Kravu piesaistei no/uz Baltkrieviju nepieciešama pievilcīgāka konteinervilciena «Zubr» cena.
To Dienas Biznesam norāda Baltkrievijas transporta nedēļu Minskā apmeklējušie Latvijas komersanti, atsaucoties arī uz Baltkrievijas komersantu teikto. Izstādē «Transports un loģistika» Latviju pārstāvēja vairāk nekā 30 dalībnieku. Atsevišķi Latvijas uzņēmumu pārstāvji uzteica Satiksmes ministrijas organizētos pasākumus, uzsverot, ka šoreiz bijusi iespēja ne vien piedalīties izstādē, bet arī auglīgās apaļā galda sarunās ar Baltkrievijas uzņēmējiem.
Diskusijas bija ne tikai par tradicionālo kravu, piemēram, naftas produktu pārvadājumiem, bet arī par Latvijas tranzīta koridora uzņēmumu plašāku sadarbību ar dažādiem baltkrievu ražotājiem, norāda satiksmes ministra ārštata padomnieks Kaspars Briškens.
«Tikāmies gan ar esošajiem klientiem, kas pamatā izmanto mūsu termināli konteinerizētajām kravām, gan potenciālajiem klientiem – tiem, kas izskata iespēju veikt kravu nosūtīšanu caur Rīgu, taču šobrīd to dara caur Klaipēdas ostu,» par vizīti kaimiņvalstī saka SIA Rīgas universālais termināls (RUT) pārstāvis Jānis Kasalis. Par Latvijas tranzīta koridoru interesi izrādījuši, piemēram, lielie kaimiņvalsts ražotāji gan eksporta, gan importa kravu nosūtīšanai. Pēc viņa sacītā, baltkrievu uzņēmējus interesē alternatīvi maršruti Klaipēdas ostai, kura mēdz izturēties tā, it kā tai nebūtu konkurentu, jo, piemēram, ap 80% no konteineru plūsmas no/uz Baltkrieviju tiekot novirzīta caur Lietuvas ostu. Taču, atrisinot problēmu ar konteinervilciena Zubr (Tallina – Rīga – Min- ska – Kijeva – Odesa/Iļjičevska) tarifu Latvijas posmā, proti, padarot to līdzvērtīgu lietuviešu konteinervilciena Viking (Klaipēda – Viļņa – Minska – Kijeva – Odesa/Iļjičevska) tarifam, kaimiņiem pāris gadu laikā varētu nākties padalīties ar baltkrievu kravu apjomu ar Rīgas brīvostas konteinertermināliem uz pusēm, pieļauj J. Kasalis. Tā kā jūras frakts likme līdz Klaipēdai un Rīgai esot līdzīga, savukārt RUT var piedāvāt labākus tarifus nekā abi Klaipēdas konteinertermināli, dzelzceļa tarifs esot vienīgais šķērslis lielākai konteinerizēto kravu plūsmai caur Latviju Baltkrievijas virzienā.
Vaicāts, vai Latvijas dzelzceļš plāno samazināt Zubr tarifus, LDz Cargo rīkotājdirektora vietnieks Eduards Čerņavskis norāda: «Patlaban gaidām, kad tiks apstiprināta 2015. gada infrastruktūras maksa, un tikai pēc tam varēs runāt par tarifiem.»
Visu rakstu Latvijai jāmazina dzelzceļa tarifi lasiet otrdienas, 14. oktobra, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!