Liepājas papīrs koncentrējas uz konkurētspēju pasaules līmenī.
Pēdējā pusotrā gadā AS Liepājas papīrs koncentrējas uz eksporta tirgu apgūšanu. Jaunais uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Normunds Jansons plāno pilnveidot etiķešu un uzlīmju ražošanas tehnoloģijas un uzsver, ka nozīmīgi ir iet laikam līdzi, ieviešot modernākās iekārtas.
Sūta pat uz Meksiku
Viens no Baltijā lielākajiem uzņēmumiem fleksogrāfijā patlaban eksportē aptuveni 40% savas produkcijas uz 15 valstīm. Galvenais noieta tirgus ir Lietuva, Vācija, Dānija, Krievija, tāpat arī Somija, Zviedrija, Itālija, Francija, Anglija, Īrija. Liepājā drukātas etiķetes redzamas arī uz tekilas pudelēm, ko ražo Meksikā. «Sadarbība izveidojās, pateicoties Zviedrijas uzņēmējiem, kas visu organizēja. Mēs bijām tikai kā ražotāji,» N. Jansons skaidro. Viens no atpazīstamākajiem sadarbības partneriem aiz valsts robežām ir kosmētikas koncerns Faberlic Krievijā, alkohola ražotne Vācijā. Latvijā lielākie klienti ir Orkla Food Latvia, kuras paspārnē darbojas tādi uzņēmumi kā Spilva, Laima, Staburadze, sadarbība notiek arī ar putnu fabriku Ķekava, uzņēmumiem Pure Food, Spodrība, Dzintars, Latvijas Balzams un GamaPlast. Vidēji mēnesī Liepājas papīrs apkalpo divus līdz trīs simtus kompāniju.
«Pārsvarā ir esošie klienti, kam atkārtojam jau iepriekš veiktos pasūtījumus vai izgatavojam jaunus projektus,» stāsta N. Jansons. Jauni klienti veido aptuveni 5–10% pasūtījumu. Runājot par jaunākajām tendencēm, viņš apliecina, ka pieaug pieprasījums pēc etiķetēm tiešai saskarei ar pārtiku, piemēram, desai, cīsiņiem. Tas nozīmē, ka līmei jābūt ar mazāku migrāciju, lai tā nepāriet uz produktu. «Ir arī tādi klienti, kas mūs skolo. Tie meklē jaunus risinājumus uzlīmēm, kas mums savukārt liek meklēt jaunas tehnikas, metodes to īstenošanai. Taču pats lielākais skolotājs ir Krievijas tirgus, jo tur uzlīmes ir ļoti krāsainas, ļoti sarežģītas,» norāda N. Jansons. «Ar saviem paraugiem ieiet Eiropas tirgū ir ļoti viegli, jo viņus interesē pārsvarā sešas, septiņas krāsas, bet mēs varam parādīt divpadsmit un vēl ar foliju, reljefu.»
Izvēlas specializēties
Šobrīd Liepājas papīra pamatprodukts ir uzlīmju un etiķešu druka, kas ietver pilnu pakalpojumu servisu – dizaina izstrādi un maketēšanu, filmu un iespiedformu izgatavošanu, apdrukāta materiāla pēc-apstrādi, produkcijas piegādi klientam. Uzņēmuma vadītājs rāda vietu ražotnē, kur agrāk paši izgatavoja izejmateriālu. Tagad tur atrodas vien noliktava, kur plauktos rindojas dažādu izmēru, materiālu un krāsu papīra ruļļi. Laika gaitā secināts, ka tos izdevīgāk iegādāties. Galvenie piegādātāji ir UPM Raflatac Somijā un ASV kompānija Avery Dennison. Iepērk arī iepakojamo materiālu un čaulas, uz kurām pēc tam uztin gatavo produkciju klienta iekārtām atbilstošā diametrā. Nākamajā etapā, piemēram, metru platos ruļļus sadala šaurākos – Liepājas papīra iekārtas ir 330–340 milimetru platas. Un tad jau materiāls dodas uz poligrāfijas cehu. Uzņēmuma rīcībā ir četras iespieddrukas iekārtas.
Visu rakstu lasiet 26. februāra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!