Biežās VAS Latvijas Pasts (LP) vadības maiņas un neīstenoto projektu dēļ uzņēmums gan ir bijis zaudētājs pieaugošās konkurences cīņā atsevišķās darbības jomās, taču ir pozīcijas, kas ir atgūstamas, sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness norāda kompānijas valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Fragments no intervijas:
Vai varat konkurēt ar citu komersantu pakomātiem, kas pieejami cauru diennakti?
Nevar noliegt, ka jebkurš no šiem (konkurentu) risinājumiem ir vērā ņemams spēlētājs. Tā ir viena no lietām, kas pastā ir nokavēta.
Cik tā darba uzlikt blakus vēl vienu pakomātu?
Varam salikt, bet, ja dienā būs viens vai divi sūtījumi, tas nebūs rentabli, tāpēc šī cīņa ir ļoti nežēlīga arī esošo spēlētāju starpā. Vispirms gribam sakārtot savu saimniecību, uzlabot saņemšanas apstākļus, lai klientam nebūtu aizspriedumu vai traucēkļu doties uz pasta nodaļu un lai vismaz lielākajās nodaļās sūtījumu saņēmējus apkalpotu bez rindas. Domājam, kā paātrināt kašu sistēmu darbu arī no tehnoloģiskā viedokļa. Līdz 2018. gada vidum plānojam nomainīt kases sistēmas visās nodaļās, paātrinot transakciju laiku. Tāpat pārskatām tehnoloģisko procesu citiem produktiem, piemēram, ierakstītajām vēstulēm. Līdz šim pasta nodaļas vai piegādes punkta darbinieki pirms sūtījuma izsniegšanas ar roku ievadīja saņēmēja datus, kas prasa ilgu laiku un kur ir iespējamas kļūdas. Šobrīd no lielākajiem spēlētājiem (vēstuļu drukātājiem) reģistrēto vēstuļu piegādes tirgū saņemam datus. Pirms šī vēstule nonāks pasta nodaļā, sistēmā jau ir visi dati, kas vēlreiz nav jāievada. Nākamais būtu internetbankai līdzīgs projekts primāri juridiskajām un pēc tam fiziskajām personām, proti, ka katram klientam ir savs profils, lai viņš var ielogoties un noformēt sūtījumus (šī sadaļa jau izveidota), un varētu notikt pilnvērtīga datu apmaiņa ar LP sistēmu. Projektam jābūt daļēji pabeigtam jau septembrī.
Vai rindas un vienlaikus kasieru neesamība lielajās nodaļās liecina par grūtībām atrast darbiniekus?
Tā ir viena sadaļa, par ko valde grib iegūt pilnīgu skaidrību, kāda konkrētajos gadījumos ir bijusi problēma – nav bijis darbinieka vai viņš tobrīd darījis citu darbu nodaļā. Esam uzdevuši Rīgas nodaļām izvērtēt transakciju biežumu dienas laikā, lai saprastu, kad veidojas sastrēgumi, un, ņemot vērā šos datus, nodaļām veidot darbinieku grafiku. Atvaļinājumu laikā darbinieki ir jārotē. Rīgā gan ir vēl viens faktors, ka trūkst darbinieku. Taču problēma atrisināsies daudz ātrāk, ja darbinieku skaits korelēs ar operāciju skaitu.
Visu interviju Iedzīs iepriekšējo vadītāju nepadarīto lasiet 25. augusta laikrakstā Dienas Bizness.