Latvijas kuģniecības padome ir atbalstījusi abu koncerna flotē esošo gāzvedējkuģu Vidzeme un Kurzeme pārdošanu, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Riga.
Tādējādi Latvijas kuģniecība turpina mērķtiecīgi iesākto flotes reorganizāciju, koncentrējot un izvēršot darbību vidēja izmēra tankkuģu pārvadājumos.
«No Latvijas kuģniecības prioritārajam tankkuģu segmentam neatbilstošo kuģu realizācijas iegūtie līdzekļi tiks akumulēti četru vidēja izmēra produktu tankkuģu jaunbūvju līguma izpildei,» teikts paziņojumā. Jaunos Korejā pasūtītos tankkuģus Latvijas kuģniecība plāno saņemt laika posmā no 2011. līdz 2012. gadam.
Izvērtējot Latvijas kuģniecības flotes turpmākās attīstības iespējas, koncerna vadošo speciālistu darba grupa un kuģošanas biznesā starptautiski atzīti brokeri un konsultanti norādīja, ka, ņemot vērā būtisku gāzvedējkuģu jaunbūvju pieplūdumu tirgū globālās finanšu krīzes apstākļos, tuvāko 3-4 gadu laikā ir prognozējama negatīva gāzvedējkuģu frakts likmju un kuģu pārdošanas cenu dinamika.
Tā rezultātā šo Latvijas kuģniecības aktīvu, proti, gāzvedējkuģu vērtība vidējā termiņā varētu mazināties. Vienlaikus ar gāzvedējkuģu tirgus izpēti un analīzi, darba grupa rūpīgi sekoja situācijai starptautiskajos kuģošanas tirgos, lai labvēlīgu nosacījumu gadījumā aktīvi risinātu koncernam piederošo gāzvedējkuģu pārdošanu.
Šobrīd Latvijas kuģniecības flotē ietilpst 29 tankkuģi, to skaitā trīs no citiem kuģu īpašniekiem īrēti tankkuģi Blue Star, Green Star un Maria N.