Saldā vai sāļā maizīte ērtās iepirkšanās veikalos un DUS veido aizvien nozīmīgāku sortimenta daļu; to iegāde daudziem ir ik rīta rituāls.
Šī sortimenta daļa uzkodu segmentā ir uz palikšanu, un katrs no tirgotājiem izvēlas sev ērtāko veidu, kā ik rītu sagādāt pircējiem kārotās uzkodas. Izvēles iespējas ir vairākas, piemēram, iepirkt sasaldētu produkciju un to cept uz vietas, vai arī sameklēt tādu sadarbības partneri, kurš spēj nodrošināt svaigu maizīšu piegādi. Abos variantos ražotāju klāsts ir plašs gan no vietējo uzņēmumu pulka, gan ārvalstu, atzīst aptaujātie.
Narvesen kioskos smalkmaizītes veido vairāk nekā 50% no kopējā pārdoto uzkodu apjoma, un mārketinga vadītāja Ilze Dumceva akcentē, ka pieprasījums pēc smalkmaizītēm katru gadu aug strauji. Daļa smalkmaizīšu tiek ceptas uz vietas Narvesen, bet daļa tiek saņemtas jau gatavas.
«Smalkmaizītes, kuras tiek ceptas uz vietas, tiek saņemtas saldētas. Citas, kā, piemēram, biezpienmaizītes iepērkam svaigas. Smalkmaizītes, kuras tiek ceptas uz vietas, tiek saņemtas no dažādām valstīm – Igaunijas, Latvijas, Dānijas, Beļģijas, Somijas. Gatavās smalkmaizītes lielākoties tiek gatavotas tepat, Latvijā,» teic I. Dumceva. Pēc viņas paustā, ražotāji ir piestrādājuši pie produktu kvalitātes un tās nemainības. Piedāvājuma klāsts ir plašs, un ar katru gadu pieaug to kompāniju skaits, kas piedāvā iegādāties dažāda veida smalkmaizītes dažādām klientu gaumēm.
«Problēmas atrast jaunu piegādātāju nav. Regulāri mainām sortimentu, retāk mainām piegādātājus, jo jau esošie var mums piedāvāt plašu sortimentu, kas atbilst mūsu vēlmēm,» saka I. Dumceva.
Circle K Latvia pēdējos četros gados ievērojami paplašinājis maizīšu sortimenta piedāvājumu, kā arī veicis investīcijas produktu pagatavošanas inventārā. «Regulāri veidojam arī pievilcīgas produktu kampaņas. Visas šīs aktivitātes ir veicinājušas to, ka pārdošanas apjoms ir pieaudzis vairāk nekā divas reizes. Redzam tendenci, ka vislielākais maizīšu apjoms tiek pārdots dienas pirmajā pusē, kas nozīmē, ka smalkmaizīšu piedāvājums ir būtiska daļa no klientu brokastu izvēles,» atklāj Circle K Latvia ēdienu kategorijas vadītājs Andris Pelīte.
Circle K tirgotās smalkmaizītes iepērk saldētā veidā, un katru rītu tās tiek ceptas uz vietas. «Partneri, no kuriem iegādājamies produktus, ir dažādi – gan lieli ārvalstu ražotāji, gan salīdzinoši nelieli vietējie ražotāji, piemēram, Canelle Bakery,» atklāj A. Pelīte. Viņaprāt, maizīšu ražotāju vidū produktu dažādība ir tiešām plaša, un uzņēmums regulāri izskata jaunu sadarbības partneru piedāvājumus.
Šajā produktu kategorijā ir svarīga savlaicīga un precīza apjomu plānošana, kas nodrošina piegāžu punktualitāti.
«Paplašinot Kool Latvija DUS un veikalu tīklu Latvijā, attiecīgi pieaugot mūsu klientu skaitam, proporcionāli palielinās arī pieprasījums pēc smalkmaizītēm. Patlaban pieprasījums pēc smalkmaizītes no kopējā uzkožu klāsta veido aptuveni 20%. Pārdoto smalkmaizīšu apjoms katru mēnesi mainās, ņemot vērā dažādus faktorus – akcijas, svētkus un sezonalitāti. Šobrīd visvairāk pieprasīti ir pīrādziņi ar kūpinātu gaļu un pekanriekstu maizīte, kas jau ilgstoši ir viena no tirgū labāk pārdotajām smalkmaizītēm,» stāsta Kool Latvija mārketinga vadītāja Austra Jāvalde. Šā uzņēmuma piedāvājumā ietilpst gan saldētas smalkmaizītes, kas tiek ceptas uz vietas, gan svaigas, kas tiek piegādātas no vietējiem ražotājiem.
«Šo praksi iesākām, jau atverot pirmo Kool Latvija DUS Augšlīgatnē, kur katru dienu tiek piegādāti vietējā konditorejā svaigi cepti gardumi. Vēlamies atbalstīt vietējos ražotājus arī pārējās vietās, kur esam pieejami. Ja nav iespējams atrast piegādātāju tuvējā apkaimē, sortimentu veidojam sadarbībā ar tādiem vietējiem ražotājiem kā Canelle Bakery, Lāči un citiem. Atrast piegādātāju problēmu nav bijis,» viņa turpina.
Visu interviju lasiet 5. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!