020. gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir pieaudzis par vairāk nekā 16%, sasniedzot 7,4 miljonus eiro. Kāpis arī saražotais kopapjoms, proti, 2020. gadā Liepājā saražotas vairāk nekā 944,5 miljoni produkcijas vienību. Pozitīvi vērtējams ir arī eksporta pieaugums par 26%. Jau vairākus gadus lielākais eksportēto preču klāsts nokļūst Krievijā, Lietuvā un Vācijā, tomēr arī Skandināvijas valstis un Igaunija ir vērā ņemami tirgi ar augošu pārdošanas apjomu. Uzņēmuma pārdošanas daļas vadītājs Artūrs Gabaliņš piebilst, ka uzsākts produkcijas eksports uz ASV un Franciju, kas uzņēmumam iepriekš bijušas pilnīgi neapgūtas valstis.
"Ir bijis liels izaicinājums darbu pārstrukturēt tā, lai samazinātu darbinieku savstarpējo kontaktēšanos un lai administrācijas darbinieki, cik tas ir bijis iespējams, varētu strādāt attālināti, savukārt, ražotnē tiktu nodrošināts darbs atbilstoši valstī noteiktajiem epidemioloģiskajiem ierobežojumiem un, pats svarīgākais, lai no šīm izmaiņām neciestu klients. Tomēr tas ir izdevies un uzskatu, ka šis gads, neskatoties uz nepieciešamajām procesu izmaiņām, uzņēmumam ir bijis labs, jo būtiski ir pieaudzis kopējais preču pieprasījums mazumtirdzniecībā. Tendence veidot pārtikas un rūpniecības preču uzkrājumus mājsaimniecībās ir radījusi iespēju sekmēt iepakojuma ražošanas nozares dinamiku, kā rezultātā arī uzņēmums “Liepājas Papīrs” ir saražojis vairāk uzlīmju un etiķešu nekā pērn gan vietējā, gan eksporta tirgos," teic AS “Liepājas papīrs” valdes priekšsēdētājs Normunds Jansons.
Uzņēmuma pārdošanas nodaļas pārstāvis Andrejs Ivļijevs uzsver, ka ilgu laiku strādāts pie bandāļu (apdrukāts monomateriāls ruļļos, ko izmanto vairāku produktu sastiprināšanai, piemēram, trīs produktu sastiprināšanai vienā) drukas tehnoloģiskā risinājuma izveides un šī produkta attīstīšana vēl turpinās. Tāpat jaunums ir mainīgās informācijas druka, kad katrai vienas partijas uzlīmei vai etiķetei iespējams uzdrukāt atšķirīgu informāciju. Bijuši arī vairāki projekti, kuros strādāts ar īpaši videi draudzīgiem materiāliem, kuri radīti no otrreiz pārstrādātiem atkritumiem vai neizmantojot fosilos resursus. Ņemot vērā ES uzsākto “zaļo kursu” un mērķi sasniegt klimata neitralitāti līdz 2050. gadam, šādu materiālu izmantošana kļūs arvien aktuālāka.
"Liepājas papīrs" ir dibināts 1993. gadā uz bijušās Liepājas papīra izstrādājumu fabrikas bāzes. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 198 090 eiro, tas nodrošina darba vietas vairāk nekā simts darbiniekiem un ir viens no vadošajiem uzlīmju un etiķešu ražotājiem Baltijas valstīs.