Atpūta

Latvijā sāk mugursomu kolekcijas izstrādi no Coca-Cola ielas banneriem

Lelde Petrāne,24.05.2016

Jaunākais izdevums

Dizainere Aļona Bauska, kura pazīstama ar modes zīmolu QooQoo, uzsākusi jaunās mugursomu kolekcijas izstrādi, par galveno materiālu izvēloties pvc ielas bannerus, kas parasti tiek izmesti pēc to nolietojuma.

Ar šādu kreatīvu piedāvājumu pie dizaineres vērsusies kompānija Coca-Cola, kura šogad, uzsākot jauno mārketinga kampaņu Taste the feeling, pirmo reizi Baltijā izmantoja vides reklāmu, izvietojot lielformāta pvc bannerus Rīgas ielās. Projekta galvenais mērķis esot aktualizēt vides piesārņojuma problēmu un parādīt sabiedrībai, ka otrreizējās pārstrādes rezultātā var tapt unikālas un neatkārtojamas mākslas lietas.

«Ar savām kolekcijām mēģinu ne vien radīt apģērbu un stilīgus aksesuārus, bet arī izcelt kādu sabiedrībai aktuālu problēmu un likt aizdomāties par to dziļāk. QooQoo zīmolam tas būs pirmais šāda veida eksperiments. Bannera izmēri, ko jau sagriezām un izmantojam pirmo paraugu šūšanai, ir 11,5m x 16m,» stāsta dizainere Aļona Bauska.

QooQoo (Aļona Bauska) jau sākusi pirmo produktu izstrādi un ar to dizainu var iepazīties raksta galerijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijas dizaineri radījuši īpašus kreklu dizainus, kas veltīti izglītībai

Žanete Hāka,06.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mākslinieki sadarbībā ar Iespējamo misiju radījuši dizainus krekliem ar mērķi aktualizēt kvalitatīvas izglītības nozīmi, informē projekta pārstāvji.

Pašlaik dizainu izveidojusi dizainere Aļona Bauska, dizainere Ingūna Elere un ilustrators Reinis Pētersons. Patlaban top arī Aigara Mamja dizains.

«Mēs aicinājām Latvijas spožākos dizainerus veidot savu interpretāciju par izglītības tēmu, lai izveidotu darbus, kas varētu būt gan lieliska dāvana, gan sākums labai sarunai par izglītību,» stāsta Iespējamās misija direktors Kārlis Andersons. «Ar kreklu dizainu palīdzību mēs rosinām cilvēkus domāt par to, kādu vēlamies redzēt izglītību Latvijā. Aicinām atbalstīt Iespējamo misiju, kā to darījuši dizainu autori, kuri ziedoja savu darbu un laiku.»

Zīmola QooQoo radītāja Aļona Bauska par savu radīto dizainu stāsta: «Manā dizainā katrs var atrast sev tuvāko – kāds patiesu mirkli nostalģijas par skolas laiku, cits tur saskatīs vieglu ironiju – tas viss ir atļauts. Es skolā satiku daudzus skolotājus, kuri spēja ieinteresēt, iedvesmot un galvenais ļāva attīstīt katram savus talantus. Es domāju, ka skolas galvenais uzdevums ir iedot bērnam visus tos instrumentus, kas viņam palīdz sasniegt savas virsotnes.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākusies 28. Rīgas modes nedēļa, kas līdz 23. martam Rīgā pulcēs starptautisko modes sabiedrību.

Nedēļas laikā gaidāmas ne tikai Latvijas un ārvalstu dizaineru modes skates, bet arī vairāki citi pasākumi – gan profesionāli, gan radoši un arī izglītojoši, kas tiek organizēti, lai šo nedēļu pavadītu godinot modi un tās jaunākās tendences.

Šajā pavasarī Rīgas modes nedēļa iesākusies ar ikgadējo Latvijas Modes un stila gada balvas pasniegšanas ceremoniju.

Sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju Baltijas modes federācija organizēja bezmaksas lekciju par jaunāko tehnoloģiju izmantošanu modes biznesā «Fashion Coin un Blockchain kā jauna modes sistēma», kura bija paredzēta modes dizaineriem un blogeriem, kā arī citiem interesentiem. Lekciju vadīja blockchain un modes industrijas speciālisti no Ukrainas un ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 24. oktobrī tika atklāta 27. Rīgas modes nedēļa, kas līdz 28. oktobrim pulcēs vienkopus starptautisko modes sabiedrību.

Riga Fashion Week (RFW) laikā gaidāmas ne tikai Latvijas dizaineru modes skates, bet arī vairāki radoši un izglītojoši pasākumi, kas tiek organizēti, lai Rīgā svinētu modi un mākslu.

Šoruden RFW programma ietvers tādu Latvijas dizaineru modes skates kā Anna Led, Atis Artemjevs, Dace Bahmann, Katya Katya, Natalija Jansone, Nóló, One Wolf, Talented, KULT, AntiStar, Bulichev, QooQoo, Aristocrat Kids un Paade Mode, kā arī ārvalstu dizaineru skates: BIRYUKOV(Krievija), Lena Lumelsky(Beļģija), DiLiborio(Itālija) un Diana Arno(Igaunija).

