Taksometru patvaļai ātru risinājumu neredz; mēģinās izspēlēt satiksmes organizācijas iepirkuma un stratēģiskas nozīmes infrastruktūras kārti.
Pēc Augstākās tiesas lēmuma, kas VAS Starptautiskā lidosta Rīga izpratnē liedz tai nodarboties ar taksometru pakalpojumu organizēšanu savā teritorijā, šī pakalpojumu sniegšana arvien vairāk atgādina mežonīgos Rietumus vai Latvijas biznesa vidi 90. gados, DB norāda iesaistīto pušu pārstāvji. Situāciju vēl vairāk sarežģī tas, ka kopš maija taksometru licencēšana uzticēta plānošanas reģioniem, ja neskaita republikas pilsētas. Līdz ar to novadiem vairs nav īsti nekādas motivācijas šo jomu kontrolēt. Tā rezultātā tagad par nokļūšanu līdz centram ar jebkādas kvalitātes braucamrīku jebkādas kvalifikācijas braucējs pie stūres var paģērēt no atlidojušā pasažiera, ko vien vēlas, ja tas ir bijis tik neapdomīgs, ka nav paskatījies uz mašīnas virsbūves norādīto izcenojumu. Līdz ar to 12 eiro vietā cilvēki bijuši spiesti maksāt divreiz, trīsreiz un pat vēl vairāk, ja negodprātīgi taksisti vienkārši vēlējušies klientu apkrāpt.
DB jau rakstījis, ka uz jautājumu, kad šī problēma varētu tikt sakārtota, lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce norādīja, ka saskaņā ar tiesas spriedumu lidosta nekādā veidā nedrīkst organizēt taksometru pakalpojumu sniegšanu. Lai gan tā ir valsts stratēģisko interešu objekts, likumdošanā neesot instrumentu, kā par šo objektu rūpēties. Zināmu gaismu tuneļa galā varētu nest normatīvās bāzes precizējumi, pie kuriem pašlaik strādā Civilās aviācijas aģentūra (CAA) saistībā ar lidostas kā valsts kritiskās infrastruktūras objekta statusu.
Visu rakstu Lidosta mežonīgās konkurences gūstā lasiet 22.maija laikrakstā Dienas Bizness!