VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmums SIA LDz Cargo divos mēnešos ir pārvadājis 9.46 milj. tonnu kravu, kas, salīdzinot ar pagājušo gada 9.6 milj. tonnu, ir par 1.9 procentiem mazāk.
Tajā pašā laikā pat laikā ir palielinājies importā pārvadāto kravu apjoms, transportējot 8.3 milj. tonnu kravu, kas ir par 217 tūkstošiem tonnu vairāk nekā pērn, liecina Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmuma LDz Cargo pārvadājumu statistika.
2009.gada pirmajos divos mēnešos LDz Cargo, kas pēc pārvadāto apjomu rādītājiem ir lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijā un piektais lielākais Eiropas Savienībā, ir pārvadājis 9.46 milj. tonnu kravu. Salīdzinājumā Lietuvā dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms ir samazinājies par 32 procentiem, bet Igaunijā par 14 procentiem.
Par 15 procentiem ir pieaudzis arī eksporta pārvadājumu apjoms. Ja 2008.gada pirmajos divos mēnešos LDz Cargo pārvadāja 341 tūkstoti tonnu, tad 2009.gada šis pārvadājumu apjoms sasniedza 392 tūkstošus.
LDz Cargo saglabā stabilu pārvadājumu apjomu galvenajos kravu transportēšanos veidos: 2009.gada pirmajos divos mēnešos visvairāk pārvadāta nafta un naftas produkti – 4 miljoni tonnu, kas ir par 2.9 procentiem vairāk nekā tajā pašā periodā 2008.gadā. Pārvadāto akmeņogļu apjoms ir pieaudzis par 25.5 procentiem, un šī gada janvārī sasniedza 3.5 miljonus tonnu. Pārvadāto ķīmisko kravu apjomi 2009.gada janvārī ir palielinājušies par 10.7 procentiem, pārvadājot 434 tūkstošus tonnu.
«Diemžēl būtisks pārvadāto apjomu kritums vērojams iekšzemes pārvadājumos, kas norāda uz saimnieciskās darbības aktivitātes lejupslīdi Latvijā», komentē LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.
Šogad pārvadāts ievērojami mazāks minerālmēslu apjoms – 485 tūkstošus tonnu. Pagājušā gada pirmajos divos mēnešos LDz Cargo pārveda 955 tūkstošus tonnu.
Lejupejoša tendence šajā periodā ir arī sauszemes tranzītā un iekšzemes pārvadājumos, kuri samazinājušies par attiecīgi 42.6 un 16 procentiem transportējot – 554 un 221 tūkstoti tonnu kravu.
Arī melno metālu pārvadājumu apjomi sarukuši vairāk kā uz pusi – šogad pārvadāti 220 tūkstoši tonnu. Šīs kravas apjoma lejupslīde galvenokārt ir saistīta ar krasu pieprasījuma samazināšanos pēc šīs produkcijas pasaules tirgos.