Latvijas dzelzceļa kravu pārvadājumu meitas kompānija LDz Cargo šogad visticamāk pārvadās mazāk kravu nekā pērn, šodien raksta Dienas bizness.
To Db pavēstīja LDz Cargo jaunais valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs, norādot, ka globālās ekonomiskās krīzes ietekmē gaidāms kravu samazinājums no Krievijas, kas ir galvenais LDz sadarbības partneris un kravu izcelsmes valsts. Šobrīd esot grūti prognozēt par cik tieši varētu samazināties LDz Cargo pārvadāto kravu apjomi, jo tas ir atkarīgs no daudziem globāliem procesiem tirgū, tomēr «reālistiskajā scenārijā ir jārēķinās arī ar 6 līdz 15% kravu kritumu». Pērnais 2008. gads LDz Cargo un mātes kompānijai bijis rekordgads pēc pārvadāto kravu apjoma: LDZ Cargo pērn pārvadājusi 56.06 miljonus tonnu kravu. Līdz ar to sagaidāmi ļoti labi pērnā gada finanšu rezultāti, kas provizoriski būšot zināmi janvāra beigās (provizoriskā peļņa esot vairāki miljoni latu). Jau 2007. gadā viss LDz koncerns strādāja ar rekordlielu 28.29 milj. latu peļņu un sasniedza 262.5 milj. latu lielu neto apgrozījumu – lauvas tiesu no šiem rezultātiem nodrošināja tieši LDz Cargo darbība.
Savukārt šogad LDz Cargo neizdošoties strādāt ar ievērojumu peļņu, kā tas izdevies iepriekšējos gados. «Ņemot vērā izejvielu cenu lejupslīdi pasaules tirgos, recesiju gan eksportētājvalstīs, gan to lietotājvalstīs, mēs saprotam, ka panākt kravu pārvadājumu pieaugumu nav iespējams. Ne administratīvi – politiskām metodēm, ne samazinot tarifus,» uzsver G. Mačs.
Līdz ar to LDz Cargo galvenais mērķis būs noturēt kravu plūsmu, nevis strādāt ar ievērojamu peļņu
Visu rakstu lasiet šodien Dienas biznesā!