27. Rīgas modes nedēļas ietvaros tiek plānoti vairāki radoši pasākumi, viens no tiem – ievērojamajam modes namam Christian Dior veltītas izstādes «Dior» atklāšana Modes muzejā, Grēcinieku ielā 24.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa uzņēmējdarbības mūsdienās norisinās globālajā tīmeklī, tomēr amatniekiem ir svarīgi būt sasniedzamiem.

Tāpēc kopš šī gada februāra Lotte’s Papery (SIA LTF 1) ir salonveikals Rīgas centrā. Uzņēmuma vadītāja Liene Ligere bija iecerējusi, ka šī būs atvērtā tipa darbnīca, un sākumā tā arī bija – dienas lielākā daļa tika aizvadīta pie telpas centrālā objekta – liela darba galda, izpildot pasūtījumus klientiem. Ar laiku gūta atziņa, ka cilvēki Latvijā vēl nav gatavi šāda veida pieejai, kas tiek plaši praktizēta Rietumeiropā.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

«Cilvēki vēl nedaudz bīstas nākt cita radošajā telpā un procesā, tāpēc tika mainīta darbības koncepcija un izveidotas arī atsevišķas veikala telpas,» stāsta Liene. Savā salonā viņa sapratusi, – lai arī lielākā daļa biznesa notiek internetā, ir svarīga sasniedzamība. Te ienāk cilvēki, kuri nekad nav dzirdējuši par viņu. Šī ir arī laba tūrisma taciņa gar Latvijas Mākslas akadēmiju un Latvijas Nacionālo mākslas muzeju. Daudzi veikalu pamana garāmejot, kā arī, sēžot mašīnā sastrēgumā Kalpaka bulvārī. «Lai arī aizvien neesmu aktīvi pievērsusies mārketingam, jūtu, ka, tikai nomainot vietu, ir sperts liels solis uz priekšu,» norāda Liene.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta Baltijas modes federācijas organizētā 24. Rīgas modes nedēļa.

Riga Fashion Week atklāšanas pasākuma laikā notika Sanktpēterburgas modes dizainera Stasa Lopatkina skate un tika pasniegtas Latvijas modes balvas par 2015. gadu. Kopā šogad Modes balvas tika pasniegtas sešās profesionālajās nominācijās. Par gada debiju modes jomā tika atzīts zīmols Deeply Personal, kura dizainere Elīna Vanaga saņēma speciālo balvu no Itālijas dizaina institūta Instituto Europeo di Design – apmācību augstskolas vasaras kursos.

Par gada kreatīvāko modes skati starp M-Couture un INCH2 žūrija izvēlējās zīmola M-Couture skati RFW 2015. gada rudenī Rīgas Biržā. Oriģinālākais pagājušajā gadā izdotā dzīves stila un modes žurnāla vāks ir žurnāla Pastaiga septembra numura vāks, bet veikals ar interesantāko koncepciju, kurš tika atvērts 2015. gadā, – zīmola Amoralle veikals Brīvības ielā 33 (izcīnot uzvaru konkurencē pret zīmola One Wolf veikalu-studiju Lāčplēša ielā 10).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zīmola QooQoo (Aļonas Bauskas) modes skati ceturtdien tika atklāts Coca-Cola POP-UP veikals Marijas ielā.

Modes skates laikā tika demonstrēta dizaineres jaunā kolekcija un Coca-Cola stila lietas veidos organiskos vasaras tēlus.

Ieskats - galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē atvērts Latvijas modes un dizaina konceptveikala Paviljons pop-up veikals Po Berlin, lai izprastu modes patērētāja paradumus un konkurenci

«Plāns atvērt veikalu Berlīnē jau labu laiku ir mūsu «jāizdara» sarakstā. Pie mums atgriezās kolēģis, kurš bija uzkrājis pieredzi darbā Berlīnē ar iniciatīvu par Po Berlin atvēršanu. Apspriežoties un izskatot iespējas, sapratām, ka ir īstais brīdis projektu realizēt un nonācām līdz oficiālam paziņojumam par atklāšanas pasākumu 1. jūlijā, kas sakrīt ar brīdi, kad Berlīnē ir daudz izstādes un modes skates un tāpēc tur koncentrējas daudz modes industrijas pārstāvju,» stāsta Elīza Ceske-Feldmane, Paviljons līdzīpašniece. Po Berlin projekta autors un veikala vadītājs Rūdolfs A. Packēvičs teic, ka, strādājot Berlīnē un iepazīstot Berlīnes modes tirgu, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un kreatīvu ārieni, šķita, ka Latvijas dizaineriem ir liels potenciāls būt ievērotiem. «Po Berlin mērķis ir izvirzīt alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm, piedāvāt līdzvērtīgu kvalitāti, tomēr atšķiroties ar savu pozicionējumu – atšķirīgu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru