Ražošana

Latvijas kuģniecības zaudējumi samazinājušies

Žanete Hāka,21.11.2014

Jaunākais izdevums

AS Latvijas kuģniecība un tās meitas sabiedrību (LK koncerns) neto zaudējumi šā gada deviņos mēnešos sasniedza 14,17 miljonus ASV dolāru, kas ir par 10,47 miljoniem dolāru mazāk nekā 2013. gada atbilstošā periodā, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Šā gada deviņu mēnešu uzkrāto rezultātu pozitīvi ietekmēja ienākumi no daļējā izlīguma saistībā ar Antonio Gramsi Corporation lietu Londonas Augstākajā tiesā 20,05 miljonu dolāru apmērā, nekustamā īpašuma Rīgā, Jēkaba ielā pārdošana, kā arī ieguldījuma ārstniecības klīnikā SIA Via Una pārvērtēšana. Tomēr koncerna rezultātus negatīvi ietekmējuši uzkrājumi kuģu vērtības samazinājumam par 32,25 miljoniem dolāru, zaudējumi no kuģa Rīga atsavināšanas 0,34 miljonu dolāru apmērā, kā arī ieguldījuma AS Latvijas Naftas tranzīts vērtības samazinājums 8,34 miljonu dolāru apmērā.

30. septembrī flotē bija 16 tankkuģi ar vidējo vecumu 7 gadi. Šā gada deviņos mēnešos flotes kopējie ieņēmumi bija 69,36 miljoni dolāru, savukārt flotes neto reisu rezultāts bija 57,99 miljoni dolāru. Peļņa no kuģu darbības pēc nolietojuma atskaitījuma un kuģu sausā doka amortizācijas šā gada deviņos mēnešos bija 20,66 miljoni dolāru – līdzīgi iepriekšējā periodā sasniegtajam rezultātam (2013. gada deviņos mēnešos – 21,38 miljoni).

Pārskata perioda beigās 88% no LK flotes (četrpadsmit kuģi) tika nodarbināti laika nomā. Vidējais izmantošanas laiks tai flotes daļai, kura strādāja laika nomā un saskaņā ar berbouta frakts līgumiem, bija aptuveni desmit mēneši, bet bez berbouta frakts līgumiem (divpadsmit kuģi) – astoņi mēneši.

Trešā ceturkšņa noslēgumā LK koncerna likviditāte bija uzlabojusies, un koncernam bija naudas līdzekļi un īstermiņa depozīti ar termiņu līdz divpadsmit mēnešiem 40,29 miljonu dolāru vērtībā. 30. septembrī LK koncerna aktīvu kopsumma bija 470,31 miljons dolāru, savukārt pašu kapitāls bija 201,88 miljoni dolāru.

LK vadība norāda, ka līdz šim 2014. gadā produktu tankkuģu tirgus segmenta sniegums lika vilties. Taču, kā jau iepriekš minēts, LK koncerna flote lielākoties strādāja pēc laika nomas līgumiem, tādējādi LK koncerns varēja nodrošināt vienmērīgu ieņēmumu plūsmu.

Starptautiskā enerģētikas aģentūra (IEA), kura industriālās valstis informē par politiku naftas nozarē, turpina sniegt samazinātas prognozes attiecībā uz naftas pieprasījuma kāpumu pasaulē atlikušajā 2014. gada daļā un tālāk, atsaucoties uz mazāku par cerēto pieprasījuma pieaugumu. Nesenais jēlnaftas cenas kritums arī norāda uz šo vispasaules pieprasījuma samazinājumu. Tas varētu negatīvi ietekmēt gan peļņu, gan LK koncerna flotes vērtību. Tomēr stratēģijai, izmantot lielāko daļu LK koncerna flotes laika frakts līgumos vismaz īstermiņā, vajadzētu zināmā mērā pasargāt no iespējamā ieņēmumu krituma.

Šobrīd, neskatoties uz negatīvo prognozi, 4. ceturksnis ir izrādījies daudz pievilcīgāks produktu tankeru tirgū kā tas tika prognozēts, ģenerējot kuģu īpašniekiem labākus ienākumus kā cerēts. Tāpēc pastāv cerības, ka šī tendence turpināsies līdz 2014. gada beigām un arī turpmāk, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas kuģniecība palielinās pamatkapitālu līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas

LETA,30.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģošanas kompānijas Latvijas kuģniecība plāno palielināt pamatkapitālu līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas slegtajā akciju emisijā, liecina paziņojums Nasdaq Rīga.

Paziņojumā teikts, ka pamatojoties uz akcionāra Vitol Netherlands B.V. (Vitol) pieprasījumu, jautājums par pamatkapitāla palileināšanu iekļauts ārkārtas akcionāru sapulcē, kas notiks 19.septembrī.

Akcionāru sapulcē plānots atbalstīt pamatkapitāla palielināšanu par 60 miljoniem eiro līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas slēgtajā (ne publiskajā) akciju emisijā ar mērķi refinansēt kuģošanas biznesa parādsaistības.

Jau vēstīts, ka Latvijas kuģniecība koncerns šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 43,69 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3% mazāk nekā 2016.gada attiecīgajā periodā, taču koncerns guva peļņu 8,597 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Apgabaltiesa noraida Vestbalt pārsūdzību par prasības nodrošināšanu civilprocesā pret Latvijas kuģniecību

LETA,01.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa vakar noraidīja SIA «Vestbalt» pārsūdzību par prasības nodrošināšanu civilprocesā pret AS «Latvijas kuģniecība» (Kuģniecība), aģentūru LETA informēja Rīgas apgabaltiesas pārstāvis Raimonds Ločmelis.

Tiesas kolēģija atzinusi, ka pirmās instances tiesas tiesnese ir pieņēmusi lietas apstākļiem atbilstošu lēmumu, bet blakus sūdzībā norādītie argumenti nevar būt par pamatu lēmuma atcelšanai. Lēmums nav pārsūdzams.

Vestabalt tiesā prasa no Latvijas kuģniecības piedzīt 101 000 eiro

Jau ziņots, ka tagad tiks lemts par tālāko civilprocesa skatīšanas gaitu Ziemeļu rajona tiesā.

«Vestabalt» cēlusi prasību Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesā pret «Latvijas kuģniecību» (Kuģniecība), lūdzot atzīt par noslēgtu starpniecības līgumu starp abām pusēm un piedzīt no «Latvijas kuģniecības» starpniecības maksu 101 000 eiro apmērā, liecina paziņojums biržai «Nasdaq Riga».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvijas kuģniecība» palielinājusi pamatkapitālu par 164 miljoniem eiro, un tagad tas ir 344 000 000 eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmuma pamatkapitāls līdz šim bija 180 000 000 eiro. AS «Latvijas kuģniecība» pamatkapitāls palielināts, emitējot jaunas akcijas un pamatkapitālā ieskaitot pozitīvo starpību starp pašu kapitālu un summu, ko veido pamatkapitāls un rezerves.

Visas jaunemitētās akcijas ieguvis uzņēmuma vienīgais akcionārs Nīderlandē reģistrētā kompānija «Vitol Netherlands B.V.».

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas ceturtdien 22.februārī.

Šis ir otrs apjomīgais AS «Latvijas kuģniecība» pamatkapitāla palielinājums nepilnu trīs mēnešu laikā. 2017.gada 8.decembrī uzņēmums palielināja pamatkapitālu par 120 miljoniem eiro. Tādējādi īsā laika periodā AS «Latvijas kuģniecība» kopumā palielinājusi pamatkapitālu par 284 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Vestabalt» cēlusi prasību Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesā pret AS «Latvijas kuģniecība» (Kuģniecība), lūdzot atzīt par noslēgtu starpniecības līgumu starp abām pusēm un piedzīt no «Latvijas kuģniecības» starpniecības maksu 101 000 eiro apmērā, liecina paziņojums biržai «Nasdaq Riga».

«Latvijas kuģniecība» paziņojumā norāda, ka prasību neatzīst un ir iesniegusi paskaidrojumus tiesai.

Prasība pret «Latvijas kuģniecību» tiesā saņemta 31.augustā, bet 8.septembrī tika noraidīts «Vestbalt» iesniegums par prasības nodrošināšanu, aģentūru LETA informēja Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas pārstāve Una Zīraka. Viņa arī norādīja, ka «Vestbalt» šo prasības nodrošināšanas noraidījumu pārsūdzēja.

Pārsūdzību 31.oktobrī skatīs Rīgas apgabaltiesā. Pēc šīs tiesas sēdes tiks lemts par tālāko civilprocesa skatīšanas gaitu Ziemeļu rajona tiesā.

Nekustamo īpašumu pārvaldītājs «Vestabalt» dibināts 2001.gadā, Uzņēmuma pamatkapitāls ir 85 365 eiro, un tas pieder Aldim Plaudim (95,6%) un Līgai Uzkalnei (4,4%). Kompānija pērn strādāja ar 3,95 miljonu eiro apgrozījumu un guva 81 662 eiro peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija saņēmusi sabiedrības Vitol Netherlands B.V. iesniegumu atļaujas saņemšanai AS «Latvijas Kuģniecība» galīgā akciju atpirkuma veikšanai.

Sabiedrība Vitol Netherlands B.V., tieši pieder 97,06% AS «Latvijas Kuģniecība» balsstiesīgo akciju.

Sabiedrībai Vitol Netherlands B.V pieder 182 367 467 AS «Latvijas Kuģniecība» dematerializētas uzrādītāja akcijas ar balsstiesībām (A kategorijas akcijas), kā arī 399 999 830 vārda akcijas papīra formā ar balsstiesībām (B kategorijas akcijas).

20.12.2017. AS «Latvijas Kuģniecība» akcionāru sapulcē pieņemts lēmums par AS «Latvijas Kuģniecība» akciju izslēgšanu no regulētā tirgus. Līdz ar to galīgais akciju atpirkums tiek veikts saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likuma 81. panta ceturto daļu.

Ieraksta datums akciju galīgajai atpirkšanai ir 10. darba diena, skaitot no dienas, kad sabiedrība Vitol Netherlands B.V., ir publicējis oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesis» informāciju par akciju atpirkšanas piedāvājumu saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likuma 82. panta septīto daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai AS Latvijas kuģniecība akcionāri nākotnē varētu lemt par iespējamās peļņas sadali dividendēs, ja apstākļi un uzņemtās saistības to ļautu, uzņēmuma valde atbilstoši neatkarīgu ekspertu atzinumiem ir rosinājusi 11. jūnija kārtējā akcionāru sapulcē lemt par uzkrāto zaudējumu segšanu, samazinot uzņēmuma pamatkapitālu.

Tā ir standarta procedūra, ko atbalsta gan auditorkompānijas SIA PricewaterhouseCoopers eksperti, gan konsultanti no starptautiskā advokātu biroja EvershedsBitans, liecina paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Akcionāru sapulces laikā tiek rosināts samazināt AS Latvijas kuģniecība pamatkapitālu par 220 miljoniem eiro līdz 60 miljoniem eiro, tādējādi samazinot uzrādītāja akcijas nominālvērtību no 1,4 eiro līdz 0,3 eiro, kā arī noteikt pamatkapitāla samazināšanas aprēķina datumu šā gada 1. septembrī.

«Vairāku gadu garumā AS Latvijas kuģniecība ir uzkrājusi ievērojamus zaudējumus. Teorētiski pastāv iespēja tos segt no uzņēmuma nākotnes iespējamās peļņas, tomēr pēc padziļinātas analīzes veikšanas ar neatkarīgiem ekspertiem uzņēmuma valde rosina samazināt pamatkapitālu, kas ir standarta procedūra šādos gadījumos. Akcionāriem tas nozīmētu iespēju nākotnē saņemt reālus ienākumus no to ieguldītā kapitāla, kad apstākļi to ļaus, vai arī lemt par jaunu investīciju programmu uzsākšanu, kas, visticamāk, nozīmētu ieguldījumu vērtības pieaugumu,» norāda AS Latvijas kuģniecība valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Reorganizēta AS Ventspils nafta, mainot nosaukumu uz AS Latvijas kuģniecība

Žanete Hāka,17.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Ventspils nafta" mainījusi nosaukumu uz AS "Latvijas kuģniecība", liecina "Lursoft" dati.

Lursoft pieejamā informācija rāda, ka vakar veikta kādreizējās AS "Latvijas kuģniecība" reorganizācija, to pievienojot AS "Ventspils nafta", reorganizācijas ceļā iegūstošajam uzņēmumam nomainot nosaukumu.

Reorganizācijas ceļā pievienotais uzņēmums 2018.gadā apgrozīja 1,83 milj.EUR un nopelnīja 1,12 milj.EUR.

Savukārt kādreizējā AS "Ventspils nafta", kas kopš vakardienas mainījusi nosaukumu uz AS "Latvijas kuģniecība", 2018.gadā apgrozīja 57,12 tūkst.EUR un gadu noslēdza ar 13,33 milj.EUR apgrozījumu. Savukārt konsolidētais apgrozījums veidojis 8,9 milj.EUR, bet zaudējumi - 14,15 milj.EUR.

Izziņā pieejamā informācija rāda, ka AS "Latvijas kuģniecība" sniegusi ziņas, ka tās patieso labuma guvēju noskaidrot nav iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

FKTK atļauj Vitol Netherlands B.V. veikt AS Latvijas kuģniecība galīgo akciju atpirkšanu

Zane Atlāce - Bistere,26.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome ir pieņēmusi lēmumu atļaut akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība akcionāram Vitol Netherlands B.V. veikt akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība galīgo akciju atpirkšanu.

Tā kā Vitol Netherlands B.V. pieder vairāk nekā 95% no akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība balsstiesīgo akciju skaita un AS Latvijas kuģniecība akcionāru sapulcē ir pieņemts lēmums par akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība akciju izslēgšanu no regulētā tirgus, Vitol Netherlands B.V. ir tiesības veikt akciju sabiedrības galīgo akciju atpirkšanu.

Vienas akcijas cena galīgajā atpirkšanā ir noteikta 0.71 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Latvijas kuģniecība valdē darbu turpinās Pols Tomas un Kristofers Kernons

Žanete Hāka,26.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība padome atkārtoti valdes locekļu amatos uz 5 gadiem pārvēlēja Polu Tomasu (Paul Thomas) un Kristoferu Džeimsu Kernonu (Christopher James Kernon), liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Pilnvaru termiņa sākums ir 1. marts.

Pols Tomas ir AS Latvijas kuģniecība valdes loceklis kopš 2010. gada jūlija un vienlaikus ir arī Vitol grupas pasaules kuģošanas sektora vadītājs. Vitol grupā P.Tomas strādā kopš 1988. gada, bet kopš 2007. gada ieņem arī kuģošanas kompānijas Finaval Spa direktora amatu. Pola Tomasa īpašumā nav AS Latvijas kuģniecība akciju.

Kristofers Kernons ir AS Latvijas kuģniecība valdes loceklis kopš 2011. gada februāra. Dž.Kernonam ir vairāk nekā 20 gadu pieredze kuģošanas sektorā, bet kopš 2003. gada viņš ir atbildīgs par fraktēšanas projektu vadību Vitol grupā. Kristofera Kernona īpašumā nav AS Latvijas kuģniecība akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecelta jauna AS «Latvijas kuģniecība» padome, atkārtoti amatos ieceļot piecus līdzšinējos padomes locekļus, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

AS «Latvijas kuģniecība» padome sastāv no astoņiem locekļiem. Amatos pārvēlēti līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Vladimirs Eggers, kā arī padomes locekļi Olga Kurenkova, Varvara Maksimova, Nafiseta Negouča un Aleksej Tarasovs.

Trīs no līdzšinējiem padomes locekļiem atbrīvoti no amatiem. Darbu padomē neturpinās Christopher James Kernon, Andrea Clare Schlaepfer un Dzmitry Yudzin.

Viņu vietā no jauna AS «Latvijas kugņiecība padomē iecelti Natasa Mikiene, kura turpmāk būs uzņēmuma padomes priekšsēdētāja vietniece, kā arī padomes locekļi Guy Richard Skern un Konstantins Zaščerinskis.

AS »Latvijas kuģniecība« reģistrēta 1991.gadā un tās pamatdarbība ir naftas produktu, ķīmisko vielu un naftas pārvadāšana, izmantojot vidēja un handy izmēra tankkuģu floti. Uzņēmuma vienīgais akcionārs ir Nīderlandē reģistrētā kompānija »Vitol Netherlands B.V.«.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība joprojām cer 2018.gadā strādāt ar peļņu, saka uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups.

«Mēs uz to ceram vienmēr, un tas attiecas uz jebkuru uzņēmumu. Tomēr šogad liek vilties frakts likmes. Pusgada finanšu datus mēs paziņosim augusta beigās, tādēļ pašlaik es vēl nevaru runāt par konkrētiem skaitļiem. Vienlaikus, neraugoties uz neapmierinošajām frakts likmēm, mēs spējam pildīt savas saistības, kas ir vissvarīgākais,» sacīja Kirkups.

FOTO: Latvijas kuģniecība par 4,2 miljoniem eiro pārdevusi savu biroja ēku Elizabetes ielā

Pēc viņa teiktā, nākotnē situācijai frakts likmju tirgū vajadzētu uzlaboties. «Ņemot vērā to, ko mēs redzam kuģu būves tirgū, nākotnē situācijai vajadzētu uzlaboties. Tas nav vienīgais aspekts, no kura ir atkarīgas likmes. Piemēram, tās būtiski atšķiras no kuģu reisa garuma. Ja ir jāved krava no Ventspils uz Čīli, tad nav daudz kuģu, kuri to spētu, un frakts likmes attiecīgi ir augstas. Ja ir īss reiss no Ventspils uz Sanktpēterburgu, tad pieejami ir daudzi kuģi un likmes ir zemas. Tāpat daudz ir atkarīgs no naftas tirgus un no tā, uz kurieni un no kurienes tiek transportēta nafta. Ietekme ir arī sezonāliem faktoriem. Piemēram, bargu ziemu laikā kuģu kustība ir kavēta un likmes aug. Tas ir visai sarežģīts tirgus, kuru ietekmē daudzi faktori,» klāstīja Latvijas kuģniecības vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība valde nolēmusi veikt kompānijas reorganizāciju, liecina publikācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Pieņemts lēmums veikt reorganizāciju, uzņēmumu Latvijas kuģniecība pievienojot AS Ventspils nafta.

Kreditori prasījumus var pieteikt AS Latvijas kuģniecība viena mēneša laikā.

Jau ziņots, ka šā gada februārī AS Latvijas kuģniecība akcijas tika izslēgtas no Nasdaq Riga biržas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas kuģniecības padomi turpinās vadīt Vladimirs Egers

Žanete Hāka,04.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība padome atkārtoti par padomes priekšsēdētāju pārvēlējusi Vladimiru Egeru, savukārt par padomes priekšsēdētāja vietnieku – Borisu Bednovu, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Šā gada 16. jūlijā notika ārkārtas AS Latvijas kuģniecība akcionāru sapulce, kuras laikā tika pārvēlēta uzņēmuma padome. Uz piecu gadu termiņu padomē tika ievēlēti – Vladimirs Egers, Andrea Šlepfere, Varvara Maksimova, Olga Kurenkova, Boriss Bednovs, Dmitrijs Judins, Aleksejs Tarasovs, Džovanni Fadžoli, Kristo Oidermā un Artūrs Neimanis. No jauna AS Latvijas kuģniecība padomē tika ievēlēts Aleksejs Tarasovs.

Akcionāru sapulce pieņēma lēmumu, ka jaunā padome turpinās strādāt bez atlīdzības, tāpat kā iepriekšējā.

AS Latvijas kuģniecība ir starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem vidēja izmēra un handy tankkuģu segmentos un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp līdzīgām kompānijām Ziemeļeiropā. Uzņēmumam pieder 16 kuģi, nodrošinot darbu vairāk nekā 500 jūrniekiem no Latvijas, un papildus tehniski pārvalda vēl 4 kuģus, kopumā vadot 20 kuģu lielu floti. LK flotes vidējais vecums ir 7 gadi. Visi kuģi saņēmuši ISM (International Safety Management) sertifikātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Pilnībā atjauno SIA Lasco Investment maksātspēju

Žanete Hāka,27.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa lēma par pilnīgu AS Latvijas kuģniecība meitassabiedrības SIA Lasco Investment aksātspējas atjaunošanu. Šāds lēmums pieņemts pēc uzņēmuma kreditoru mierizlīguma, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Lai spētu izpildīt finansiālās saistības un koncentrētos uz uzņēmuma pamatdarbību, AS Latvijas kuģniecība turpinās pakāpeniski atbrīvoties no aktīviem, kas nav saistīti ar uzņēmuma pamatdarbību. Šī iemesla dēļ SIA Lasco Investment plāno pārdot savā īpašumā esošo nekustamo īpašumu portfeli, norāda AS Latvijas kuģniecība un SIA Lasco Investment valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups.

SIA Lasco Investment ir AS Latvijas kuģniecība koncernam piederošo nekustamo īpašumu holdinga un pārvaldes sabiedrība. SIA Lasco Investment nekustamo īpašumu portfelī ir Preses nama ēka, atpūtas komplekss Lejastiezumi, viesnīca Rīgas Līcis, Ventspils biznesa centrs un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas kuģniecība: Medical Invest pamatdarbība būs ar kuģošanas biznesu nesaistītā aktīva pārvaldība

Lelde Petrāne,16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.septembrī AS Latvijas kuģniecība nodibinājusi meitas sabiedrību SIA Medical Invest. Kā vēstīts, tas bijis aizvadītajā nedēļā lielākais reģistrētais uzņēmums.

Kā informēja AS Latvijas kuģniecība komunikācijas konsultante Elīna Dobulāne, SIA Medical Invest parakstītais un apmaksātais pamatkapitāls ir 457 300 EUR. Visas daļas pieder AS Latvijas kuģniecība. Roberts Kirkups ir vienīgais valdes loceklis SIA Medical Invest.

Sabiedrības pamatdarbība būšot ar kuģošanas biznesu nesaistītā aktīva pārvaldība.

AS Latvijas kuģniecība pieder 16 kuģi. LK flotes vidējais vecums ir 6,5 gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Latvijas kuģniecība domā, kā palielināt ienākumus, lai atmaksātu kredītsaistības

Žanete Hāka,28.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība kārtējā akcionāru sapulcē nolemts saglabāt AS Latvijas kuģniecība esošo akciju skaitu 60 miljonu eiro apmērā un nepalielināt tās pamatkapitālu, informē uzņēmuma pārstāvji.

AS Latvijas kuģniecība valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups (Robert Kirkup) norāda: «Akcionāru sapulcē neizdevās savākt nepieciešamos 75% balsu, lai veiktu pamatkapitāla palielināšanu. Lai gan esmu sarūgtināts, novērtēju, ka lēmums par lielākām investīcijām uzņēmumā akcionāriem bija sarežģīta izvēle. Mēs turpinām meklēt citus veidus, kā palielināt ienākumus, lai spētu atmaksāt kredītsaistības par diviem kuģiem šā gada jūnijā. Paralēli pamatkapitāla palielināšanas procesam esam runājuši ar bankām par esošo kredītu refinansēšanu un esam pārliecināti, ka šīs sarunas būs veiksmīgas, neskatoties uz sarežģīto situāciju kuģošanas un banku industrijās.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vladimiru Egeru atkārtoti ievēl par AS Latvijas Kuģniecība padomes priekšsēdētāju

Žanete Hāka,29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 29.aprīlī, AS Latvijas kuģniecība padome atkārtoti par padomes priekšsēdētāju pārvēlēja Vladimiru Egeru (Vladimir Egger), savukārt par padomes priekšsēdētāja vietnieku – Kasparu Bunni, informē uzņēmuma pārstāvji.

26.aprīlī notika kārtējā AS Latvijas kuģniecība akcionāru sapulce, kuras laikā tika pārvēlēta uzņēmuma padome. Padome tiek ievēlēta uz pieciem gadiem un turpmāk tās sastāvā būs: Vladimirs Egers, Andrea Šlēfers, Varvara Maksimova, Olga Kurenkova, Kaspars Bunne, Dzimitrijs Judzins , Aleksejs Tarasovs, Džovanni Fagolioni, Kristo Oidermā un Artūrs Neimanis.

AS Latvijas kuģniecība ir starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem vidēja izmēra un handy tankkuģu segmentos un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp līdzīgām kompānijām Ziemeļeiropā. Uzņēmumam pieder 16 moderni kuģi, nodrošinot darbu vairāk nekā 1300 profesionāliem un augsti kvalificētiem jūrniekiem no Latvijas, un papildus tehniski pārvalda vēl 6 kuģus, kopumā vadot 22 kuģu lielu floti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejā AS Latvijas kuģniecība meitas uzņēmums SIA LSC Shipmanagement (LSCSM) papildinājis savu pilnā tehniskajā pārraudzībā esošo floti ar jaunu kuģi Elandra Eagle, informē LSCSM.

Jaunais tankeris Elandra Eagle ir paredzēts naftas produktu pārvadājumiem. Tā kopējais garums ir 277 metri un kravnesība – 157 000 tonnas.

AS Latvijas kuģniecība valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups (Robert Kirkup) informē, ka LSCSM papildina savu tehniskajā pārraudzībā esošo floti ar nākamo kuģi, tādējādi palielinot naftas pārvadājumu maksimālo jaudu. Esam gandarīti par izrādīto uzticību mūsu apkalpes un kuģu vadības komandu profesionalitātei un spējām. Turklāt, flotes papildinājums ir svarīgs notikums, jo tiek īstenota stratēģija palielināt tehniskajā pārraudzībā esošo kuģu skaitu, kas attiecīgi ļauj palielināt darba vietu skaitu kā krastā, tā jūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas Kuģniecībai pērn 14,39 miljonu eiro zaudējumi

Gunta Kursiša,20.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā a/s Latvijas Kuģniecība apgrozījums saruka par 10,61% līdz 3,2 miljoniem eiro. Gads tika noslēgts ar 14,3 miljonu eiro zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

Ienākumu samazinājums pārskata gadā skaidrojams ar a/s Latvijas kuģniecība sniegto pakalpojumu cenas samazinājumu un kuģu skaita samazinājumu koncernā, skaidroits kompānijas vadības ziņojumā.

Koncerna neto rezultāts 2013. gadā ir zaudējumi 14,39 miljonu eiro apmērā, un tas saistāms galvenokārt ar uzkrājumiem, kas izveidoti kuģu vērtības samazinājumam 17,6 miljonu eiro apmērā, norādījusi uzņēmuma vadība.

Gada nogalē a/s Latvijas Kuģniecība rīcībā bija naudas līdzekļi un īstermiņa depozīti 26,7 milj. eiro apmērā, kas ir par 7,06 milj. eiro vairāk nekā 2013. gada sākumā. Kā norāda kompānijas vadība, koncerna finanšu stāvoklis uzlabojies, pateicoties ieņēmumu pieaugumam, administratīvo izmaksu samazinājumam, kā arī kuģu Kolka, Kaltene un Kuldīga pārdošanas rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Latvijas kuģniecība pārdevusi sabiedrību Medical Invest

Žanete Hāka,03.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība pārdevusi meitas sabiedrību SIA Medical Invest uzņēmumam SIA LR Capital, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Pārdošanas rezultātā sabiedrība ir guvusi neto peļņu 400 tūkstošu euro apmērā un šis darījums ir apliecinājums sabiedrības stratēģijai atsavināt ar pamatdarbību nesaistītos aktīvus.

SIA Medical Invest pamatkapitāls ir 457,3 tūkstoši eiro un tai pieder 45,45% kapitāldaļu medicīnas klīnikā Via Una.

Db.lv jau rakstīja, ka 8.septembrī AS Latvijas kuģniecība nodibināja meitas sabiedrību SIA Medical Invest.

Visas daļas pieder AS Latvijas kuģniecība. Roberts Kirkups ir vienīgais valdes loceklis SIA Medical Invest.

Sabiedrības pamatdarbība būšot ar kuģošanas biznesu nesaistītā aktīva pārvaldība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejā AS Latvijas kuģniecība meitas uzņēmums SIA LSC Shipmanagement (LSCSM) papildinājis savu pilnā tehniskajā pārraudzībā esošo floti ar jaunuzbūvēto kuģi Elandra Palm, informē AS Latvijas kuģniecība.

Jaunais tankeris Elandra Palm ir paredzēts naftas produktu un ķīmisko vielu pārvadājumiem. Tā kopējais garums ir 183 metri un kravnesība – 50 300 tonnas.

«LSCSM papildina savu pārraudzībā esošo floti ar nākamo kuģi, tādējādi palielinot naftas un ķīmisko vielu pārvadājumu maksimālo jaudu,» norāda AS Latvijas kuģniecība valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups (Robert Kirkup).

Tankeris Elandra Palm ir otrais no trim LSCSM jaunajiem kuģiem, kuru būvējusi Dienvidkorejā esoša kuģu būves kompānija SSP SHIPBUILDING. Pirmais no trim kuģiem – Elandra Spruce – tika saņemts 11. janvārī. Nākamais papildinājums flotē gaidāms maijā, kad tai tiks pievienots tankeris Elandra Oak.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kādas arī prasības būtu ieviestas ārzonu kompāniju darbībai Latvijā, tās joprojām nav izzudušas un ir īpašnieces Latvijā reģistrētajos uzņēmumos, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

To apliecina ne tikai DB apkopotie dati par ieplūdušām investīcijām no tā dēvētā melnā saraksta (zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm un teritorijām) Latvijā reģistrētu uzņēmumu pamatkapitālā, bet arī vairāku DB aptaujāto sacītais. Latvijā reģistrēto uzņēmumu pamatkapitālā no Latvijas valdības apstiprinātām zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm un teritorijām kopumā, pēc SIA Lursoft datubāzē esošajam ziņām, ieguldīti 176,6 milj. eiro, kas ir tikai aptuveni 3% no Latvijā kopumā akumulēto ārvalstu ieguldījuma Latvijā reģistrēto uzņēmumu pamatkapitālā (situācija uz 27.10.2012.). Lai arī kopumā šajā Latvijas valdības apstiprinātajā zemu nodokļu vai beznodokļu valstu un teritoriju sarakstā ir valstis, kuras ieguldījušas vairākus miljonus un krietni mazākas summas, ir arī tādas, kuras nav investējušas nevienu centu. Jāpiebilst, ka par ārzonām pieņemts dēvēt tikai tās valstis un teritorijas, kas iekļautas Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) ikgadējā sarakstā, uz kura pamata tika veidots arī Latvijas «melnais saraksts».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas kuģniecība par 15,4 miljoniem eiro pārdod netieši piederošās Latvijas Naftas tranzīta akcijas

Žanete Hāka,08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kuģniecība (LK) pārdevusi uzņēmumam AS Ventbunkers tai netieši piederošās AS Latvijas Naftas tranzīts (LNT) akcijas, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga biržā.

LK netieši ar tās koncerna ietilpstošās SIA Skonto nafta starpniecību piederēja 16% LNT akciju. Darījuma summa ir 15,4 miljoni eiro un šī summa ietver arī aizdevuma atmaksu 2,1 miljona eiro apmērā, ko iepriekš LNT bija izsniegusi SIA Skonto nafta.

Pirms šī darījuma LK koncernā ietilpstošā sabiedrība SIA Nafta Invest no Vladimira Solomatina iegādājās viņam piederošos 14% SIA Skonto nafta daļu un, tādējādi, pirms darījuma ar AS Ventbunkers, LK piederēja 100% SIA Skonto nafta daļu. Saņemtie naudas līdzekļi tiks izmantoti, lai atmaksātu LK koncerna aizdevumus, kas saņemti no AS Ventspils nafta.

AS Latvijas kuģniecība pieder 16 moderni kuģi, nodrošinot darbu vairāk nekā 500 profesionāliem un augsti kvalificētiem jūrniekiem no Latvijas, un papildus tehniski pārvalda vēl 4 kuģus, kopumā vadot 20 kuģu lielu floti. LK flotes vidējais vecums ir 8 gadi. Visi kuģi saņēmuši ISM (International Safety Management) sertifikātus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība un tās meitassabiedrības šā gada pirmajā pusgadā turpināja uzlabot finanšu rādītājus - ja pagājuša gada attiecīgā perioda zaudējumi sasniedza 26,60 miljonus ASV dolāru, tad šogad tie bija 8,32 miljoni dolāru, liecina uzņēmuma paziņojums biržā.

Savukārt flotes kopējie ieņēmumi šā gada pirmajā pusgadā sasniedza 47,14 miljonus dolāru.

LK koncerna pirmā pusgada zaudējumi ietver gan kuģu vērtības samazinājumu par 22,70 miljoniem dolāru, gan zaudējumus no kuģa Rīga realizācijas 0,32 miljonu dolāru apmērā, gan netiešā ieguldījuma AS Latvijas Naftas tranzīts pārvērtēšanas 8,35 miljonu dolāru apmērā.

Pēc kuģa Rīga realizācijas LK koncerna flotē ir sešpadsmit moderni tankkuģi ar vidējo vecumu 6,5 gadi. LK flotes kopējā vērtība 30. jūnijā bija 384,98 miljoni dolāru.

Jūras pārvadājumu tirgus šā gada pirmajā pusgadā neattaisnoja cerības, un konkrēti tankkuģu tirgus segmenta sniegums lika vilties. Taču LK koncerna kuģu flote lielākoties strādāja pēc laika nomas līgumiem, tādējādi varējām izvairīties no ieņēmumu krituma šajā segmentā, norāda LK valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas kuģniecība panāk vienošanos par divu tankkuģu finansēšanas līgumu pagarināšanu

Dienas Bizness,22.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība (LK) ir panākusi vienošanos ar banku Crédit Agricole Corporate and Investment Bank par vidējā izmēra tankkuģu Latgale un Zemgale finansēšanai nepieciešamo aizdevuma līgumu pagarināšanu uz turpmākiem diviem gadiem par kopējo summu 33.2 miljoni USD.

LK valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups (Robert Kirkup) stāsta: «Esam gandarīti, ka izdevies panākt vienošanos ar banku par turpmāko sadarbību. Obligāts nosacījums aizdevuma līgumu pagarināšanai bija esošo berbouta frakta līgumu pagarināšana abiem kuģiem, lai garantētu stabilu un drošu naudas plūsmu aizdevumu atmaksai visā pagarinājuma periodā.»

Tankkuģi Latgale un Zemgale tika uzbūvēti un iegādāti 2011.gadā no Korejas kuģu būvētavas Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd. un tiek izmantoti naftas un ķīmisko kravu pārvadāšanai visās pasaules jūrās un okeānos, tai skaitā arī ledus reģionos.

AS Latvijas kuģniecība (NASDAQ RIGA: LSC1R) ir starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem vidēja izmēra un handy tankkuģu segmentos un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp līdzīgām kompānijām Ziemeļeiropā. Uzņēmumam pieder 16 moderni kuģi, nodrošinot darbu vairāk nekā 1300 profesionāliem un augsti kvalificētiem jūrniekiem no Latvijas, un papildus tehniski pārvalda vēl 7 kuģus, kopumā vadot 23 kuģu lielu floti. LK flotes vidējais vecums ir 8 gadi. Visi kuģi saņēmuši ISM (International Safety Management) sertifikātus.

Komentāri

Pievienot komentāru