Jaunajā loģistikas centrā Amber Logistics apkalpos gan alkohola tranzītu, gan vietējo klientu produkciju.
To sarunā ar DB stāsta Amber Beverage Group (ABG) komercdirektors Aigars Ģērmanis un a/s Latvijas balzams (LB) ģenerāldirektors, ABG valdes loceklis Guntis Āboltiņš-Āboliņš. Uz jauno loģistikas centru (Stopiņu pagastā) Amber Logistics (AL), kas specializēsies alkoholisko dzērienu uzglabāšanā un pārvadājuma pakalpojumu sniegšanā Baltijas reģionā, pārcēlusies a/s LB vietējā tirgus preču noliktava, alkoholisko dzērienu izplatītāja SIA SPI Distribution (Latvia) importa un vairumtirdzniecības preču noliktava, kā arī uzņēmuma birojs. Jau vēstīts, ka nule izveidotā holdinga kompānija ABG apvieno starptautiskās alkoholisko dzērienu kompānijas SPI Group uzņēmumus Baltijas valstīs.
Jaunais vairāk nekā 12 tūkst. m2 lielais loģistikas centrs ļaus optimizēt IT funkcijas, grāmatvedības iekšējos pakalpojumus, ietaupīt uz transporta izdevumiem. LB gan saglabā arī tiešajam eksportam domātās gatavās produkcijas noliktavu A. Čaka ielā, Rīgā. Paredzēts, ka gada laikā kravu plūsma AL būs 35 milj. l, ka ir teju 25% no pērn realizācijai nodotā alkoholisko dzērienu apjoma Latvijā, neskaitot alu.
«Pirms gada konstatējām, ka LB un SPI bizness ir pāraudzis pieejamo telpu kapacitāti, tādēļ pieņēmām lēmumu par jauna, vienota loģistikas centra izveidi, saredzot perspektīvu arī loģistikas pakalpojumu sniegšanai,» norāda A. Ģērmanis. Līdz šim nepieciešamās noliktavas tika piebūvētas, taču tās nekad nebija optimālas, piebilst G. Āboltiņš-Āboliņš. SPI Group vairāk nekā pusmiljonu eiro investīcijas loģistikas centra iekārtošanā atpelnīšoties divu gadu laikā. Loģistikas centra darbības optimizācijai tiek izmantota arī šobrīd modernākā pieejamā ERP noliktavu vadības sistēma.
Amber Logistics jau sniedz pakalpojumus trešajām pusēm, proti, klientiem, kuriem jānosūta alkohols no Eiropas austrumu virzienā. Loģistikas pakalpojumi vispirms tiks piedāvāti esošajiem ABG uzņēmumu klientiem, kuru produkcijas distribūcija jau tiek veikta, bet nākotnē arī citiem potenciālajiem klientiem.
«Visi lielie dzērienu ražotāji ir ar mieru optimizēt savus transporta pakalpojumus un izplatīt arī konkurentu produkciju,» norāda loģistikas kompānijas SIA Trialto Latvia pārdošanas un mārketinga direktore Irēna Graube, piebilstot, ka tādējādi arī pašu ražoto preču izplatišana kļūstot lētāka. Vaicāta, vai nebaida iespējamā konkurence, ko Amber Logistics varētu radīt, viņa saka, ka uzņēmumam ar klientiem ir noslēgti ilgtermiņa līgumi, sadarbība ar klientiem ir stabila un drīzāk Trialto varētu pārņemt konkurentu klientus.
Visu rakstu Paplašinās loģistikas pakalpojumus lasiet ceturtdienas, 23. oktobra, laikrakstā Dienas Bizness (8. lpp.)!