"Swedbank" peļņa 2020. gada divos ceturkšņos bijusi 47 miljoni eiro, kas ir par 9 miljoniem eiro mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā. Iemesls peļņas samazinājumam galvenokārt saistāms ar lielāku kredītuzkrājumu veidošanu.
Tīrie procentu ienākumi ir turpinājuši pieaugt, ko veicināja kredītportfeļa izaugsme – pusgadā kāpums par 2 procentiem, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Kredītportfelis ir audzis par 3 procentiem, turklāt pieaugums vērojams gan uzņēmumu, gan arī mājsaimniecību kreditēšanā. Noguldījumu apjoms ir palielinājies par 14 procentiem, informē kredītiestādes pārstāvis Jānis Krops.
Tīrie komisiju ienākumi pirmajā pusgadā ir sarukuši par 8 procentiem. Iemesls tam ir mazāki ieņēmumi no karšu un maksājumu apkalpošanas. Citi ieņēmumi ir samazinājušies par 10 procentiem, ko pārsvarā ietekmēja mazāki ienākumi no apdrošināšanas biznesa.
Kopējie izdevumi gada griezumā ir palikuši nemainīgi. Pieaugušas izmaksas, kas saistītas ar darbaspēku, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas risku samazināšanu un ieguldījumiem digitālajos risinājumos. Savukārt administratīvie izdevumi ir samazinājušies.
Kredītuzkrājumi sešos mēnešos ir sasnieguši 3,5 miljonus eiro. Salīdzinājumam, tādā pašā laika periodā pērn kredītuzkrājumi bija 400 tūkstoši eiro.
"Aizvadītajā ceturksnī ierobežojumi pandēmijas dēļ atstājuši nozīmīgu negatīvu ietekmi uz Latvijas ekonomiku, tādējādi ietekmējot arī mūsu darbības rādītājus. Šajā ceturksnī pieredzējām gan strauju klientu aktivitātes samazinājumu, kas atspoguļojās zemākā maksājumu apjomā un pieprasījumā pēc kredītiem, gan arī ātru ekonomiskās aktivitātes atjaunošanos pēc ārkārtas situācijas beigām.
Pozitīvi vērtējams fakts, ka izsniegto kredītu apjoms, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir pieaudzis, turklāt kredītportfeļa kvalitāte saglabājusies augsta," komentē "Swedbank Latvija" vadītājs Reinis Rubenis.
Otrā ceturkšņa laikā situācija, kas saistīta ar Covid-19 pandēmiju, sāka stabilizēties. Lielas pūles tika pieliktas, lai panāktu nozares mēroga vienošanos, kas paredzētu kopēju banku pretimnākšanu klientiem krīzes brīdī. Kopējā vienošanās lielā mērā balstījās tajos principos, ko "Swedbank" piedāvāja saviem privātpersonu klientiem vēl pirms moratorija izsludināšanas. Savukārt korporatīvajiem klientiem vienošanās tika attiecināta, nosakot kopējo saistību limitu 5 miljonu eiro apmērā. Tomēr, izprotot sarežģīto situāciju, "Swedbank" turpina atbalsta sniegšanu visiem klientiem – tostarp uzņēmumiem.
Covid-19 pandēmijas sākumā novērots spēcīgs klientu pieprasījums pēc iespējas atlikt kredītu pamatsummas maksājumus, kas krīzes turpinājumā ievērojami saruka. Līdz jūnija beigām ir apstiprināti vairāk nekā 5700 kredītbrīvdienu pieprasījumi privātpersonām un vairāk nekā 2000 juridiskajiem klientiem. Turklāt, apzinoties, ka atsevišķi klienti vēl aizvien izjūt pandēmijas sekas, iespēja pieteikties pamatsummas atlikšanai ir pagarināta līdz 30. septembrim.
Uzņēmumiem ir sniegts atbalsts arī, piemērojot atlaides ikmēneša maksājumos par e-komercijas rīkiem un maksājumu termināļu īri. Tāpat ir īstenots īpašs atbalsts e-komercijas jaunuzņēmumiem. Tikmēr privātpersonām uzlaboti digitālie pakalpojumi, dodot iespēju atrisināt vajadzības attālināti.
Otrā ceturkšņa laikā ieviesti vairāki nozīmīgi jauninājumi, tostarp "Swedbank" pievienojās zibsaišu reģistram, kas ļauj "Swedbank" klientiem veikt un saņemt maksājumus, zinot tikai adresāta telefona numuru.
Lai atvieglotu iespēju uzsākt sadarbību ar "Swedbank", ieviesta iespēja atvērt privātpersonas kontu attālināti, neapmeklējot bankas filiāli.
Pēc aktīvu apmēra "Swedbank" ir lielākā banka Latvijā.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ: